Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Het kabinet gaat 'vallen'

Ja
20
48%
Nee
16
38%
Weet ik niet
6
14%
 
Totaal aantal stemmen: 42

MGG
Berichten: 3808
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door MGG »

Job schreef: 25 jul 2023, 20:31
MGG schreef: 25 jul 2023, 20:19
huisman schreef: 25 jul 2023, 20:16
MGG schreef: 25 jul 2023, 20:12 2e kamer
OGG
GGiN
HHK

1e kamer
HHK
GG

EU
PKN

Voor de kerkpolitiek ontbreekt de CGK en de GG is ondervertegenwoordigd.
(Neem dit niet te serieus ;))
Ik zal mij kandideren als lijsttrekker. De CGK is te lang afwezig geweest. :garde
Defensie krijgt momenteel veel aandacht, dus dit is het perfecte moment voor kolonel Huisman :haha
Volgens mij zijn ze op dat dossier de weg aan het vrijmaken voor Johan de Leeuw.
Die lijkt mij wel heel erg jong. Waarschijnlijk net klaar met zijn studie. Huisman heeft tientallen jaren ervaring en is qua kerkpolitiek de perfecte kandidaat :yahoo
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9370
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door parsifal »

Bisschop vind ik juist totaal niet sterk. Matige onderbouwing, onbeholpen grapjes, zwak ondervoorzitterschap. Van mij mag hij wel met pensioen.
Mee eens.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
MGG
Berichten: 3808
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door MGG »

Bisschop is populair onder de achterban op het platteland. Niet onbelangrijk als we willen voorkomen dat de BBB veel stemmers wegkaapt.
DDD
Berichten: 29134
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door DDD »

Dat is onbegrijpelijk, maar het komt vast door zijn populistische standpunten.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9370
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door parsifal »

MGG schreef: 25 jul 2023, 20:39 Bisschop is populair onder de achterban op het platteland. Niet onbelangrijk als we willen voorkomen dat de BBB veel stemmers wegkaapt.
Laat de SGP nu niet zo gaan beginnen, maar gewoon van eigen standpunten uitgaan en overtuigen op kunde niet op populariteit. Dat is voor andere partijen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Bertiel
Berichten: 4774
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door Bertiel »

Was andersom trouwens vd vlies werd te rechts geacht tov Holdijk.
In 1971 was het wel zo en was ds Mallan bijna in de kamer gekomen door voorkeursstemmen
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
MGG
Berichten: 3808
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door MGG »

Bertiel schreef: 25 jul 2023, 20:01 Er zijn al vaker voorkeuracties vanuit een kerkverband geweest omdat de hervormde kandidaat te licht werd bevonden dus het kan zeker
Bertiel heeft zijn bericht gecorrigeerd. Voor de mensen die het interessant vinden:

'Dit leverde veel discussie op in de SGP, waarbinnen Van der Vlies destijds als uiterst rechts-orthodox gold. In een advertentie in landelijke dagbladen riepen tientallen partijleden, onder wie prominenten Abma en Koert Meuleman, op tot een voorkeurstem voor de nummer vier op de lijst; Gerrit Holdijk. Het leidde tot een tegenactie van Van der Vliesaanhangers'

(Abma was predikant in de Hervormde Kerk.)
Laatst gewijzigd door MGG op 25 jul 2023, 20:59, 3 keer totaal gewijzigd.
Job
Berichten: 3054
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door Job »

MGG schreef: 25 jul 2023, 20:37
Job schreef: 25 jul 2023, 20:31
Volgens mij zijn ze op dat dossier de weg aan het vrijmaken voor Johan de Leeuw.
Die lijkt mij wel heel erg jong. Waarschijnlijk net klaar met zijn studie.
Klopt, maar vond de toonzetting over zijn persoon in de RD-artikelen van destijds opvallend. Gaan we meer van horen denk ik.
Met zoveel selectiviteit en vooringenomenheid houdt het voor mij wel zo'n beetje op hier. Groetjes, ik ben weer lekker weg. ::bye
MGG
Berichten: 3808
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door MGG »

parsifal schreef: 25 jul 2023, 20:41
MGG schreef: 25 jul 2023, 20:39 Bisschop is populair onder de achterban op het platteland. Niet onbelangrijk als we willen voorkomen dat de BBB veel stemmers wegkaapt.
Laat de SGP nu niet zo gaan beginnen, maar gewoon van eigen standpunten uitgaan en overtuigen op kunde niet op populariteit. Dat is voor andere partijen.
Het is dacht ik een gewoonte dat zittende SGP kamerleden als hun het willen een verkiesbare plek op de lijst krijgen. In dit geval zou dat goed qua stemmen vermoedelijk goed uitkomen.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17636
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door huisman »

