En dat is dan mijn kerk :cryvlinder schreef:Ik kon even niet een andere topic vinden waarin ik dit kon plaatsen.
Hoezo Gij geheel anders? Hoezo wereldgelijkvormig?
http://www.rtvnh.nl/nieuws/index.asp?newsid=111253
:cry
Gij geheel anders
Re: Gij geheel anders
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
En dit dan! :S
http://www.weareproud.nl/news/168/
http://www.weareproud.nl/news/168/
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
-
Jammer dat zo de homo's weer negatief worden bekeken, en dus ook de christelijke homo's.
Over meevaren als christen: dat is ook niet mijn ding, maar het gaat er net even om wat je insteek is. ALs je daarmee wilt laten zien dat er veel meer in het leven is, dat homo-zijn prima met geloven valt te combineren, is dat een manier van evangeliseren. En dat kan je op die manier doen. Ik denk dat men voorzichtig moet zijn met oordelen.
Over meevaren als christen: dat is ook niet mijn ding, maar het gaat er net even om wat je insteek is. ALs je daarmee wilt laten zien dat er veel meer in het leven is, dat homo-zijn prima met geloven valt te combineren, is dat een manier van evangeliseren. En dat kan je op die manier doen. Ik denk dat men voorzichtig moet zijn met oordelen.
Probeer dat eens recht te praten op een refoforum.. de gay pride..coupe soleil schreef:Jammer dat zo de homo's weer negatief worden bekeken, en dus ook de christelijke homo's.
Je ziet het, het komt voorBJD schreef:Probeer dat eens recht te praten op een refoforum.. de gay pride..coupe soleil schreef:Jammer dat zo de homo's weer negatief worden bekeken, en dus ook de christelijke homo's.

Voorzichtig met oordelen, uitermate makkelijk met omarmen.coupe soleil schreef:Jammer dat zo de homo's weer negatief worden bekeken, en dus ook de christelijke homo's.
Ik lees in de Bijbel de oproep voorzichtig te zijn met oordelen. Èn ik lees in de Bijbel de nadrukkelijke oproep "de rok te haten, die van het vlees bevlekt is".
Citaat van eerder genoemde site: "Homo's en lesbiënnes zijn meer dan welkom in onze kerk". Tuurlijk zijn ze ook bij ons welkom, maar niet als ze het bepraktiseren. Dan zegt Gods Woord: Het is een gruwel. En wat doen we? Lekker meevaren in een bootje, feestje bouwen en een Roze kerkdienst houden. Gods Woord? Ach, makkelijk, God is immers liefde en houdt van alle mensen? An-me-hoela!coupe soleil schreef:Jammer dat zo de homo's weer negatief worden bekeken, en dus ook de christelijke homo's.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
-
Dan heb je mijn post niet goed gelezen. Ik praat helemaal nergens de gay pride goed.Probeer dat eens recht te praten op een refoforum.. de gay pride..
Zie boven.Je ziet het, het komt voor
Ik omarm helemaal niets. Ik zeg alleen heel voorzichtig dat je niet het motief uit het oog moet verliezen dat deze mensen aanwenden om mee te varen. En daarmee willen ze iets uitdragen: te midden van het pride-geweld zeggen ze: 'en wij geheel anders'.Voorzichtig met oordelen, uitermate makkelijk met omarmen.
Ik lees in de Bijbel de oproep voorzichtig te zijn met oordelen. Èn ik lees in de Bijbel de nadrukkelijke oproep "de rok te haten, die van het vlees bevlekt is".
In mijn post reageerde ik op het meevaren. Niet op de roze dienst. Met zo'n dienst heb ik ook niet zoveel op moet ik bekennen. Maar wie ben ik?Citaat van eerder genoemde site: "Homo's en lesbiënnes zijn meer dan welkom in onze kerk". Tuurlijk zijn ze ook bij ons welkom, maar niet als ze het bepraktiseren. Dan zegt Gods Woord: Het is een gruwel. En wat doen we? Lekker meevaren in een bootje, feestje bouwen en een Roze kerkdienst houden. Gods Woord? Ach, makkelijk, God is immers liefde en houdt van alle mensen? An-me-hoela!
Ik vind trouwens dat je erg fel reageert. Dat mag natuurlijk. Maar ik vind het wel pijnlijk richting mensen die het woord van God serieus nemen, maar in dat woord geen afwijzing vinden voor een relatie.
Laatst gewijzigd door coupe soleil op 05 aug 2010, 23:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Ook als het geen gays waren is het nog niet recht te praten !BJD schreef:Probeer dat eens recht te praten op een refoforum.. de gay pride..coupe soleil schreef:Jammer dat zo de homo's weer negatief worden bekeken, en dus ook de christelijke homo's.
Het uitdagende, het blote, de muziek, het straalt uit: komt eet en drinkt en feest, want morgen sterven wij, nou en ?? Kortom, vreselijk !!!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-
Nogmaals: ik praat nergens de gay pride goed. Maar met jouw post geef je dus aan dat evangeliseren in een 'wereldse' omgeving niet goed is? Folders uitdelen bij een houseparty, vind je dat ook niet goed?Mara schreef:Ook als het geen gays waren is het nog niet recht te praten !BJD schreef:Probeer dat eens recht te praten op een refoforum.. de gay pride..coupe soleil schreef:Jammer dat zo de homo's weer negatief worden bekeken, en dus ook de christelijke homo's.
Het uitdagende, het blote, de muziek, het straalt uit: komt eet en drinkt en feest, want morgen sterven wij, nou en ?? Kortom, vreselijk !!!
Gods Woord is altijd pijnlijk, tweesnijdend als een scherp zwaard zelf. Zeker voor hen die er kennelijk zaken uit weg laten.coupe soleil schreef:Ik vind trouwens dat je erg fel reageert. Dat mag natuurlijk. Maar ik vind het wel pijnlijk richting mensen die het woord van God serieus nemen, maar in dat woord geen afwijzing vinden voor een relatie.
Wel bij een houseparty, niet als je er zelf aan deelneemt.coupe soleil schreef:Folders uitdelen bij een houseparty, vind je dat ook niet goed?
Is het niet meer 'een hang naar' het praktiserende 'homo-zijn' goed te keuren?coupe soleil schreef:Jammer dat zo de homo's weer negatief worden bekeken, en dus ook de christelijke homo's.
-
1) Het woord van God is helemaal niet pijnlijk. En wie heeft het over zaken weglaten? Ik niet.Tiberius schreef:Gods Woord is altijd pijnlijk, tweesnijdend als een scherp zwaard zelf. Zeker voor hen die er kennelijk zaken uit weg laten. 1)coupe soleil schreef:Ik vind trouwens dat je erg fel reageert. Dat mag natuurlijk. Maar ik vind het wel pijnlijk richting mensen die het woord van God serieus nemen, maar in dat woord geen afwijzing vinden voor een relatie.
Wel bij een houseparty, niet als je er zelf aan deelneemt. 2)coupe soleil schreef:Folders uitdelen bij een houseparty, vind je dat ook niet goed?
2) Als je netjes gekleed meevaart en zo een bootschap uitdraagt, doe je ook niet mee.
-
Welnee. Daar heb je die hele pride niet voor nodig. De pride roept juist veel weerstand op bij mensen. En dat is m.i. terecht.Gijs83 schreef:Is het niet meer 'een hang naar' het praktiserende 'homo-zijn' goed te keuren?coupe soleil schreef:Jammer dat zo de homo's weer negatief worden bekeken, en dus ook de christelijke homo's.