Ja, hij was ook onze dominee. Dacht dat een nadere verklaring hier gepast was. Ben ook door hem gedoopt.Tamarinde schreef:Ja, ds.Mallan daar gingen wij net als jij? vroeger heen. Maar die was in herderlijk opzicht een échte herder. HIj heeft mijn moeder heel vaak bemoedigd. Ik heb het over de ds. waar we het laatst naar toe gingen, en Petrus af en toe nóg naar toe gaat.Bert Mulder schreef:Een andere dominee dan Ds. Mallan dus?Tamarinde schreef: Nou de ds. waar wij naar de kerk gingen was anders net zo min ruimhartig onder de preekstoel dan óp de preekstoel.
Ik vertelde hoe goed de Heere voor me was geweest en me bemoedigd had, waarop hij zei: " Jaaaa, áls het van de Heere was", nou dan staat je hele boeltje wel op zijn kop.
Heb wel goede gedachten aan Ds. Mallan, hoewel ik nog jong was toen hij uit Veenendaal vertrok.
Maar wij moeten heel voorzichtig zijn met kritiek op ambtsdragers in het algemeen en predikanten in het bijzonder. Want ze dragen zorg voor onze zielen.
Dit zegt de Schrift daarover:
en ook dit:Heb 13:
17 Zijt uw voorgangeren34) gehoorzaam,35) en zijt hun onderdanig; want zij waken voor uw zielen, als die rekenschap geven zullen;36) opdat zij dat doen mogen met vreugde en niet al zuchtende;37) want dat is u niet nuttig.
1 Tim 5:19
19 Neem tegen een ouderling geen beschuldiging aan, anders dan onder twee of drie getuigen.