Murat D. in cel gearresteerd

Baco

Bericht door Baco »

Oorspronkelijk gepost door arend
lieverd,

Ik probeer de hele tijd al niks anders dan wat we altijd al doen hier op dit forum: met de bijbel in de hand naar de actualiteit kijken.

de enige reactie die ik krijg is in de zin van 'wat zou jij doen, een aani over de bol?'.

Terwijl ik DUIDELIJK aangeef dat ik het NIET voor deze jongen opneem.

Er volgen reacties waaruit blijkt dat al mijn postings gewoon worden genegeerd, en er alles alleen maar op de linkse toer wordt gegooid.

als je 3 keer met argumenten komt, en 3 keer worden je woorden verdraait. wat moeten we daar dán van vinden?

Ja, daar wordt ik ook een beetje sneu van.

Linkse toer???????????? Volgens mij begrijp jij er helemaal niks van.
vlinder

Bericht door vlinder »

Vinden jullie het niveau van de discussies de laatste tijd ook al zo hoog:(:(:(:(

Ik vind er niets meer aan zo!!

Maar goed, ik ben natuurlijk vrij om te gaan en te blijven;)

Een fladder van vlinder
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
limosa

Bericht door limosa »

Tja, als je dan al 5 jaat en TBS met dwangverpleging hebt ben je niet goed bezig als je wéér de fout ingaat. Deze jongen moet volgens mij volgens volwassenenrecht veroordeeld en gestraft worden. Hij blijkt gewoon een streng regime nodig te hebben en ik denk dat een jeugdinrichting dat voor hem onvoldoende biedt. Hij is als crimineel behoorlijk volwassen, laat de straf dat ook maar zijn.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Jammer genoeg gaat dat niet. Nederland gaat kapot aan deze jongeren. Je moet er toch niet aan denken dat zo iemand later kinderen krijgt. Wat moet daar van groot komen. En zo glij je af.
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Jammer genoeg gaat dat niet. Nederland gaat kapot aan deze jongeren. Je moet er toch niet aan denken dat zo iemand later kinderen krijgt. Wat moet daar van groot komen. En zo glij je af.
:$:$:$ Tja, dat idee kun je hebben bij meerdere personen.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Jelle

Bericht door Jelle »

Glijdt T ook al af:pu:pu:pu:pu::D
Lambertus

Bericht door Lambertus »

een politie eenheid als Carabinieri of Guardia ivil is nodig in nederland en vanuit die groep een een stel rechters !

moet je eens kijken wat dat gaat schelen in coffeeshops , votbalvandalisme en figuren als dit !

maar ja alles moet bespreekbaar blijven in dit land en alles moet kunnen

Tis toch wat dit verhaal !? dit joch gewoon 20 jaaar vast zetten en geen gezeur over vooraftrek van goed gedrag

kom ik har over mischien wel ja maar het werkt wel gloof me !

in zuid europa is de pilisie niet zo makkelijk en de rechter ook niet daarom gebeurd het hier allemaal !

tis zo slapjes hier ! we slopen een treintje we slopen een bushokje enz enz enz

en ik krijg een bekeuring voor het feit dat ik 53 rijd waar 50 mag ! wat een stouterd ben ik he !?

Dit land heeft een helehoop ongein en narigheid aan zichzelf te danken
Mariken

Bericht door Mariken »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Oorspronkelijk gepost door arend
Oorspronkelijk gepost door Jelle
Ik zou zeggen Arend, ga je gang jongen.
Er is niemand die hier jou verplicht om deze posting te openen en er op te reageren.
Als het je niet aan staat dan lees je hem maar niet.
Maar deze reactie komt wel heel erg kinderachtig over
Ik zou niet weten wat er kinderachtig is aan deze reactie. Ik dacht dat de crew er altijd op hamerde dat dit een reformatorisch forum was voor bijbelstudie en dergelijk fraais. Maar als je bij dit soort zaken het geloof erbij haalt, is het ineens kinderachtig. Rare opvatting over geloven is dat. Echt heel vreemd.

/edit:
ik zie nu dat je nog een post hebt geplaatst over het lukraak rondmikken van bijbelteksten (waar overigens bij andere onderwerpen nooit iemand een probleem van maakt).
Dat punt snap ik . lukraak rondsmijten is nooit goed. Maar ik mis in de opening, en alle daaropvolgende postings van het niveautje borrelpraat, werkelijk élke bijbelse notie hierin. Dat is toch het andere uitsterste?

