Opvallend dat de groei dit jaar zo veel meer is. Jammer dat de HHK niet details bijhoudt. Dan had er ook een verklaring gegeven kunnen worden.
Daarnaast ben ik ook benieuwd of er nog mensen van buiten de kerk zijn toegetreden tot de HHK.
Opvallend dat de groei dit jaar zo veel meer is. Jammer dat de HHK niet details bijhoudt. Dan had er ook een verklaring gegeven kunnen worden.
Forse groei? Het gaat om pak hem beet 1% groei.
Dat is toch fors? Zeker binnen kerkelijk Nederland, waar krimpende ledentallen meer regel dan uitzondering zijn.Ambtenaar schreef: ↑Gisteren, 19:24Forse groei? Het gaat om pak hem beet 1% groei.
Het is pas fors als het mensen betreft die zich voor het eerst bij een kerk aansluiten. Het zijn hoogstwaarschijnlijk vrijwel enkel overstappers. Vind ik niet bepaald nieuwswaardig. Er zijn namelijk andere kerken die dan ledenverlies hebben.
Daarom had ik graag de onderliggende cijfers gezien. Jammer dat de HHK dat niet doet. Pas dan kun je heldere conclusies trekken.
Zeker. En dan past een dergelijke kop boven een artikel niet. Tegelijkertijd moet je dan vermelden dat het ledenaantal van kerk x en kerk y is gedaald.
Hier lokaal is de HHK in eerste fase gegroeid door het geboortecijfer (relatief veel jonge gezinnen) daarna enkele jaren veel groei vanuit CGK naburige gemeente en de laatste 10 jaar een forse groei uit de lokale GG.
Ik vind dit toch wel erg negatief.
Hoezo niet? Bericht gaat over groei in de HHK, in het artikel wordt wel toegelicht waar die groei vermoedelijk vandaan komt maar ik zie niet helemaal in waarom dat perse in de kop moet staan. Zeker niet als ook niet helemaal helder is waar iedereen vandaan komt.
Het past niet als je daarmee suggereert dat het goed gaat in kerkelijk NL of de HHK. Als de HHK de enige Protestantse Kerk was lag het alweer anders
Het gaat - in theorie - pas goed met kerkelijk Nederland als de som van de ledenaantallen van alle protestantse gemeenten hoger is dan het jaar ervoor. En dat is niet het geval.Refojongere schreef: ↑Vandaag, 17:32Het past niet als je daarmee suggereert dat het goed gaat in kerkelijk NL of de HHK. Als de HHK de enige Protestantse Kerk was lag het alweer anders
Ik zou er gewoon kerken van maken, en protestants weglaten.Bewaar het Pand schreef: ↑Vandaag, 17:50
Het gaat - in theorie - pas goed met kerkelijk Nederland als de som van de ledenaantallen van alle protestantse gemeenten hoger is dan het jaar ervoor. En dat is niet het geval.