Scholieren Gomarus gewond bij ongeval

cosmo
Berichten: 681
Lid geworden op: 14 sep 2007, 15:09

Re: Scholieren Gomarus gewond bij ongeval

Bericht door cosmo »

Erasmiaan schreef:
Je kan toch lezen wat ik schrijf? Ik vind het vonnis vaag en ben van mening dat er waarschijnlijk wel genoeg bewijs in deze zaak zat.
Het Gerechtshof vindt blijkbaar van niet.
Ik geloof dus wel dat er genoeg was om verdachte voor artikel 5 WVW te veroordelen (gezien wat er allemaal niet onder 5 WVW valt). Of er dan straf opgelegd zou moeten worden, dat weet ik niet maar ik neig er naar om te zeggen van wel.
Als het allochtone kinderen waren geweest, had je je niet druk gemaakt hierover.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33493
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Scholieren Gomarus gewond bij ongeval

Bericht door Tiberius »

cosmo schreef:
Erasmiaan schreef:
Je kan toch lezen wat ik schrijf? Ik vind het vonnis vaag en ben van mening dat er waarschijnlijk wel genoeg bewijs in deze zaak zat.
Het Gerechtshof vindt blijkbaar van niet.
Ik geloof dus wel dat er genoeg was om verdachte voor artikel 5 WVW te veroordelen (gezien wat er allemaal niet onder 5 WVW valt). Of er dan straf opgelegd zou moeten worden, dat weet ik niet maar ik neig er naar om te zeggen van wel.
Als het allochtone kinderen waren geweest, had je je niet druk gemaakt hierover.
Wat een racistische opmerking toch weer. Waar slaat dit op?
cosmo
Berichten: 681
Lid geworden op: 14 sep 2007, 15:09

Re: Scholieren Gomarus gewond bij ongeval

Bericht door cosmo »

Tiberius schreef: Wat een racistische opmerking toch weer. Waar slaat dit op?
Is mijn opmerking racistisch? Ik geloof het niet.

En ja, ik denk dat Erasmiaan zich niet druk had gemaakt om de uitspraak als het geen refokinderen waren geweest.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33493
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Scholieren Gomarus gewond bij ongeval

Bericht door Tiberius »

cosmo schreef:
Tiberius schreef: Wat een racistische opmerking toch weer. Waar slaat dit op?
Is mijn opmerking racistisch? Ik geloof het niet.

En ja, ik denk dat Erasmiaan zich niet druk had gemaakt om de uitspraak als het geen refokinderen waren geweest.
Ik dacht dat dit te maken heeft met Erasmiaans opleiding en werk.

Overigens zijn er wel meer groepen dan allochtone en refo kinderen.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Scholieren Gomarus gewond bij ongeval

Bericht door jvdg »

cosmo schreef:
Tiberius schreef: Wat een racistische opmerking toch weer. Waar slaat dit op?
Is mijn opmerking racistisch? Ik geloof het niet.

En ja, ik denk dat Erasmiaan zich niet druk had gemaakt om de uitspraak als het geen refokinderen waren geweest.
Flauw hoor.....

Heb je ook maar één reden om aan te nemen dat de analyse van het vonnis door Erasmiaan ook maar iets te maken heef met het feit dat het reformatorische kinderen betrof?
Misschien was de vrouw zelf ook wel van reformatorische huize.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6329
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Scholieren Gomarus gewond bij ongeval

Bericht door Gian »

Fijn voor deze mevrouw dat ze niet veroordeeld is. Het moet niet gekker worden. Tegenwoordig moet er voor alles een zondebok gezocht worden.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Scholieren Gomarus gewond bij ongeval

Bericht door Afgewezen »

Ariene schreef:Maar jij had liever gehad dat zij veroordeeld was?
Even los van de inhoud van deze zaak: als iemand schuldig is, moet hij/zij veroordeeld worden, ja. Het recht moet zijn loop hebben. Dat mag je dus willen.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6329
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Scholieren Gomarus gewond bij ongeval

Bericht door Gian »

De Israelieten hadden vroeger ook vrijsteden.

Vanwaar al die wraakzucht?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Scholieren Gomarus gewond bij ongeval

Bericht door Afgewezen »

Gian schreef:De Israelieten hadden vroeger ook vrijsteden.

Vanwaar al die wraakzucht?
Nee Gian, dat is geen wraakzucht. Maar in een rechtsstaat moet het recht ook zijn loop hebben.
Dat staat even helemaal los van het elkaar vergeven als naaste.
Wanneer je dit door elkaar gooit, creëer je een chaos in de maatschappij.
Een misdadiger die tot bekering komt, wie zijn schuld vergeven is dus, moet tóch zijn straf uitzitten. Dat vereist het burgerlijk recht, dat om voldoening vraagt.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23962
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Scholieren Gomarus gewond bij ongeval

Bericht door refo »

En als iemand vrijgesproken is, heeft deze geen schuld. Zo werkt dat in Nederland.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6329
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Scholieren Gomarus gewond bij ongeval

Bericht door Gian »

Afgewezen schreef:
Gian schreef:De Israelieten hadden vroeger ook vrijsteden.

