Denk je nu niet wat te familiair of kinderlijk van HemLassie schreef:even bij Hem op schoot kruipen he. of aan Zijn voeten.hmprff schreef:bij mijn Vader in de hemel...
Als het even kon... waar zou je willen zijn?
Re: Als het even kon... waar zou je willen zijn?
we moeten worden/zijn als een kind! En ja, God is de Heilige, Almachtige en Schepper van de hemel en aarde. Zo ontzaglijk groot!! Maar God wil ook onze Vader zijn! Juist als je dat grootheid van God kent wordt dat zo'n ongelooflijk wonder!Gijs83 schreef:Denk je nu niet wat te familiair of kinderlijk van HemLassie schreef:even bij Hem op schoot kruipen he. of aan Zijn voeten.hmprff schreef:bij mijn Vader in de hemel...
Laatst gewijzigd door hmprff op 14 mar 2009, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Denken weet ik niet, typen wel in ieder geval.Gijs83 schreef:Denk je nu niet wat te familiair of kinderlijk van HemLassie schreef:even bij Hem op schoot kruipen he. of aan Zijn voeten.hmprff schreef:bij mijn Vader in de hemel...
Laten we met eerbied over de Heere praten; Hij is de Heilige en Verhevene.
Je kunt ook te afstandelijk over Hem praten. Naast heilig en verheven wil God evenzeer een liefdevolle Vader zijn. Evenwicht, is heel belangrijk.Tiberius schreef:Denken weet ik niet, typen wel in ieder geval.Gijs83 schreef:Denk je nu niet wat te familiair of kinderlijk van HemLassie schreef:even bij Hem op schoot kruipen he. of aan Zijn voeten.hmprff schreef:bij mijn Vader in de hemel...
volledig eens..Mister schreef:Je kunt ook te afstandelijk over Hem praten. Naast heilig en verheven wil God evenzeer een liefdevolle Vader zijn. Evenwicht, is heel belangrijk.Tiberius schreef:Denken weet ik niet, typen wel in ieder geval.Gijs83 schreef:Denk je nu niet wat te familiair of kinderlijk van HemLassie schreef:
even bij Hem op schoot kruipen he. of aan Zijn voeten.
natuurlijk mogen we niet tè afstandelijk van Hem, de Heilige God praten, maar net zo min.. op een frivole manier, alsof je het over een willekeurig 'vriendje'hebt...
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
In mn bed.. kga denk ik dan ook maar deze reis ff maken 
Bij mijn zus in het ziekenhuis.
Inderdaad. En Hij is ook mens geworden.Mister schreef:Gijs83 schreef:Denk je nu niet wat te familiair of kinderlijk van HemLassie schreef:even bij Hem op schoot kruipen he. of aan Zijn voeten.hmprff schreef:bij mijn Vader in de hemel...
Je kunt ook te afstandelijk over Hem praten. Naast heilig en verheven wil God evenzeer een liefdevolle Vader zijn. Evenwicht, is heel belangrijk.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
hmprff schreef:bij mijn Vader in de hemel...
Lassie schreef:even bij Hem op schoot kruipen he. of aan Zijn voeten.
Gijs83 schreef:Denk je nu niet wat te familiair of kinderlijk van Hem
Mister schreef:Je kunt ook te afstandelijk over Hem praten. Naast heilig en verheven wil God evenzeer een liefdevolle Vader zijn. Evenwicht, is heel belangrijk.
Nee, hoor. Dat was de Zoon.refo schreef:Inderdaad. En Hij is ook mens geworden.
...............liggend aan het strand van een tropisch eiland.........
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
- MarthaMartha
in mijn achtertuin
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
op de koffie bij jvdg en zijn vrouw!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Het aardige is dat ik meestal de koffie "zet", en daarvoor wordt geprezen!!henriët schreef:op de koffie bij jvdg en zijn vrouw!
(Zelden ben ik als eerste op kantoor, maar als dit het geval is, zet ik de koffie.
Ik leg daar zoveel gevoel in (
Graag zou ik dit met alle forummers willen delen.
Gevoelige koffie
We springen zo in de auto, JvdG, dus kiek uut!