'derde weg'

ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Zeg, dat gaat zomaar niet. Wat moet ik bij het Kruis doen? Ik moet eerst mijn zonde en onmacht echt beseffen, pas dan mag ik bij het Lam Gods komen. Onze dominee waarschuwt altijd voor mensen die zomaar naar de Heere Jezus gaan. Nee, eerst ellende, dan pas verlossing

Kan of mag.

Beiden zijn onwaar.

Ik moet eerst mijn zonde en onmacht echt beseffen, pas dan mag ik bij het Lam Gods komen.

Er is geen voorwaarde voor het komen tot het Lam van God.

Ik moet eerst mijn zonde en onmacht echt beseffen, pas dan zal ik bij het Lam Gods komen.

Oh ja, dus dan ligt er een verdienste in het beseffen van mijn zonde en onmacht! Ook dat is geen waar.

Ook hier een onterechte vermenging van dogmatiek en prediking. Gods Geest werkt door de trekkende liefde van de Vader tot Zijn Zoon. In dat Licht zien wij wat wij zijn. Dat Gods Geest dat werkt verteld de Schrift mij. Hoe Hij dat doet óók, namelijk 'De wind blaast, waarheen hij wil, en gij hoort zijn geluid; maar gij weet niet, van waar hij komt, en waar hij heen gaat; alzo is een iegelijk, die uit den Geest geboren is.'
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Mirja

Bericht door Mirja »

percies manine....heel mooi...
levi obeyed wanneer Jezus heb gezegd..
follow me....ook elisha...ook Moses...
ook de apostelen... en ieder de Jezus trekt...MOET komen naar hem.
Majorca

Bericht door Majorca »

Ik zal binnenkort een citaat van de bekende en wereldberoemde opwekkingsprediker Jonathan Edwards plaatsen, waaruit zal blijken dat hij volledig staat achter de zaken die Adrianus geschetst heeft.

Ik plaatst expres iets van Edwards, als het goed is moeten Rhodé en Anemoon dit toch wel kunnen billijken. Ten eerste, wordt hij wereldwijd gewaardeerd (Rhodé, let op: dus niet alleen binnen de Nederlandse GG), en ten tweede wordt hij breed gewaardeerd in evangelische kring (nu moet jij opveren, anemoon!).

Niettemin stelt Edwards keihard dat er een diepe doorleving van de ellende zal moeten zijn wil een mens uitgedreven worden tot Christus.
refo

Bericht door refo »

Prima. Ellendekennis definiëren we als volgt: aan je zonden denken.

Ik veronderstel dat we nu geheel kerkelijk Nederland hebben te pakken. We kunnen ons vanaf nu concentreren op het tweede stuk van de HC.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Plaats reactie