Wist je dat...

Zeeuw
Berichten: 11870
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wist je dat...

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef: 12 jan 2024, 07:57
Zeeuw schreef: 11 jan 2024, 21:32 [Oh nee, niet daarom. Dat kunnen Rotterdammers wel hebben. Het zijn meer ambtenaren die denken dat ze weten waar de gewone Rotterdammert last van heeft.
Van der Staaij die in de Kuip zit bij de kampioenswedstrijd van Feyenoord? Van der Staaij die het startschot geeft bij de Marathon? Van der Staaij die ondanks zijn minatettenmotie de Mevlana Moskee bezoekt? Van der Staaij die, etc., etc. De man past totaal niet bij Rotterdam.

En een Zeeuw weet in ieder geval niet waar Rotterdammers behoefte aan hebben.
Je noemt er nu andere argumenten bij. -knip wegens op de persoon
merel
Berichten: 10138
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wist je dat...

Bericht door merel »

Zeeuw schreef: 12 jan 2024, 09:51
Ambtenaar schreef: 12 jan 2024, 07:57
Zeeuw schreef: 11 jan 2024, 21:32 [Oh nee, niet daarom. Dat kunnen Rotterdammers wel hebben. Het zijn meer ambtenaren die denken dat ze weten waar de gewone Rotterdammert last van heeft.
Van der Staaij die in de Kuip zit bij de kampioenswedstrijd van Feyenoord? Van der Staaij die het startschot geeft bij de Marathon? Van der Staaij die ondanks zijn minatettenmotie de Mevlana Moskee bezoekt? Van der Staaij die, etc., etc. De man past totaal niet bij Rotterdam.

En een Zeeuw weet in ieder geval niet waar Rotterdammers behoefte aan hebben.
Je noemt er nu andere argumenten bij. Deze Zeeuw kent meer Rotterdammers dan een eenvoudige kortzichtige ambtenaar met neiging naar hoogmoed.
Dat laatste komt erg onaardig over. ;)
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12250
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Wist je dat...

Bericht door Herman »

Job schreef: 11 jan 2024, 18:34
Zita schreef: 11 jan 2024, 18:33
Job schreef: 11 jan 2024, 17:18
Chrisje72 schreef: 11 jan 2024, 17:01 Onze burgemeester op gaat stappen?
En wist je dat nu de namen Pechtold en De Jonge al driftig circuleren voor de opvolging?
Zou t niks zijn voor Kees van der Staaij?
Een fantastische optie...!!
Ik snap niet zo goed waarom SGP'ers zoveel zelfwaarde ontlenen aan een toekomstige functie van een prominente SGP'er en zelf overgaan tot voorstellen die duidelijk een gebrek aan realiteitszin bevatten:
Kees van der Staaij als minister van Defensie
Kees van der Staaij als informateur
Kees van der Staaij als burgemeester van Rotterdam
Kees van der Staaij als secretaris-generaal van de NAVO.
etc.
De eerste en vierde zijn nu ter plekke verzonnen. Maar die anderen...
Ambtenaar
Berichten: 9387
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wist je dat...

Bericht door Ambtenaar »

Zeeuw schreef: 12 jan 2024, 09:51 Je noemt er nu andere argumenten bij. Deze Zeeuw kent meer Rotterdammers dan een eenvoudige kortzichtige ambtenaar met neiging naar hoogmoed.
Het lijkt me vrij sterk dat jij meer Rotterdammers kent. Tenzij de Maasstad ook al meer dan een kwart eeuw jouw woonplaats is.
MGG
Berichten: 3808
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Wist je dat...

Bericht door MGG »

Wist je dat de autochtonen een minderheid zijn in Rotterdam. Het lijkt mij verstandig om een burgemeester te zoeken die goed overweg kan met andere culturen.
Ambtenaar
Berichten: 9387
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wist je dat...

Bericht door Ambtenaar »

Zeeuw schreef: 12 jan 2024, 09:51 Je noemt er nu andere argumenten bij.
Ik was ten onrechte in de veronderstelling dat iedereen wel zou weten waar de burgemeester van een grote stad allemaal verwacht wordt. Ik vergat ook even dat mensen uit de periferie weinig besef hebben van het leven in een grote stad en van de mensen die daar wonen, ondanks dat ze wellicht als student enige jaren in de grote stad hebben doorgebracht.
Zeeuw
Berichten: 11870
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wist je dat...

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef: 12 jan 2024, 10:24
Zeeuw schreef: 12 jan 2024, 09:51 Je noemt er nu andere argumenten bij.
Ik was ten onrechte in de veronderstelling dat iedereen wel zou weten waar de burgemeester van een grote stad allemaal verwacht wordt. Ik vergat ook even dat mensen uit de periferie weinig besef hebben van het leven in een grote stad en van de mensen die daar wonen, ondanks dat ze wellicht als student enige jaren in de grote stad hebben doorgebracht.
Dat waren ook voor mij de andere argumenten waarom ik aangaf dat dit voor vd Staaij absoluut geen haalbare kaart zou zijn. Ik vond je eerste argument niet doorslaggevend. Maar ik zie een Kees vd Staaij inderdaad niet al die dingen doen. Wel benieuwd wie het dan wel wordt.
Gebruikersavatar
Edelweiss
Berichten: 365
Lid geworden op: 01 sep 2023, 12:03
Locatie: Zwitserland

Re: Wist je dat...

