Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerken 2024

J.C. Philpot

Re: Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerken 2024

Bericht door J.C. Philpot »

Dorcas schreef: Vandaag, 07:11 Onze middengemeente zit ook een beetje met de snelheid van Rijnsburg in de maag. Inhoudelijk is het te volgen , maar velen kunnen zich beter vinden in ontvlechten via Hoogeveen. Een deel wil alleen nog Rijnsburg en deel netjes via Hoogeveen.
Ik kan mij helemaal vinden in de uitspraak van Ds Schenau.
Ik kan me voorstellen dat het voor sommige gemeenten te snel gaat, en dat het voor andere gemeenten wel sneller mag. Ik denk dat het onmogelijk is een snelheid of methode te vinden die voor alle gemeenten die zich ook in de praktijk onder schrift en belijdenis willen stellen de meest ideale variant is.

Gelukkig bied Rijnsburg ook de optie om waarnemers te sturen, zodat de gemeenten die nog afwachtend zijn, in een later stadium een definitieve keuze kunnen maken.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
HHR

Re: Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerken 2024

Bericht door HHR »

Middenrefo schreef: Gisteren, 21:37 Dat maakt een gesprek tussen Rijnsburg en de CGK een stuk gemakkelijker.
ds v Vulpen schreef:‘Wat voor ons vaststaat is dat wij in naam en denken de Christelijke Gereformeerde Kerken willen blijven.’

Ik hoop echt van harte dat we ver weg blijven van dit geneuzel wie welke naam mag dragen.
De ene kant het framen van 'Hoogeveen' zie post Middenrefo, en de andere kant de strijd ervoor vanuit groep Rijnsburg.

De naam is wel het minst belangrijke.
Plaats reactie