En ik ben toch echt niet zo evangelischLassie schreef:Misschien een wat te evangelische uitspraak maar ik kan hier alleen maar Amen op zeggen wat je hier verwoord!freek schreef:Omdat God meer zegt dan alleen: je bent zondaar en je kunt voor mij niet bestaan. Het lijkt me zeker niet gepast om in dit verband van 'recht op ongeluk uitstralen' te spreken.Rochus schreef:Waarom eenfreek schreef:![]()
Heeft dat veel zin dan. Het heeft iig weinig met het 'lichtende licht' of het 'zoutende zout' te maken. Nou is het uitstralen van de geluk niet de hoofdinhoud van Jezus' oproep, maar het staat er toch zeker niet los van!? Hoe kan iemand geluk uitstralen wanneer hij net gehoord heeft dat hij als zondaar is en niet kan bestaan voor God? Word je daar gelukkig van? Volgens mij is er alle recht om je ongeluk uit te stralen. Ook geestelijk.
Het imago van de refo's
(uhm ik bedoel eigenlijk het woordje "amen").freek schreef:En ik ben toch echt niet zo evangelischLassie schreef:Misschien een wat te evangelische uitspraak maar ik kan hier alleen maar Amen op zeggen wat je hier verwoord!freek schreef:Omdat God meer zegt dan alleen: je bent zondaar en je kunt voor mij niet bestaan. Het lijkt me zeker niet gepast om in dit verband van 'recht op ongeluk uitstralen' te spreken.Rochus schreef: Waarom een? Hoe kan iemand geluk uitstralen wanneer hij net gehoord heeft dat hij als zondaar is en niet kan bestaan voor God? Word je daar gelukkig van? Volgens mij is er alle recht om je ongeluk uit te stralen. Ook geestelijk.
(maar dat weet jij ook wel)
- JolandaOudshoorn
Ik denk niet dat je iemand iets moet opleggen om wat uit te stralen, hetzij blijdschap of verdriet. Als je zegt dat je "blijdschap" uit moet stralen, stel je iemand weer onder de wet en dat is niet de bedoeling. Als jij je (opnieuw) realiseert wie je voor God bent (een zondaar) en wat je hebt gedaan (gezondigd) dan kan je daar (tijdelijk) onder lijden en daaronder verdriet hebben. Dan komt een geforceerd blij doen ook niet echt over.Marco schreef:Ehh...Omdat je tegelijk of daar vlak achteraan gehoord hebt dat er ook verlossing bestaat? Voor jou ook (zelfs voor mij)! God heeft het je bij je doop (neem aan dat je gedoopt bent) al beloofd!Rochus schreef: Waarom een? Hoe kan iemand geluk uitstralen wanneer hij net gehoord heeft dat hij als zondaar is en niet kan bestaan voor God? Word je daar gelukkig van? Volgens mij is er alle recht om je ongeluk uit te stralen. Ook geestelijk.
Wanneer komen wij eens onder al dat "moeten" af, die we elkaar opleggen, linksom of rechtsom. Wees gewoon jezelf, dat komt het beste over!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Toch geeft dit wel te denken :
2 Corinthiers 6
17 Daarom gaat uit het midden van hen, en scheidt u af, zegt de Heere, en raakt niet aan hetgeen onrein is, en Ik zal ulieden aannemen.
waarmee je dus hoe dan ook een uitzonderingsplek inneemt, en daarmee mikpunt voor velen.
2 Corinthiers 6
17 Daarom gaat uit het midden van hen, en scheidt u af, zegt de Heere, en raakt niet aan hetgeen onrein is, en Ik zal ulieden aannemen.
waarmee je dus hoe dan ook een uitzonderingsplek inneemt, en daarmee mikpunt voor velen.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60