Ds.F.Mallan.

Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Tamarinde schreef:
Bert Mulder schreef:
Tamarinde schreef: Nou de ds. waar wij naar de kerk gingen was anders net zo min ruimhartig onder de preekstoel dan óp de preekstoel.
Ik vertelde hoe goed de Heere voor me was geweest en me bemoedigd had, waarop hij zei: " Jaaaa, áls het van de Heere was", nou dan staat je hele boeltje wel op zijn kop.
Een andere dominee dan Ds. Mallan dus?
Ja, ds.Mallan daar gingen wij net als jij? vroeger heen. Maar die was in herderlijk opzicht een échte herder. HIj heeft mijn moeder heel vaak bemoedigd. Ik heb het over de ds. waar we het laatst naar toe gingen, en Petrus af en toe nóg naar toe gaat.
Ja, hij was ook onze dominee. Dacht dat een nadere verklaring hier gepast was. Ben ook door hem gedoopt.

Heb wel goede gedachten aan Ds. Mallan, hoewel ik nog jong was toen hij uit Veenendaal vertrok.

Maar wij moeten heel voorzichtig zijn met kritiek op ambtsdragers in het algemeen en predikanten in het bijzonder. Want ze dragen zorg voor onze zielen.

Dit zegt de Schrift daarover:
Heb 13:
17 Zijt uw voorgangeren34) gehoorzaam,35) en zijt hun onderdanig; want zij waken voor uw zielen, als die rekenschap geven zullen;36) opdat zij dat doen mogen met vreugde en niet al zuchtende;37) want dat is u niet nuttig.
en ook dit:
1 Tim 5:19
19 Neem tegen een ouderling geen beschuldiging aan, anders dan onder twee of drie getuigen.
Laatst gewijzigd door Bert Mulder op 03 mar 2007, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Tamarinde

Bericht door Tamarinde »

Bert Mulder schreef:
Tamarinde schreef:
Bert Mulder schreef:
Tamarinde schreef: Nou de ds. waar wij naar de kerk gingen was anders net zo min ruimhartig onder de preekstoel dan óp de preekstoel.
Ik vertelde hoe goed de Heere voor me was geweest en me bemoedigd had, waarop hij zei: " Jaaaa, áls het van de Heere was", nou dan staat je hele boeltje wel op zijn kop.
Een andere dominee dan Ds. Mallan dus?
Ja, ds.Mallan daar gingen wij net als jij? vroeger heen. Maar die was in herderlijk opzicht een échte herder. HIj heeft mijn moeder heel vaak bemoedigd. Ik heb het over de ds. waar we het laatst naar toe gingen, en Petrus af en toe nóg naar toe gaat.
Ja, hij was ook onze dominee. Dacht dat een nedere verklaring hier gepast was.

Heb wel goede gedachten aan Ds. Mallan, hoewel ik nog jong was toen hij uit Veenendaal vertrok.

Maar wij moeten heel voorzichtig zijn met kritiek op ambtsdragers in het algemeen en predikanten in het bijzonder. Want ze dragen zorg voor onze zielen.

Dit zegt de Schrift daarover:
Heb 13:
17 Zijt uw voorgangeren34) gehoorzaam,35) en zijt hun onderdanig; want zij waken voor uw zielen, als die rekenschap geven zullen;36) opdat zij dat doen mogen met vreugde en niet al zuchtende;37) want dat is u niet nuttig.
en ook dit:
1 Tim 5:19
19 Neem tegen een ouderling geen beschuldiging aan, anders dan onder twee of drie getuigen.
Het gaat hier niet over kritiek maar over wat je kúnt meemaken met een ds. en de verschillen tussen verschillende predikanten. Mág je dan niet zeggen dat je zeer ontmoedigd raakt als een ds. zo'n neerbuigende opmerking maakt? Dat noem ik geen kritiek. Alleen het weergeven van je eigen gevoelens. Overigens, weet ik zélf persoonlijk maar weinig van ds.Mallan en heb ik het uit "overlevering" van mijn ouders.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Tamarinde schreef: Het gaat hier niet over kritiek maar over wat je kúnt meemaken met een ds. en de verschillen tussen verschillende predikanten. Mág je dan niet zeggen dat je zeer ontmoedigd raakt als een ds. zo'n neerbuigende opmerking maakt? Dat noem ik geen kritiek. Alleen het weergeven van je eigen gevoelens. Overigens, weet ik zélf persoonlijk maar weinig van ds.Mallan en heb ik het uit "overlevering" van mijn ouders.
Dit, Maria, was niet op jou gericht:
Dit was een algemene opmerking in verband met de plaatser van dit onderwerp, de kleinzoon van de dominee. Hoewel ik niet zo weet wat voor opmerking aanleiding gaf aan hem om dit onderwerp te beginnen....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Jongere

Bericht door Jongere »

Kaw schreef:Het weglaten van ds. kan een tijdelijke ban veroorzaken.
:mrgreen:
Is dit nou serieus?

Overigens gaat het altijd fout als je je als familielid met zo'n discussie gaat bemoeien.
jvdg

Bericht door jvdg »

Jongere schreef:
Kaw schreef:Het weglaten van ds. kan een tijdelijke ban veroorzaken.
:mrgreen:
Is dit nou serieus?
REKEN MAAR!!!

En niet zo zuinig ook! :(
Plaats reactie