Doe de Volkskrant PABO-rekentoets

wim

Bericht door wim »

Mister schreef:Juist, daarom hebben we vandaag de dag realistisch rekenen met contexten...
Vandaaruit moet er toch geabstraheerd worden naar meer algemeen geldende rekenregels. Anders kun je niet meer uit de voeten met sommetjes die iets verder af staan van je voorstellingsvermogen.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

wim schreef:
Mister schreef:Juist, daarom hebben we vandaag de dag realistisch rekenen met contexten...
Vandaaruit moet er toch geabstraheerd worden naar meer algemeen geldende rekenregels. Anders kun je niet meer uit de voeten met sommetjes die iets verder af staan van je voorstellingsvermogen.
Dat is idd een vervolgstap.
wim

Bericht door wim »

Mister schreef:
wim schreef:
Dat is idd een vervolgstap.
Je bent onderwijzer?
Gabrielle

Bericht door Gabrielle »

bijzonder duidelijk hoor, vraag me nog steeds af wat een kleuter hiermee moet.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Kleuters hoeven ook niet te rekenen.
wim

Bericht door wim »

Gabrielle schreef:bijzonder duidelijk hoor, vraag me nog steeds af wat een kleuter hiermee moet.
Als de opleiding gericht is op het afleveren van all-round onderwijzers, dan is het logisch dat de reken- en taalvaardigheid die van groep 8 in ruime mate overtreft.

En is het nou echt teveel gevraagd dat een HBO-instelling verwacht dat je op sommige punten evenveel weet als een groep-8-er?
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Nee Wim, dat is te weinig zelfs :?
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

wim schreef:
Gabrielle schreef:bijzonder duidelijk hoor, vraag me nog steeds af wat een kleuter hiermee moet.
Als de opleiding gericht is op het afleveren van all-round onderwijzers, dan is het logisch dat de reken- en taalvaardigheid die van groep 8 in ruime mate overtreft.

En is het nou echt teveel gevraagd dat een HBO-instelling verwacht dat je op sommige punten evenveel weet als een groep-8-er?
wel vreemd dan dat ze om lo te geven nog een aanvullend diploma moeten hebben
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Rens

Bericht door Rens »

Mister schreef:Nee Wim, dat is te weinig zelfs :?
idd, de vaardigheden moeten in zeer ruime mate beantwoorden aan het algemene HBO-onderwijspeil (of is dat al zó uitgehold dat men nog nauwelijks boven het niveau van groep-8 uitkomt?)
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
David J

Bericht door David J »

5 fouten. Valt tegen. Maar goed, ik heb vanochtend een kies laten trekken, vervolgens de rest van de dag geploeterd om een deadline te halen, ik heb koppijn en nog niet gegeten. Dat moet toch als verzachtende omstandigheid gelden... :mrgreen:
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

David J schreef:5 fouten. Valt tegen. Maar goed, ik heb vanochtend een kies laten trekken, vervolgens de rest van de dag geploeterd om een deadline te halen, ik heb koppijn en nog niet gegeten. Dat moet toch als verzachtende omstandigheid gelden... :mrgreen:
Geldt bij een rekentoets in groep 8 wel, niet bij volwassenen ;-) :mrgreen: 8)
Plaats reactie