Nieuw initiatief herziening Statenvertaling

J.C. Philpot

Re: Nieuw initiatief herziening Statenvertaling

Bericht door J.C. Philpot »

Ik zal de vrijgegeven teksten eens gaan bestuderen. Fijn dat men goed op schema zit.

En fijn dat de GBS werkt aan een versie voor degenen voor wie dit te ver zal gaan. Het lijkt me vruchtbaarder om te spreken in termen van elkaar aanvullen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Bertiel

Bericht door Bertiel »

J.C. Philpot schreef: Vandaag, 10:29 Het lijkt me vruchtbaarder om te spreken in termen van elkaar aanvullen.
zeker, het zou verheugend zijn en hen bijzonder sieren, als de GBS er ook zo over zou spreken
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.

Gib dich zufrieden und sei stille
J.C. Philpot

Bertiel schreef: Vandaag, 10:46
J.C. Philpot schreef: Vandaag, 10:29 Het lijkt me vruchtbaarder om te spreken in termen van elkaar aanvullen.
zeker, het zou verheugend zijn en hen bijzonder sieren, als de GBS er ook zo over zou spreken
Ik zou zeggen: laten we het goede voorbeeld geven. Wat de GBS doet is de verantwoording van de GBS, en wat wij doen is onze verantwoording.

Ik zie echt niet in wat er bevorderlijk is voor het koninkrijk van God (en een goede sfeer en gedachtenwisseling op het forum) aan het maken stekelige opmerkingen over de GBS en haar achterban. Ook al ben ik het ook niet in alles met hen eens.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

Laten we hopen en bidden dat GBS en Statenvertaling2027 samen gaan werken. Wat onmogelijk is bij de mensen, is mogelijk bij God!
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

En waarom dan geen samenwerking tussen GBS, StatenVertaling2027 en de HSV?
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

Johann Gottfried Walther schreef: Vandaag, 10:59 En waarom dan geen samenwerking tussen GBS, StatenVertaling2027 en de HSV?
De HSV is er toch al?
Laatst gewijzigd door Posthoorn op 17 dec 2025, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Henk J

Bericht door Henk J »

Een link naar de brochure: https://statenvertaling2027.nl/app/uplo ... A5-web.pdf
Hier staan Psalm 90 en 91 en Lukas 1 en 2 in met daarbij een uitgebreide verantwoording, op woordniveau. Zelf even gauw Psalm 90 doorgelezen, het verschil met de HSV is voor mijn gevoel groter dan die met de SV.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

J.C. Philpot schreef: Vandaag, 10:50
Bertiel schreef: Vandaag, 10:46
Ik zou zeggen: laten we het goede voorbeeld geven. Wat de GBS doet is de verantwoording van de GBS, en wat wij doen is onze verantwoording.

Ik zie echt niet in wat er bevorderlijk is voor het koninkrijk van God (en een goede sfeer en gedachtenwisseling op het forum) aan het maken stekelige opmerkingen over de GBS en haar achterban. Ook al ben ik het ook niet in alles met hen eens.
Het steken begint natuurlijk vanuit de GBS zijde, dus daar mag best wat tegengas worden gegeven. N.A.V. dit initiatief waren ze er als de kippen bij, bij monde van ds Verschuure, om de "ongelijke zolen' te beandrukken. En dat heeft invloed door heel de gezindte heen
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.

J.C. Philpot

Henk J schreef: Vandaag, 11:22Zelf even gauw Psalm 90 doorgelezen, het verschil met de HSV is voor mijn gevoel groter dan die met de SV.
Dat is denk ik ook wel goed. Als ze niet dichter bij de SV blijven als de HSV, dan is er geen meerwaarde.

George Whitefield
Henk J

Bericht door Henk J »

J.C. Philpot schreef: Vandaag, 11:41
Henk J schreef: Vandaag, 11:22Zelf even gauw Psalm 90 doorgelezen, het verschil met de HSV is voor mijn gevoel groter dan die met de SV.
Dat is denk ik ook wel goed. Als ze niet dichter bij de SV blijven als de HSV, dan is er geen meerwaarde.
Ik bedoel eigenlijk dat die meer lijkt op de SV dan op de HSV. Met name bij woordvolgordes valt dat wel op. Dat zorgt ervoor dat je vergeleken met de HSV bij de SV2027 je wel het 'Statenvertaling' gevoel blijft houden. Maar dat is puur een gevoelskwestie want wat we nu lezen staat al aardig ver af van de originele Statenvertaling.
J.C. Philpot

Bertiel schreef: Vandaag, 11:26Het steken begint natuurlijk vanuit de GBS zijde, dus daar mag best wat tegengas worden gegeven. N.A.V. dit initiatief waren ze er als de kippen bij, bij monde van ds Verschuure, om de "ongelijke zolen' te beandrukken. En dat heeft invloed door heel de gezindte heen
Met als resultaat: hete hoofden en koude harten. Maar ieder zijn ding.

Ik richt me liever op wat de Reformatorische gezindte bind. We zullen elkaar de komende jaren nog veel harder nodig hebben dan nu, om een front te maken tegen de aanvallen van buitenaf en binnenin op allerlei fronten, niet het minste het schriftgezag.

George Whitefield
Bertiel

Bericht door Bertiel »

dat ben ik direct me je eens Philpot. Toch blijft de invloed van de eenzijdige, niet eerlijke behandeling vanuit de GBS kant bijzonder opmerkelijk

MGG

Bericht door MGG »

Bertiel schreef: Vandaag, 12:13 dat ben ik direct me je eens Philpot. Toch blijft de invloed van de eenzijdige, niet eerlijke behandeling vanuit de GBS kant bijzonder opmerkelijk
Fijn dat het volledig? bij GBS ligt en dat deze stichting op dit forum eerlijk en correct behandeld wordt.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Hun reacties zijn zij verantwoordelijk voor en ze zijn openbaar.
Wat er hier besproken wordt heeft daar toch geen invloed op)

Martijn

Bericht door Martijn »

J.C. Philpot schreef: Vandaag, 12:07
Bertiel schreef: Vandaag, 11:26Het steken begint natuurlijk vanuit de GBS zijde, dus daar mag best wat tegengas worden gegeven. N.A.V. dit initiatief waren ze er als de kippen bij, bij monde van ds Verschuure, om de "ongelijke zolen' te beandrukken. En dat heeft invloed door heel de gezindte heen
Met als resultaat: hete hoofden en koude harten. Maar ieder zijn ding.

Ik richt me liever op wat de Reformatorische gezindte bind. We zullen elkaar de komende jaren nog veel harder nodig hebben dan nu, om een front te maken tegen de aanvallen van buitenaf en binnenin op allerlei fronten, niet het minste het schriftgezag.
In mijn beleving is de GBS een organisatie die ook niet echt de verbinding zoekt. Zoiets roept logischer wijs reactie op.
Plaats reactie