Vandaaruit moet er toch geabstraheerd worden naar meer algemeen geldende rekenregels. Anders kun je niet meer uit de voeten met sommetjes die iets verder af staan van je voorstellingsvermogen.Mister schreef:Juist, daarom hebben we vandaag de dag realistisch rekenen met contexten...
Doe de Volkskrant PABO-rekentoets
Dat is idd een vervolgstap.wim schreef:Vandaaruit moet er toch geabstraheerd worden naar meer algemeen geldende rekenregels. Anders kun je niet meer uit de voeten met sommetjes die iets verder af staan van je voorstellingsvermogen.Mister schreef:Juist, daarom hebben we vandaag de dag realistisch rekenen met contexten...
Je bent onderwijzer?Mister schreef:Dat is idd een vervolgstap.wim schreef:Vandaaruit moet er toch geabstraheerd worden naar meer algemeen geldende rekenregels. Anders kun je niet meer uit de voeten met sommetjes die iets verder af staan van je voorstellingsvermogen.Mister schreef:Juist, daarom hebben we vandaag de dag realistisch rekenen met contexten...
Als de opleiding gericht is op het afleveren van all-round onderwijzers, dan is het logisch dat de reken- en taalvaardigheid die van groep 8 in ruime mate overtreft.Gabrielle schreef:bijzonder duidelijk hoor, vraag me nog steeds af wat een kleuter hiermee moet.
En is het nou echt teveel gevraagd dat een HBO-instelling verwacht dat je op sommige punten evenveel weet als een groep-8-er?
- JolandaOudshoorn
wel vreemd dan dat ze om lo te geven nog een aanvullend diploma moeten hebbenwim schreef:Als de opleiding gericht is op het afleveren van all-round onderwijzers, dan is het logisch dat de reken- en taalvaardigheid die van groep 8 in ruime mate overtreft.Gabrielle schreef:bijzonder duidelijk hoor, vraag me nog steeds af wat een kleuter hiermee moet.
En is het nou echt teveel gevraagd dat een HBO-instelling verwacht dat je op sommige punten evenveel weet als een groep-8-er?
Ik weet, mijn Verlosser leeft
idd, de vaardigheden moeten in zeer ruime mate beantwoorden aan het algemene HBO-onderwijspeil (of is dat al zó uitgehold dat men nog nauwelijks boven het niveau van groep-8 uitkomt?)Mister schreef:Nee Wim, dat is te weinig zelfs
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Geldt bij een rekentoets in groep 8 wel, niet bij volwassenen ;-) :mrgreen: 8)David J schreef:5 fouten. Valt tegen. Maar goed, ik heb vanochtend een kies laten trekken, vervolgens de rest van de dag geploeterd om een deadline te halen, ik heb koppijn en nog niet gegeten. Dat moet toch als verzachtende omstandigheid gelden... :mrgreen: