Oranjegekte

tukkertje
Contacteer:

Re: Oranjegekte

Bericht door tukkertje »

Joannah schreef:En na de voetbal gaan we straks gewoon verder met de volgende afgod, de Tour de France.
Ten minste is het voetbal nog soort sportief in de zin dat er geen doping wordt gebruikt, de Tour de France , hoorde ik, gaat al checken op verborgen mini-hulpmotortjes op de fietsen.
dacht altijd dat sportief betekende eerlijk, fair,
blijkt alleszins het geval te zijn, ach ja, hoe ouder je wordt, hoe meer je de Schrift gaat begrijpen, de mens is zo rot als een mispel.Alleen daarom al wil ik niets te maken hebben met al dat zg sportieve gedoe. Er is weinig sportiefs aan.

Nou,vind het een knape prestatie elke dag meer dan 200 km fietsen. Wat dat betrefd heb ik daar meer respect voor dan die voetballers.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

henriët schreef:Even afgezien van alles, kennen jullie de 'refoversie'site, waarbij je het voetballen wel ziet, maar dan zonder commentaar.
Mag dat wel of niet?
Wat vinden wij als refo- ouders?
Een gekuiste afgod, zeg maar...
refo

Bericht door refo »

Erasmiaan schreef:
refo schreef:Sjonge wat een prachtige exegese. Paulus maant aan om te doen als de positieve sporters: jagen naar het doel om de grote prijs te verkrijgen.
De Heere Jezus geeft aan dat Hij zal komen als je Hem niet verwacht. Zoals de negatieve dief.
Je moet dus OPPASSEN voor de dief en STREVEN als de hardloper.
Dus je vond het toch niet zo goed, wat dr. Van der Belt allemaal opschreef?
Een jijbak.
Ja, dat is een prima stuk, van ds vd Belt. Als ik 'evenwichtig' niet zo'n gedevalueerd woord vond zou ik het denk ik zo noemen. Zulke mensen zouden ze binnen de gergem moeten hebben.

Dat gezemel over afgodendienst icm voetballen. Iedere twee jaar hetzelfde geblaat. De een eet vlees en de ander moeskruiden. En er wordt niet geoordeeld.
Ik geef geen biet om voetballen. Of Cambodja kampioen wordt of IJsland. Kan me niet schelen. Maar wat ik om me heen zie is NIET te vergelijken met afgodendienst. Beetje gezelliger sfeertje dan anders. Hullie tegen wullie gevoel.
De tien geboden verbieden niet het maken van een beeld, maar het maken van een beeld om dat te aanbidden.
Precies. Daarom kunnen we ook beter maar geen beelden in huis halen, want als we ze niet mogen aanbidden, wat voor zin heeft het dan dat we ze in huis halen? Daarmee houden we het alleen maar in stand.
Ik gooi m'n stenen koolmeesje zo meteen in de kliko. :cry Moet eerst even aan het idee wennen. Dus ik wacht nog even.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
henriët

Bericht door henriët »

Mister schreef:
henriët schreef:Even afgezien van alles, kennen jullie de 'refoversie'site, waarbij je het voetballen wel ziet, maar dan zonder commentaar.
Mag dat wel of niet?
Ja, zulksoort gevoelens krijg ik er dus ook bij ja..
Ik kreeg de link door van een vriend van ons, die zelf een zoontje heeft beginnend puber zeg maar.
Maar hoe ga je hier dan mee om richting je kinderen.

Nu ik even heb zitten kijken, denk ik, nee ook dit kan gewoonweg niet, maar ja, ik heb alleen nog kleintjes.. dus is het wellicht makkelijk praten?
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Mister schreef:
Mag dat wel of niet?
Dan zou ik helemaal niks meer van dat gevoetbal snappen.
Ik begrijp werkelijk niet waarom het commentaar zoveel verderfelijker zou zijn dan de beelden.
Lourens

Bericht door Lourens »

henriët schreef: Even afgezien van alles, kennen jullie de 'refoversie'site, waarbij je het voetballen wel ziet, maar dan zonder commentaar.
Mag dat wel of niet?
Ik heb altijd zo'n moeite met de vraag: Mag dat wel.

De vraag is: houdt het je bij de Heere vandaan? Mis jij je doel als je naar de wedstrijd kijkt al dan niet met commentaar.
En het is een discussie-punt hier en diegenen die kijken krijgen meteen een stempel.

Ik heb vanmiddag ook gekeken. Had alleen een ander stempel gekregen want ik ben in slaap gevallen. :haha
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Auto

Bericht door Auto »

Ik moet zeggen dat ik vandaag erg blij was met het voetbal en kijk uit naar vrijdag.

