Wist je dat...

Job
Berichten: 3054
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Wist je dat...

Bericht door Job »

Ad Anker schreef: 12 jan 2024, 14:15
Mannetje schreef: 12 jan 2024, 12:45 ... ik het zes woorden topic heftig ontspoord vind
... ik daarom niet meer meeschrijf aan het idiote verhaal
...ik erg genoten heb van het meedenken met het verhaal. Ik ben een beelddenker en ik had regelmatig een glimlach op mijn gezicht
...ik blij was met deze topic omdat het wat ontspannend was na wat spannende topics de afgelopen tijd
Eens, maar om toch op Mannetje af te stemmen: waar vond je dat het mis ging? Dan kan daar rekening mee gehouden worden zodat het voor iedereen die wil deelnemen leuk is.
Een voorschot: we namen wat heikele kwesties binnen de gezindte onder mild sarcastisch vuur. Persoonlijk vind ik het goed om dat te doen, omdat we onszelf meestal wat te serieus nemen.
Met zoveel selectiviteit en vooringenomenheid houdt het voor mij wel zo'n beetje op hier. Groetjes, ik ben weer lekker weg. ::bye
Mannetje
Berichten: 7854
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wist je dat...

Bericht door Mannetje »

Het begon mis te gaan bij het woord "zoenoffer"
Daarnaast ben ik inderdaad afgehaakt toen het over allemaal bestaande personen ging. Kan dat nu niet even buiten het topic blijven?
-
Job
Berichten: 3054
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Wist je dat...

Bericht door Job »

...ik het persoonlijk erg grappig vind dat er al zo vroeg in het vervolgverhaal een dominee opduikt?
...dat dat nou typisch des refo's is?
...dat in elk vrij Kerstverhaal van de zondagsschool wat ik hoorde altijd een dominee het verhaal binnenkomt en een beslissende rol heeft?
Met zoveel selectiviteit en vooringenomenheid houdt het voor mij wel zo'n beetje op hier. Groetjes, ik ben weer lekker weg. ::bye
Bertiel
Berichten: 4690
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Wist je dat...

Bericht door Bertiel »

ik weinig ergers kan verzinnen dan vrije kerstverhalen
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1560
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Wist je dat...

Bericht door Bourdon16 »

Bertiel schreef: 12 jan 2024, 14:31 ik weinig ergers kan verzinnen dan vrije kerstverhalen
Ik erg mijn best had gedaan op het vrije kerstverhaal van Punkie Dunkie.
Ik er wel wat in geknipt had om het wat korter te krijgen en sommige dingen wat minder geschikt vond.
Henk J
Berichten: 2644
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Wist je dat...

Bericht door Henk J »

Job schreef: 12 jan 2024, 14:25 ...ik het persoonlijk erg grappig vind dat er al zo vroeg in het vervolgverhaal een dominee opduikt?
...dat dat nou typisch des refo's is?
...dat in elk vrij Kerstverhaal van de zondagsschool wat ik hoorde altijd een dominee het verhaal binnenkomt en een beslissende rol heeft?
Dat van die kerstverhalen herken ik nou niet direct terwijl ik er ook wel heel wat heb gehoord. Soms gebeurde dat maar lang niet altijd. Wel speelt sneeuw en ijs altijd een rol terwijl we zelden een witte kerst hebben...
Job
Berichten: 3054
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Wist je dat...

Bericht door Job »

Bertiel schreef: 12 jan 2024, 14:31 ik weinig ergers kan verzinnen dan vrije kerstverhalen
Helemaal eens.
Met zoveel selectiviteit en vooringenomenheid houdt het voor mij wel zo'n beetje op hier. Groetjes, ik ben weer lekker weg. ::bye
Job
Berichten: 3054
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Wist je dat...

