Ontwikkelingen HHK

Konijntje

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Konijntje »

Fred schreef: Vandaag, 08:46 Ledenaantal HHK fors toegenomen

https://www.rd.nl/artikel/1151183
Opvallend dat de groei dit jaar zo veel meer is. Jammer dat de HHK niet details bijhoudt. Dan had er ook een verklaring gegeven kunnen worden.

Daarnaast ben ik ook benieuwd of er nog mensen van buiten de kerk zijn toegetreden tot de HHK.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Konijntje schreef: Vandaag, 19:21

Opvallend dat de groei dit jaar zo veel meer is. Jammer dat de HHK niet details bijhoudt. Dan had er ook een verklaring gegeven kunnen worden.

Daarnaast ben ik ook benieuwd of er nog mensen van buiten de kerk zijn toegetreden tot de HHK.
Forse groei? Het gaat om pak hem beet 1% groei.
Konijntje

Bericht door Konijntje »

Ambtenaar schreef: Vandaag, 19:24
Konijntje schreef: Vandaag, 19:21

Forse groei? Het gaat om pak hem beet 1% groei.
Dat is toch fors? Zeker binnen kerkelijk Nederland, waar krimpende ledentallen meer regel dan uitzondering zijn.

In de HHK is er een "middengrote" gemeente bijgekomen. Ik vind dat in deze tijd bijzonder.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Konijntje schreef: Vandaag, 19:28
Dat is toch fors? Zeker binnen kerkelijk Nederland, waar krimpende ledentallen meer regel dan uitzondering zijn.

In de HHK is er een "middengrote" gemeente bijgekomen. Ik vind dat in deze tijd bijzonder.
Het is pas fors als het mensen betreft die zich voor het eerst bij een kerk aansluiten. Het zijn hoogstwaarschijnlijk vrijwel enkel overstappers. Vind ik niet bepaald nieuwswaardig. Er zijn namelijk andere kerken die dan ledenverlies hebben.
Mauries06

Bericht door Mauries06 »

Ik heb ook het kerkelijk jaarboek gekregen, en zag dat gevormde HHG van Nunspeet 182 leden heeft. Ik dacht eerlijk gezegd dat er wel meer mensen naar die gemeente gegaan waren.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Konijntje

Bericht door Konijntje »

Ambtenaar schreef: Vandaag, 19:30
Konijntje schreef: Vandaag, 19:28

Het is pas fors als het mensen betreft die zich voor het eerst bij een kerk aansluiten. Het zijn hoogstwaarschijnlijk vrijwel enkel overstappers. Vind ik niet bepaald nieuwswaardig. Er zijn namelijk andere kerken die dan ledenverlies hebben.
Daarom had ik graag de onderliggende cijfers gezien. Jammer dat de HHK dat niet doet. Pas dan kun je heldere conclusies trekken.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Konijntje schreef: Vandaag, 19:35 Daarom had ik graag de onderliggende cijfers gezien. Jammer dat de HHK dat niet doet. Pas dan kun je heldere conclusies trekken.
Ga er maar van uit dat het grotendeels overstappers zijn.
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Ambtenaar schreef: Vandaag, 20:43
Konijntje schreef: Vandaag, 19:35 Daarom had ik graag de onderliggende cijfers gezien. Jammer dat de HHK dat niet doet. Pas dan kun je heldere conclusies trekken.
Ga er maar van uit dat het grotendeels overstappers zijn.
Circulation of the saints noemen we dat.
Plaats reactie