of een Citroentje met suiker (als je beide programma's tenminste kent)Miscanthus schreef: Schaap met 5 poten is dan een grapje van God?
maar voor het overige van je antwoord geldt, dat het de méns is die op Gods Troon gaat zitten.
God heeft de mens toch macht gegeven om te heersen over de dieren ?Labyrinth schreef:of een Citroentje met suiker (als je beide programma's tenminste kent)Miscanthus schreef: Schaap met 5 poten is dan een grapje van God?
maar voor het overige van je antwoord geldt, dat het de méns is die op Gods Troon gaat zitten.
Geeft ze dat óók de macht om te 'knutselen" aan dieren en gewassen die door God geschapen zijn, én dus in principe GOED zijn???Miscanthus schreef:God heeft de mens toch macht gegeven om te heersen over de dieren ?Labyrinth schreef:of een Citroentje met suiker (als je beide programma's tenminste kent)Miscanthus schreef: Schaap met 5 poten is dan een grapje van God?
Nee maar ik reageerde op deze volstrekt eigenzinnige opmerking van jou, maar ik merk dat je dat nu wat nuanceert...Labyrinth schreef:Maar ik ga op voorhand met volstrekte eigenzinnigheid uit van de Leidende en Scheppende Hand van God in álles wat er op en mét deze aarde gebeurd. Daarom is naar mijn mening óók het aanpassingsproces binnen soorten het werk Gods.
Afstamming van de hond
Oervader van de hondVolgens genetisch onderzoek van Caries Vila (1997) zijn er op grond van verschillen in het mitochondrionaal DNA vier verschillende groepen hondenrassen te onderscheiden, die mogelijk het resultaat zijn van vier verschillende domesticaties in het verleden.
Wel is duidelijk dat de hond afstamt van de wolf (Canis lupus) en niet van de coyote, de jakhals of een andere hondachtige: de verschillen van hond en wolf met al deze soorten zijn veel groter dan die tussen hond en wolf. De grijze wolf komt, althans kwam, over een groot verspreidingsgebied voor in de Verenigde Staten van Amerika, Europa en Azië. Het is op grond van de genetische analyse niet duidelijk of de hond nog van een specifieke ondersoort van de wolf afstamt zoals de Perzische wolf (C. lupus pallipes), omdat die bij de gebruikte methode genetisch niet te onderscheiden was van de andere typen wolven.
Groep één van de vier door Vila onderscheiden categorieën is weer in verschillende takken onder te verdelen, waarvan een zuidoostelijke tak o.a. de Australische dingo bevat, een primitieve hond die ook in het wild leeft en zich van de meeste gedomisticeerde honden onder meer nog onderscheidt door een jaarlijkse voortplantingscyclus.
Genetisch onderzoek naar verschillen in het mitochondrionaal DNA van de hond toont een nagenoeg identieke (0.2% verschil) basenvolgorde aan met die van de grijze wolf, wijzend op een directe afstamming in het (evolutionair gezien) recente verleden. (Het verschil tussen wolven en coyotes was b.v. 4%).