Zoals ik eerder al zei, is dat niet de kern van mijn bericht.HHR schreef: ↑Vandaag, 13:42Volgens mij zijn het de uiterste meningen - verschuivingen die een afwijkende mening hebben.Tiberius schreef: ↑Vandaag, 13:17Ik ontken dat allemaal niet; het grootste deel van je bericht ben ik zelfs met je eens.huisman schreef: ↑Vandaag, 13:02Dat negeer ik helemaal niet. Ik herken het ook totaal niet. De meeste mensen die ik spreek uit deze kerken zien Rijnsburg als de 'oude' CGK. Ze hebben totaal geen affiniteit met de 'linkerkant'. Verder is het frame 'nieuw kerkverband' wel ingedaald maar daarmee nog geen waarheid.
Laten we maar hopen en bidden dat de hele CGK terugkeert en dat Gods Woord in heel het kerkverband weer gezag krijgt over alle terreinen van ons leven.
Onze positie in de CGK is nu eenmaal een andere en dat zal ook onze beleving kleuren. Is niet zo erg zolang we ons dat maar realiseren.
Alleen het vetgedrukte niet: dat je het totaal niet zou herkennen. Dat is onjuist: Wim Anker bijvoorbeeld laat niet af om dat hier in dit topic te verwoorden.
Je hebt bv mensen afkomstig uit GGiN die veel op hebben met FVD, logisch dat zulke mensen ook een afwijkend beeld kunnen hebben over de bezwaarde CGK.
Andersom ook, je hebt mensen oorspronkelijk afkomstig uit GG die helemaal richting NGK schuiven, ook dan is het logisch dat je een afwijkend beeld hebt over de bezwaarde CGK. Net als GG'ers die binnen hun kring al zulke afwijkende meningen hebben over ethische zaken, dat je je afvraagt wat doen ze daar nog, maar logisch dat ook zij anders kijken naar deze situatie.
Kern is niet de vraag over het beeld ze hebben van bezwaarde CGK'ers; dat klopt namelijk wel met wat Huisman hierboven zegt.
Kern is dat ze niet begrijpen waarom een nieuw kerkverband nodig is, terwijl er al zoveel kerkverbanden zijn.