Er was geen enkele file, ik kon via de snelweg linea recta zonder problemen naar huis :super

Maar ja, ik hoop dat die gekte gauw over is.
Mara

Bericht door Mara »

refo schreef:
Erasmiaan schreef:
refo schreef:Sjonge wat een prachtige exegese. Paulus maant aan om te doen als de positieve sporters: jagen naar het doel om de grote prijs te verkrijgen.
De Heere Jezus geeft aan dat Hij zal komen als je Hem niet verwacht. Zoals de negatieve dief.
Je moet dus OPPASSEN voor de dief en STREVEN als de hardloper.
Dus je vond het toch niet zo goed, wat dr. Van der Belt allemaal opschreef?
Een jijbak.
Ja, dat is een prima stuk, van ds vd Belt. Als ik 'evenwichtig' niet zo'n gedevalueerd woord vond zou ik het denk ik zo noemen. Zulke mensen zouden ze binnen de gergem moeten hebben.

Dat gezemel over afgodendienst icm voetballen. Iedere twee jaar hetzelfde geblaat. De een eet vlees en de ander moeskruiden. En er wordt niet geoordeeld.
Ik geef geen biet om voetballen. Of Cambodja kampioen wordt of IJsland. Kan me niet schelen. Maar wat ik om me heen zie is NIET te vergelijken met afgodendienst. Beetje gezelliger sfeertje dan anders. Hullie tegen wullie gevoel.
De tien geboden verbieden niet het maken van een beeld, maar het maken van een beeld om dat te aanbidden.
Precies. Daarom kunnen we ook beter maar geen beelden in huis halen, want als we ze niet mogen aanbidden, wat voor zin heeft het dan dat we ze in huis halen? Daarmee houden we het alleen maar in stand.
Ik gooi m'n stenen koolmeesje zo meteen in de kliko. :cry Moet eerst even aan het idee wennen. Dus ik wacht nog even.
Koolmeesje, may he rest in peace.... :cry
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gian

Bericht door Gian »

Mag dat wel of niet?
Volgens mij is dat gewoon een alternatieve stream zonder geluid. Heeft niets met refo oid te maken.
Net als dat je buitenlandse streams met anderstalig commentaar op kan zetten als kliksafe de NOS afsluit.
Wat ik ervan vind? Ik heb er liever geluid bij.
Verder ben ik meer van de begeleide confrontatie ipv het hekjes zetten. Straks zitten ze bij de buren te kijken, moet ik ze dan billenkoek gaan geven?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Gian schreef:
Mag dat wel of niet?
Volgens mij is dat gewoon een alternatieve stream zonder geluid. Heeft niets met refo oid te maken.
Net als dat je buitenlandse streams met anderstalig commentaar op kan zetten als kliksafe de NOS afsluit.
Verder ben ik meer van de begeleide confrontatie ipv het hekjes zetten. Straks zitten ze bij de buren te kijken, moet ik ze dan billenkoek gaan geven?
Vast. Met een zweepje.
jvdg

Bericht door jvdg »

Orchidee schreef:
Wilhelm schreef:

En als rechtgeaard RF'er behoor je een abonnement te hebben ;)
Ik moet wel zeggen dat het stuk me aan het denken gezet heeft. Maar als ik het gejuich van zonet hoorde schallen dan vliegt me dat wel aan ... Het lijkt wel of er niets anders meer bestaat.
Ooooooooooooohhhhh...dan ben ik geen rechtgeaarde RF'er :nananere
:banni
henriët

Bericht door henriët »

Gian schreef:
Mag dat wel of niet?
dus begeleide confrontatie.. je laat je kinderen naar de zonde kijken?
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Fjodor

Bericht door Fjodor »

Auto schreef:Ik moet zeggen dat ik vandaag erg blij was met het voetbal en kijk uit naar vrijdag.

Er was geen enkele file, ik kon via de snelweg linea recta zonder problemen naar huis :super

Maar ja, ik hoop dat die gekte gauw over is.
Ik hoop dat ze nog lang in het toernooi blijven.
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Joannah

Bericht door Joannah »

Mister schreef:
Mag dat wel of niet?
Bij die altijd weer terugkerende vraag, MAG iets wel of niet, denk ik altijd aan Paulus' woorden,Alles is toegestaan, maar is het nuttig?
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Fjodor

Bericht door Fjodor »

Joannah schreef:
Mister schreef:
Mag dat wel of niet?
Bij die altijd weer terugkerende vraag, MAG iets wel of niet, denk ik altijd aan Paulus' woorden,Alles is toegestaan, maar is het nuttig?
en als het wel toegestaan is dan moet je het niet verketteren, zoals jij doet.
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Gesloten