Gereformeerde Gemeenten

Mannetje

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Mannetje »

- Niet meer zo actief -
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Mooi interview.
Alleen begrijp ik die nuance niet als het gaat om de verantwoording van de mens, en de angst voor kerk vol 'gelovige' mensen.
GGotK

Bericht door GGotK »

Bezorgd schreef:

Mooi interview.
Alleen begrijp ik die nuance niet als het gaat om de verantwoording van de mens, en de angst voor kerk vol 'gelovige' mensen.
Dat zou iedere GG'er toch wel moeten kunnen begrijpen.
Mistig

Bericht door Mistig »

Bezorgd schreef:
Mooi interview.
Ik vraag me af of hij hier goed begrepen en geciteerd wordt. Het is in ieder geval geen angst voor ‘nieuwe’ kinderen van God en ook niet de veelheid ervan.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
samanthi

Bericht door samanthi »

Mistig schreef:
Bezorgd schreef:
Mooi interview.
Ik vraag me af of hij hier goed begrepen en geciteerd wordt. Het is in ieder geval geen angst voor ‘nieuwe’ kinderen van God en ook niet de veelheid ervan.
Wat is het dan wel?
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

samanthi schreef:
Mistig schreef:
Bezorgd schreef:
Mooi interview.
Wat is het dan wel?
Waarschijnlijk bedoelt hij dit:

Een bezorgdheid om mensen te kweken die heel gelovig in zichzelf zijn, maar nooit door souvereine genade hebben geleerd een streep te zetten door alles van zichzelf, om de zaligheid buiten zichzelf in Christus te zoeken en te vinden.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
samanthi

Bericht door samanthi »

JCP
geen bezorgdheid om mensen te kweken die eerlijk onbekeerd zijn en evenzo verloren gaan, eerlijk gezegd, het hart van mensen die zeggen de Heere te kennen, kent alleen God, hun werken zien we wel, maar je kunt geen hele kerk weggezetten als mensen die zich bedriegen, echter weet je wel dat er kerken zijn waarvan de mensen zelf zeggen dat ze de Heere niet kennen... ook daar zullen er bij zitten die het er niet voor durven houden, maar ook daar kan niemand een oordeel over vellen als de Heere alleen.
Laatst gewijzigd door samanthi op 19 sep 2019, 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Het woord angst is in deze contekst ook niet terecht. Hij spreekt gewoon genuanceerd over evenwichtige prediking met de wederkerige uitwerking van eenzijdigheden.
samanthi

Bericht door samanthi »

Herman schreef:Het woord angst is in deze contekst ook niet terecht. Hij spreekt gewoon genuanceerd over evenwichtige prediking met de wederkerige uitwerking van eenzijdigheden.
Ik kan het helaas niet lezen, dus moet ik het hebben van de opmerkingen hierboven.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Ik ben het overigens helemaal met ds. Silfhout eens. Een prediker moet oog hebben voor zowel eenzeidigheden aan de rechter als aan de linkerzeide.

Dus precies wat Herman zegt.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

samanthi schreef:
Herman schreef:Het woord angst is in deze contekst ook niet terecht. Hij spreekt gewoon genuanceerd over evenwichtige prediking met de wederkerige uitwerking van eenzijdigheden.
Ik kan het helaas niet lezen, dus moet ik het hebben van de opmerkingen hierboven.
Klopt. Dus @Bezorgd kan daar beter een antwoord op geven.
samanthi

Bericht door samanthi »

J.C. Philpot schreef:Ik ben het overigens helemaal met ds. Silfhout eens. Een prediker moet oog hebben voor zowel eenzeidigheden aan de rechter als aan de linkerzeide.

Dus precies wat Herman zegt.
Dat werd niet vermeldt, daar ben ik het san ook mee eens, zoals ik al schreef.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

eenzeidigheden, linkerzeide, contekst en werdt vermeld. Let een beetje op jullie taalgebruik, geliefden!
samanthi

Bericht door samanthi »

Ad Anker schreef:eenzeidigheden, linkerzeide, contekst en werdt vermeld. Let een beetje op jullie taalgebruik, geliefden!
:D haha wel goed lezen hoor niet werdt vermeld, maar werd vermeldt en evenzo niet goed.... :haha
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

samanthi schreef:
Ad Anker schreef:eenzeidigheden, linkerzeide, contekst en werdt vermeld. Let een beetje op jullie taalgebruik, geliefden!
:D haha wel goed lezen hoor niet werdt vermeld, maar werd vermeldt en evenzo niet goed.... :haha
:hum :super
Plaats reactie