Bericht door Edelweiss »

MGG schreef: 12 jan 2024, 10:04 Wist je dat de autochtonen een minderheid zijn in Rotterdam. Het lijkt mij verstandig om een burgemeester te zoeken die goed overweg kan met andere culturen.
Wist je dat het in mijn opinie toch ook goed zou zijn als de nieuwe burgemeester dit zou combineren met een op zijn minst even grote liefde voor de Nederlandse cultuur en tradities, zodat die minderheid van autochtonen zich ook weer gehoord en begrepen voelt?
merel
Berichten: 10138
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wist je dat...

Bericht door merel »

Edelweiss schreef: 12 jan 2024, 12:13
MGG schreef: 12 jan 2024, 10:04 Wist je dat de autochtonen een minderheid zijn in Rotterdam. Het lijkt mij verstandig om een burgemeester te zoeken die goed overweg kan met andere culturen.
Wist je dat het in mijn opinie toch ook goed zou zijn als de nieuwe burgemeester dit zou combineren met een op zijn minst even grote liefde voor de Nederlandse cultuur en tradities, zodat die minderheid van autochtonen zich ook weer gehoord en begrepen voelt?
Welke cultuur en tradities komen nu dan niet aan bod in Rotterdam?
Mannetje
Berichten: 7941
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wist je dat...

Bericht door Mannetje »

... ik het zes woorden topic heftig ontspoord vind
... ik daarom niet meer meeschrijf aan het idiote verhaal
-
Gebruikersavatar
Edelweiss
Berichten: 365
Lid geworden op: 01 sep 2023, 12:03
Locatie: Zwitserland

Re: Wist je dat...

Bericht door Edelweiss »

merel schreef: 12 jan 2024, 12:38
Edelweiss schreef: 12 jan 2024, 12:13
MGG schreef: 12 jan 2024, 10:04 Wist je dat de autochtonen een minderheid zijn in Rotterdam. Het lijkt mij verstandig om een burgemeester te zoeken die goed overweg kan met andere culturen.
Wist je dat het in mijn opinie toch ook goed zou zijn als de nieuwe burgemeester dit zou combineren met een op zijn minst even grote liefde voor de Nederlandse cultuur en tradities, zodat die minderheid van autochtonen zich ook weer gehoord en begrepen voelt?
Welke cultuur en tradities komen nu dan niet aan bod in Rotterdam?
Ik ga proberen het zo on-topic mogelijk te beantwoorden.

Wist je dat:
- ik wellicht een iets andere bewoording had moeten kiezen, maar ik zo goed mogelijk zal uitleggen wat ik bedoel (ik moet soms zoeken naar de juiste Nederlandse beschrijving)
- ik probeerde te zeggen dat Rotterdam naar mijn mening teveel Manhatten aan de Maas is geworden en daarin misschien zijn eigen rauwe identiteit aan het kwijtraken is
- ik dit wellicht voel omdat ik er niet meer woon maar er zo beperkt kom, en het valt mij elke keer weer op
- dit wellicht heel anders beleefd wordt door de inwoners zelf, maar ik hoor vanuit mijn familie- en vriendenkring dezelfde signalen
- ik het internationale karakter heel gaaf vind, maar ook veel expats zie, en het jammer zou vinden als Rotterdam 020 achterna gaat daarin (andere voertaal op straat, bijvoorbeeld)
- ik het jammer vind dat de generatie van mijn ouders (mijn vader is bijna 80) hun stad bijna niet meer herken
- ik echt besef dat veranderingen bij de tijd horen, maar ik wellicht soms sentimenteel kan zijn. Ik krijg altijd weer een enorme glimlach op mijn gezicht als ik aangekomen ben op Rotterdam Centraal en de metro pak, en dan dat heerlijke accent weer hoor.
- ik hoop dat de nieuwe burgemeester wat minder faciliterend is naar een groep luide schreeuwers (ik refereer hiermee o.a. aan de keuze van Aboutaleb rondom de Israelische vlag)
- ik hoop je begrijpt wat ik bedoel, maar ook dat je aanvullende vragen stelt indien mijn punt niet helemaal duidelijk is

:)
HersteldHervormd
Berichten: 6358
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Wist je dat...

Bericht door HersteldHervormd »

Mannetje schreef: 12 jan 2024, 12:45 ... ik het zes woorden topic heftig ontspoord vind
... ik daarom niet meer meeschrijf aan het idiote verhaal
Eens, daarom heb ik een deel 2 bedacht. Doe gerust weer mee. Kleine spoiler, we gaan weer terug naar het geheimzinnige briefje.
Ik vind een ban op z'n plaats bij misplaatste 6-regel-berichten.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Piet Puk
Berichten: 5555
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Wist je dat...

Bericht door Piet Puk »

HersteldHervormd schreef: 12 jan 2024, 13:35
Mannetje schreef: 12 jan 2024, 12:45 ... ik het zes woorden topic heftig ontspoord vind
... ik daarom niet meer meeschrijf aan het idiote verhaal
Eens, daarom heb ik een deel 2 bedacht. Doe gerust weer mee. Kleine spoiler, we gaan weer terug naar het geheimzinnige briefje.
Ik vind een ban op z'n plaats bij misplaatste 6-regel-berichten.
Als Piet weggaat, zie je gelijk dat het ontspoort....
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10689
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Wist je dat...

Bericht door Ad Anker »

Mannetje schreef: 12 jan 2024, 12:45 ... ik het zes woorden topic heftig ontspoord vind
... ik daarom niet meer meeschrijf aan het idiote verhaal
...ik erg genoten heb van het meedenken met het verhaal. Ik ben een beelddenker en ik had regelmatig een glimlach op mijn gezicht
...ik blij was met deze topic omdat het wat ontspannend was na wat spannende topics de afgelopen tijd
Bertiel
Berichten: 4774
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Wist je dat...

Bericht door Bertiel »

ik wel weer toe ben aan beetje spanning
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Plaats reactie