Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Oorspronkelijk gepost door arend
Oorspronkelijk gepost door Jelle
Ik zou zeggen Arend, ga je gang jongen.
Er is niemand die hier jou verplicht om deze posting te openen en er op te reageren.
Als het je niet aan staat dan lees je hem maar niet.
Maar deze reactie komt wel heel erg kinderachtig over
Ik zou niet weten wat er kinderachtig is aan deze reactie. Ik dacht dat de crew er altijd op hamerde dat dit een reformatorisch forum was voor bijbelstudie en dergelijk fraais. Maar als je bij dit soort zaken het geloof erbij haalt, is het ineens kinderachtig. Rare opvatting over geloven is dat. Echt heel vreemd.
/edit:
ik zie nu dat je nog een post hebt geplaatst over het lukraak rondmikken van bijbelteksten (waar overigens bij andere onderwerpen nooit iemand een probleem van maakt).
Dat punt snap ik . lukraak rondsmijten is nooit goed. Maar ik mis in de opening, en alle daaropvolgende postings van het niveautje borrelpraat, werkelijk élke bijbelse notie hierin. Dat is toch het andere uitsterste?
/edit 2
Het gaat mij er niet om dat we Murat al dan niet veroordelen. Het gaat mij erom dat ik geleerd heb om als christen enige bescheidenheid te tonen als het gaat om andermans zonden, omdat ik zelf niet beter ben.
Oordelen moet, maar dat is aan de overheid. Ons een beetje vergapen aan andermans slechtheid heeft niets, maar dan ook niets met veroordelen te maken.
/edit 3:
Op dit forum gaat het vaak om prinicipele standpunten. De houding die we aan dienen te nemen ten opzichte van anderen (ook criminelen) is voor mij een bijzonder principieel standpunt, waarvoor ik mijn beoordeling uit de Bijbel haal. Deze principiele stellingname dan omverhalen met de terminologie 'kinderachtig' stoort mij dan ook buitengewoon.
[Aangepast op 20/4/05 door arend]
Zou je ook zo reageren als die Murat jou vader had vermoord??????????
Je zou hem een aai over zijn bol geven en zeggen: tja, jij kunt er niks aan doen. Je hebt ook zo'n moeilijke jeugd gehad. Niet weer doen hoor de volgende keer.
Tukker, (en anderen) ik probeer het nog een keer. Ik neem het niet op voor Murat. Of welke moordenaar of misdadiger dan ook.
MAAR waar ik me aan stoor op dit refo-forum is dat jullie zo enorm kort door de bocht mensen veroordelen en er een waarde oordeel aan plakken. WAAR is jouw christelijke nederigheid, het besef dat jij noch ik beter zijn dan deze mensen gebleven?? Het geloof, het belijden dat je zonder God en het geloof in God nergens bent? Het weten dat je in zonde ligt en niet in staat bent tot enig goed (sterker nog, geneigd tot alle kwaad) ? Zou je daar eens op kunnen antwoorden? (en dan aub zonder be of veroordeling naar een ander? voor mijn part in je binnenkamer en niet op het forum???)
[Aangepast op 20/4/05 door Mariken]
[Aangepast op 20/4/05 door Mariken]