Bericht door Job »

Henk J schreef: 12 jan 2024, 14:59
Job schreef: 12 jan 2024, 14:25 ...ik het persoonlijk erg grappig vind dat er al zo vroeg in het vervolgverhaal een dominee opduikt?
...dat dat nou typisch des refo's is?
...dat in elk vrij Kerstverhaal van de zondagsschool wat ik hoorde altijd een dominee het verhaal binnenkomt en een beslissende rol heeft?
Dat van die kerstverhalen herken ik nou niet direct terwijl ik er ook wel heel wat heb gehoord. Soms gebeurde dat maar lang niet altijd. Wel speelt sneeuw en ijs altijd een rol terwijl we zelden een witte kerst hebben...
Oh grappig. Dat is dan misschien een GG-dingetje ☺️

Sneeuw en ijs op Kerstkaarten vind ik ook altijd toch wat aandoenlijk.
Met zoveel selectiviteit en vooringenomenheid houdt het voor mij wel zo'n beetje op hier. Groetjes, ik ben weer lekker weg. ::bye
Chrisje72
Berichten: 1492
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Wist je dat...

Bericht door Chrisje72 »

De wens is de vader (of moeder?) van de gedachte :)
Wist je dat je zo'n verhaal ook buiten het 6 woorden topic kan maken? Dat ieder er een zin, of een alinea aan toevoegd. Dan zal het verhaal wat minder alle kanten op uit de bocht vliegen. Zat al te spelen met dat idee de laatste uren maar weet niet of er animo voor is
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1873
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Wist je dat...

Bericht door Ararat »

... Six word stories een wereld van gedachten kunnen opleveren? Google maar eens.

Ik vind het leuke aan die 6 woorden-topic, dat het met enige regelmaat fungeert als een 'overdrukventieltopic'. Ik denk dat dat goed is.
En misschien is het zelfs een soort barometer :)
Zeeuw
Berichten: 11750
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wist je dat...

Bericht door Zeeuw »

Mannetje schreef: 12 jan 2024, 14:23 Het begon mis te gaan bij het woord "zoenoffer"
Daarnaast ben ik inderdaad afgehaakt toen het over allemaal bestaande personen ging. Kan dat nu niet even buiten het topic blijven?
Hoho, ik moest zoenoffer inbrengen omdat iemand ineens een revolver op het toneel bracht.
Mannetje
Berichten: 7854
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wist je dat...

Bericht door Mannetje »

Het ging bij mij mis vanaf dat woord. Ik kreeg er meer moeite mee. Ik waardeer de herstart en ik besluit on daar toch niet meer aan mee te doen.

Hopelijk heb ik nu genoeg bij mijzelf gehouden :)
-
Zeeuw
Berichten: 11750
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wist je dat...

Bericht door Zeeuw »

Mannetje schreef: 12 jan 2024, 16:20 Het ging bij mij mis vanaf dat woord. Ik kreeg er meer moeite mee. Ik waardeer de herstart en ik besluit on daar toch niet meer aan mee te doen.

Hopelijk heb ik nu genoeg bij mijzelf gehouden :)
:)
Piet Puk
Berichten: 5501
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Wist je dat...

Bericht door Piet Puk »

Zeeuw schreef: 12 jan 2024, 16:13
Mannetje schreef: 12 jan 2024, 14:23 Het begon mis te gaan bij het woord "zoenoffer"
Daarnaast ben ik inderdaad afgehaakt toen het over allemaal bestaande personen ging. Kan dat nu niet even buiten het topic blijven?
Hoho ik moest zoenoffer inbrengen omdat iemand ineens een revolver op het toneel bracht.
Worden enkel zoenoffers met een revolver/pistool geschoten?

Dat had ook een konijntje o.i.d. kunnen zijn(denk ik). Maar ik ben niet zo thuis in de wereld van het jagen
Zeeuw
Berichten: 11750
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wist je dat...

Bericht door Zeeuw »

Piet Puk schreef: 12 jan 2024, 16:47
Zeeuw schreef: 12 jan 2024, 16:13
Mannetje schreef: 12 jan 2024, 14:23 Het begon mis te gaan bij het woord "zoenoffer"
Daarnaast ben ik inderdaad afgehaakt toen het over allemaal bestaande personen ging. Kan dat nu niet even buiten het topic blijven?
Hoho ik moest zoenoffer inbrengen omdat iemand ineens een revolver op het toneel bracht.
Worden enkel zoenoffers met een revolver/pistool geschoten?

Dat had ook een konijntje o.i.d. kunnen zijn(denk ik). Maar ik ben niet zo thuis in de wereld van het jagen
Geen idee. Maar Piet en een dominee en een pistool vond ik nog wonderlijker eigenlijk. Maar ik ken jouw kerkverband natuurlijk niet zo goed he. :)
Plaats reactie