Wordt nu al een nek aan nek race gespind tussen VVD en PvdA/GL. Zo’n race is voor beide partijen gunstig en dat zullen de spindoctors van beide kampen graag tot de verkiezingen uitventen. Je ziet nu al dat partijen als Volt, D66 en PvdD zetels kwijtraken aan de PvdA/GL . Nu is dat op zich prima maar je ziet dat links samen toch niet groter gaat worden.
BBB en VVD hebben totaal geen last van Timmermans en co.
Een coalitie zonder BBB of VVD is amper te maken dus na de verkiezingen gaan de vijanden van de campagne weer in één kabinet zitten.

https://eenvandaag.avrotros.nl/peilingt ... elpeiling/
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Bertiel
Berichten: 4774
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door Bertiel »

MGG schreef: 25 jul 2023, 20:48
Bertiel schreef: 25 jul 2023, 20:01 Er zijn al vaker voorkeuracties vanuit een kerkverband geweest omdat de hervormde kandidaat te licht werd bevonden dus het kan zeker
Bertiel heeft zijn bericht gecorrigeerd. Voor de mensen die het interessant vinden:

'Dit leverde veel discussie op in de SGP, waarbinnen Van der Vlies destijds als uiterst rechts-orthodox gold. In een advertentie in landelijke dagbladen riepen tientallen partijleden, onder wie prominenten Abma en Koert Meuleman, op tot een voorkeurstem voor de nummer vier op de lijst; Gerrit Holdijk. Het leidde tot een tegenactie van Van der Vliesaanhangers'

(Abma was predikant in de Hervormde Kerk.)
Inde jaren 70 was het andersom
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
MGG
Berichten: 3808
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door MGG »

Bertiel schreef: 25 jul 2023, 21:53
MGG schreef: 25 jul 2023, 20:48
Bertiel schreef: 25 jul 2023, 20:01 Er zijn al vaker voorkeuracties vanuit een kerkverband geweest omdat de hervormde kandidaat te licht werd bevonden dus het kan zeker
Bertiel heeft zijn bericht gecorrigeerd. Voor de mensen die het interessant vinden:

'Dit leverde veel discussie op in de SGP, waarbinnen Van der Vlies destijds als uiterst rechts-orthodox gold. In een advertentie in landelijke dagbladen riepen tientallen partijleden, onder wie prominenten Abma en Koert Meuleman, op tot een voorkeurstem voor de nummer vier op de lijst; Gerrit Holdijk. Het leidde tot een tegenactie van Van der Vliesaanhangers'

(Abma was predikant in de Hervormde Kerk.)
Inde jaren 70 was het andersom
Was dat omdat de nummer 4 te links was of gewoon omdat veel mensen graag Ds Malan in de 2e kamer wouden?
Overigens vind ik het sowieso niet vergelijkbaar. Bij vd Vlies het om o.a. verschillende prominenten (waaronder de vertrekkende fractievoorzitter!) die in landelijke kranten adverteren. Ik vind dat ronduit schandalig. In het andere geval ging het om een groepje leden die onder leiding van een populaire dominee oproepen om een kandidaat te stemmen.
Laatst gewijzigd door MGG op 25 jul 2023, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Bertiel
Berichten: 4774
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door Bertiel »

In de jaren 70 was de nr 2 op de lijstten te links in de ogen van rechts.
Maar ik zie dat nu niet meer gebeuren zo gauw.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bertiel
Berichten: 4774
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door Bertiel »

PS wouden zijn meerdere 🌳
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
MGG
Berichten: 3808
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Valt het kabinet of valt het kabinet niet?

Bericht door MGG »

Bertiel schreef: 25 jul 2023, 22:23 In de jaren 70 was de nr 2 op de lijstten te links in de ogen van rechts.
Maar ik zie dat nu niet meer gebeuren zo gauw.
Bron?
Het is namelijk niet logisch. Of de mensen hebben toen niet logisch nagedacht.

De SGP kon op basis van de vorige 10 verkiezingen op 3 zetels rekenen. Al zou ds. Malan gekozen worden, dan nog was de nummer twee in de kamer gekomen
Plaats reactie