Vanwaar al die wraakzucht?
Nee Gian, dat is geen wraakzucht. Maar in een rechtsstaat moet het recht ook zijn loop hebben.
Dat staat even helemaal los van het elkaar vergeven als naaste.
Wanneer je dit door elkaar gooit, creëer je een chaos in de maatschappij.
Een misdadiger die tot bekering komt, wie zijn schuld vergeven is dus, moet tóch zijn straf uitzitten. Dat vereist het burgerlijk recht, dat om voldoening vraagt.
Denk even reël, we hebben het niet over een bankovervalster.
Een wat oudere vrouw verliest de macht over haar stuur. We nemen aan dat het per ongeluk ging, en dat ze niet express een cluppie jongelui aanreed.
Dat mens is wekenlang van slag omdat deze fout (en wie maakt er nooit een fout in het verkeer?) nogal grote gevolgen had.
Moet ze dan ook nog eens een jaar de cel in? Of wil je dr een half tonnetje armer maken omdat er nou eenmaal gewonden waren?
Stel dat jij die vrouw was?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Scholieren Gomarus gewond bij ongeval

Bericht door Rens »

Dan vind ik onderstaande héél veel erger....:


(Novum) - Een 11-jarige jongen uit het Gelderse Beusichem is vrijdag omgekomen na een verkeersongeluk. Hij werd rond 15.15 uur aangereden toen hij over de Beneden Molenweg in zijn woonplaats fietste, en overleed later in het ziekenhuis. Dat meldt de politie.
De 74-jarige vrouw uit het naburige Rijswijk die de jongen aanreed, verklaarde dat hij plotseling de voorrangsweg opreed vanaf een ventweg. Zij kon hem niet meer ontwijken. De vrouw is een blaastest afgenomen; ze had niet gedronken.

ondanks de ogenschijnlijke "eigen schuld", is de dood van zo'n jong kind dramatisch.....
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Scholieren Gomarus gewond bij ongeval

Bericht door Afgewezen »

Gian schreef:
Afgewezen schreef:
Gian schreef:De Israelieten hadden vroeger ook vrijsteden.

Vanwaar al die wraakzucht?
Nee Gian, dat is geen wraakzucht. Maar in een rechtsstaat moet het recht ook zijn loop hebben.
Dat staat even helemaal los van het elkaar vergeven als naaste.
Wanneer je dit door elkaar gooit, creëer je een chaos in de maatschappij.
Een misdadiger die tot bekering komt, wie zijn schuld vergeven is dus, moet tóch zijn straf uitzitten. Dat vereist het burgerlijk recht, dat om voldoening vraagt.
Denk even reël, we hebben het niet over een bankovervalster.
Een wat oudere vrouw verliest de macht over haar stuur. We nemen aan dat het per ongeluk ging, en dat ze niet express een cluppie jongelui aanreed.
Dat mens is wekenlang van slag omdat deze fout (en wie maakt er nooit een fout in het verkeer?) nogal grote gevolgen had.
Moet ze dan ook nog eens een jaar de cel in? Of wil je dr een half tonnetje armer maken omdat er nou eenmaal gewonden waren?
Stel dat jij die vrouw was?
Daar gaat het allemaal niet om, beste Gian. Het ging mij enkel en alleen om de vraag of je het mag willen dat iemand straf krijgt. Ik krijg de indruk dat sommigen dat wat onchristelijk en wraakzuchtig vinden.
In dát licht moet je mijn reactie zien.
Verder ken ik deze zaak helemaal niet inhoudelijk, dus het gaat mij niet om die mevrouw in Gorinchem, etc. etc. etc.
cosmo
Berichten: 681
Lid geworden op: 14 sep 2007, 15:09

Re: Scholieren Gomarus gewond bij ongeval

Bericht door cosmo »

Tiberius schreef:
Ik dacht dat dit te maken heeft met Erasmiaans opleiding en werk.
Dat kan.
Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Re: Scholieren Gomarus gewond bij ongeval

Bericht door Ariene »

Afgewezen schreef:
Ariene schreef:Maar jij had liever gehad dat zij veroordeeld was?
Even los van de inhoud van deze zaak: als iemand schuldig is, moet hij/zij veroordeeld worden, ja. Het recht moet zijn loop hebben. Dat mag je dus willen.
Wanneer er een duidelijke schuld is wel, maar ik schreef deze opmerking in de context van deze gebeurtenis.
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Plaats reactie