/edit 2
Het gaat mij er niet om dat we Murat al dan niet veroordelen. Het gaat mij erom dat ik geleerd heb om als christen enige bescheidenheid te tonen als het gaat om andermans zonden, omdat ik zelf niet beter ben.
Oordelen moet, maar dat is aan de overheid. Ons een beetje vergapen aan andermans slechtheid heeft niets, maar dan ook niets met veroordelen te maken.

/edit 3:
Op dit forum gaat het vaak om prinicipele standpunten. De houding die we aan dienen te nemen ten opzichte van anderen (ook criminelen) is voor mij een bijzonder principieel standpunt, waarvoor ik mijn beoordeling uit de Bijbel haal. Deze principiele stellingname dan omverhalen met de terminologie 'kinderachtig' stoort mij dan ook buitengewoon.

[Aangepast op 20/4/05 door arend]
Zou je ook zo reageren als die Murat jou vader had vermoord??????????

Je zou hem een aai over zijn bol geven en zeggen: tja, jij kunt er niks aan doen. Je hebt ook zo'n moeilijke jeugd gehad. Niet weer doen hoor de volgende keer.
Tukker, (en anderen) ik probeer het nog een keer. Ik neem het niet op voor Murat. Of welke moordenaar of misdadiger dan ook.
MAAR waar ik me aan stoor op dit refo-forum is dat jullie zo enorm kort door de bocht mensen veroordelen en er een waarde oordeel aan plakken. WAAR is jouw christelijke nederigheid, het besef dat jij noch ik beter zijn dan deze mensen gebleven?? Het geloof, het belijden dat je zonder God en het geloof in God nergens bent? Het weten dat je in zonde ligt en niet in staat bent tot enig goed (sterker nog, geneigd tot alle kwaad) ? Zou je daar eens op kunnen antwoorden? (en dan aub zonder be of veroordeling naar een ander? voor mijn part in je binnenkamer en niet op het forum???)

[Aangepast op 20/4/05 door Mariken]

Jelle

Bericht door Jelle »

ik vind het best hoor Mariken.

Het is een heel goeie jongen en ik zal hem vragen om eens een bakkie koffie te komen drinken.
Daphne

Bericht door Daphne »

Het is een heel goeie jongen en ik zal hem vragen om eens een bakkie koffie te komen drinken.
Dan kom k nie langs denk ik :t
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Mariken

Bericht door Mariken »

Jelle, ik zou het zeer op prijs stellen als je serieus reageerd/ Ik bedoel het namelijk ook zo. En niet denigrerend.
Het feit dat jij een andere mening bent toegedaan betekend nog niet dat je lekker badinerend kan gaan schrijven. Zeg dan gewoon nix lijkt mij zo. (En vraag jezelf af wat het chr geloof voor je betekend misschien?........)

Mariken

Bericht door Mariken »

Oorspronkelijk gepost door Margriet
Even off topic.
Zijn jullie wel eens op bezoek geweest bij iemand in de gevangenis??????
Ja. Ik werk ook met ex-gedetineerden. Je wilt niet weten wat voor ellende kommer en kwel daar te vinden is
Jelle

Bericht door Jelle »

Mariken, wij behoeven niet iemand te veroordelen maar we mogen wel oordelen over zijn of haar gedrag en we mogen ook een mening hebben over hoe men dergelijke mensen moet aanpakken. Dat blijkt hier in Nederland altijd te slap te gebeuren.
Dat wil niet zeggen dat we beter zijn, maar wel dat we dergelijke daden niet gedaan hebben.
Het is alleen vreemd dat men alles mag zeggen behalve als men anderen op zijn fouten wijst en zegt dat het niet deugd.
jacob

Bericht door jacob »

Oorspronkelijk gepost door Mariken

Jelle, ik zou het zeer op prijs stellen als je serieus reageerd/ Ik bedoel het namelijk ook zo. En niet denigrerend.
Het feit dat jij een andere mening bent toegedaan betekend nog niet dat je lekker badinerend kan gaan schrijven. Zeg dan gewoon nix lijkt mij zo. (En vraag jezelf af wat het chr geloof voor je betekend misschien?........)

laten we van jouw kant dan mogen verwachten dat niet te pas en te onpas de maat wordt genomen over ons christen zijn.

[Aangepast op 20/4/05 door jacob]
Mariken

Bericht door Mariken »

Oorspronkelijk gepost door jacob
Oorspronkelijk gepost door Mariken

laten we van jou kant dan mogen verwachten niet te pas en te onpas de maat wordt genomen over ons christen zijn.
Ik neem geen maat, ik stel vragen.
Plaats reactie