Schadevergoeding eisen voor aanval Bokito??

vlinder

Bericht door vlinder »

Marnix schreef:
vlinder schreef:
MariaW schreef:Misschien ten overvloede, maar Bokito 'woont' nog maar 2 jaar in Blijdorp. Toen hij in de dierentuin in Berlijn leefde, is hij ook al 5 keer ontsnapt. Blijkbaar een slimme aap ;) Je zou er denk ik dan ook rekening mee moeten houden dat hij zo is, en graag wil ontsnappen?
Wel leuk je leest hier iedere keer weer andere informatie. Ik heb namelijk van nu.nl begrepen dat hij in Berlijn 1 keer is ontsnapt. Dit deed hij door over een glazenwand van 3 meter te springen. Diergaarde dacht: wij doen geen glazen wand, maar een brede gracht van 4 meter. Maar dat hij in Berlijn 5 keer is ontsnapt is nieuw voor mij.
Ach, nog een weekje wachten en dan is hij 10x ontsnapt, met een polsstok over een glazen wand met punten van 10 meter heen. :D
Ja en dan lees je dat de aap die vrouw in zijn hok wilde doen en dan tegen haar gaan lachen enzo :D :D :mrgreen:
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
jvdg

Bericht door jvdg »

Eerste aangifte tegen Blijdorp Uitgegeven: 22 mei 2007 15:35
Laatst gewijzigd: 22 mei 2007 15:44

ROTTERDAM - Een gezin uit Rotterdam doet aangifte tegen Diergaarde Blijdorp. Volgens hun advocaat Frank van Ardenne vinden zij het uitbreken van gorilla Bokito een zo ingrijpende gebeurtenis dat zij dit strafrechtelijk onderzocht willen hebben.

Zij verwijten Blijdorp nalatigheid, aldus hun raadsman dinsdag. "De dierentuin heeft onvoldoende zorg gedragen om te voorkomen dat dit levensgevaarlijke dier kon ontsnappen."

De ouders waren vrijdag met hun kinderen van een en drie jaar oud in de dierentuin, toen Bokito uitbrak en een vrouw aanviel. De familie vluchtte een restaurant in om zich in veiligheid te brengen.

Angstaanvallen

Het 3-jarige zoontje is nog steeds van streek. Het kind slaapt slecht en heeft volgens de advocaat last van angstaanvallen.

Nazorg

De ouders vinden ook de nazorg van Blijdorp onvoldoende, aldus de advocaat. Pas dinsdag is het gezin gebeld. Zij willen nu dat de rechter een oordeel velt.

In naam van de advocaat zeiden zij: "Wij, en met ons vele anderen, zijn ternauwernood aan een catastrofe ontsnapt. Blijdorp moet worden ingeprent dat dit nooit meer mag gebeuren."
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Daar gaan we al... 8) :lol:
Vincent

Bericht door Vincent »

Mister schreef:Daar gaan we al... 8) :lol:

Vind het maar raar die Amerikaanse claimcultuur die hiernaar overwaait. En "psychische schade" is soms zo vaag en onmeetbaar. En zogenaamd goede motieven, maar ze denken alleen maar aan geld, geld en geld.
jvdg

Bericht door jvdg »

Vincent schreef:

Vind het maar raar die Amerikaanse claimcultuur die hiernaar overwaait. En "psychische schade" is soms zo vaag en onmeetbaar. En zogenaamd goede motieven, maar ze denken alleen maar aan geld, geld en geld.
Denk alleen maar aan de "beschadigde" straatlotto mevrouw.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Vincent schreef: En zogenaamd goede motieven, maar ze denken alleen maar aan geld, geld en geld.
Ik denk het zachtjes voor mezelf, jij zegt het... 8)
refo

Bericht door refo »

Lijkt me nix gek. Dagje dierentuin, de schrik van je leven en een €ton op de koop toe.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
edele strijdster

Bericht door edele strijdster »

refo schreef:Lijkt me nix gek. Dagje dierentuin, de schrik van je leven en een €ton op de koop toe.
En met die ton kun je vervolgens een heleboel dierentuinen bezoeken en weer een heleboel andere apen op stang jagen zodat ze ontsnappen. :mrgreen:
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
refo

Bericht door refo »

edele strijdster schreef:
refo schreef:Lijkt me nix gek. Dagje dierentuin, de schrik van je leven en een €ton op de koop toe.
En met die ton kun je vervolgens een heleboel dierentuinen bezoeken en weer een heleboel andere apen op stang jagen zodat ze ontsnappen. :mrgreen:
Welnee. Dat deed dat gekke mens uit Zoetermeer.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
edele strijdster

refo schreef:
Wel een idee toch om het zo te doen? En dan in alle dierentuinen weer een ton schadevergoeding eisen. Zo wordt je lachend rijk!
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

refo schreef:
Wel een idee toch om het zo te doen? En dan in alle dierentuinen weer een ton schadevergoeding eisen. Zo wordt je lachend rijk!
Per dierentuin ruim honderd apebeten en blijvende verwondingen op gaan lopen?? :roll:
Mariavt

Bericht door Mariavt »

jvdg schreef:
Denk alleen maar aan de "beschadigde" straatlotto mevrouw.

Huh?????? Verklaar je nader jvdg.............. :roll:
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
edele strijdster

Mister schreef:
refo schreef:
edele strijdster schreef: En met die ton kun je vervolgens een heleboel dierentuinen bezoeken en weer een heleboel andere apen op stang jagen zodat ze ontsnappen. :mrgreen:
Per dierentuin ruim honderd apebeten en blijvende verwondingen op gaan lopen?? :roll:
Nee joh, dan pak je het verkeerd aan. :shock: Je moet wél op tijd de bosjes induiken natuurlijk!
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
geledu

Bericht door geledu »

J.C. Philpot schreef:
geledu schreef:Het klinkt zo allemaal heel gewichtig en lijkt heel wat ,maar ik kan er met mijn eenvoudige onbestudeerde boerenverstand, niet meer van maken dat op de 5e dag het wild gedierte naar zijn aard geschapen werd en dat op de 6e dag de mens werd geschapen, en God zag al wat Hij gemaakt had, en ziet, het was zeer goed.

Beste Geledu,
Zoals Ma Vis al aangaf, Vincent heeft het hier waarschijnlijk over de micro-evolutie, en niet over de macro-evolutie. De micro-evolutie is niet in strijd met het creationisme.

Eens, maar noem dit nog maar eens micro evolutie :

Vincent schreef:onze (unieke!, door welk mechanisme dan ook !) soort zat in de Natuur. Dat wij enkele duizenden jaren geleden daarvan in bepaalde mate los kwamen (Cultuur), wil niet zeggen dat we dan moeten heersen over andere soorten. Dat is zelfs onbarmhartig

Daarnaast is het nog een onbijbelse gedachte ook, wat het heersen betreft over andere soorten. (wat heet andere, wij zijn mensen en je hebt ook dieren, dan spreek je niet over verschil in "soorten") als mens zijn we boven de dieren gesteld.
Josephus

Bericht door Josephus »

Houd er wel erg in, dat dit een aangifte betreft van een strafbaar feit. Daarbij geef je de zaak feitelijk in handen van het OM, die als partij tegenover Blijdorp komt te staan. Dat is iets anders dan het indien van een (civielrechtelijke) schadeclaim, waarbij het slachtoffer wel zelf partij is.

:!: :!: :!:
Plaats reactie