Weet je hoeveel een doorgewinterde alcoholist moet drinken om aan zijn tax te komen? Waarom denk je dat die hele flessen sterke drank op een avond wegkantelelen.... Dat heeft echt wel met gewenning te maken....Eppie schreef:Onzin weerstand bouw je niet op door teveel of regelmatig veel drinken, dan zou een doorgewinterde alcoholist helemaal geen probleem hebben en zou het juist aan te raden zijn om maar veel te drinken om veel weerstand op te bouwen. Het is de manier van drinken. Heb ik een goede bodem, drink ik niet te snel en teveel achter elkaar eet ik regelmatig tussen het drinken door enz. Maar dat is juist het verradelijke, omdat ik mij op een juiste manier bezat [want dat is het in feite] denk ik er goed tegen te kunnen en gebeuren er juist ongelukken. Verder lijkt het zo onschuldig met drank op en fietsen, maar besef dat je als fietser net zo goed [misschien dan wel indirect] ongelukken kunt veroorzaken. Er is maar één goede manier en dat is je laten vervoeren.Maar ja, misschien komt dat ook wel omdat ik vroeger, toen ik nog jong en onbezonnen was, ook wel regelmatig in de kroeg zat en zo en ook wel regelmatig aardig wat dronk. Toen had ik ieder weekend dat soort feestjes en ging ik door de week zelfs wel es naar de kroeg.... allicht heb ik daar wel een goede weerstand aan overgehouden... 10 op een vrijdagavond komt tegenwoordig al niet zovaak meer voor
Hehe als ik mijn rol wil blijven moet ik dit natuurlijk ook gaan ontkennen. Ik zeg nietdat de alcohol helemaal geen invloed op me heeft.... Natuurlijk wel... maar als ik in 4-6 uur tijd 10 biertjes heb gedronken fiets ik wel vrolijk naar huis, loop ik niet te zwalken op mijn fiets, denk ik behoorlijk helder na, doe ik geen rare dingen...Hummel schreef:Het is je reinste flauwe kul om te denken dat je na 1 pilsje per 25 minuten nog 'helder' zou zijn. Alsof je daar een 'weerstand' tegen op kunt bouwen. Vergeet het maar. Het zijn vooral verslaafden die dat beweren. De ontkenningsfase is dan aangebroken.
Ik ben zelfs wel eens na afloop naar huis gaan hardlopen (kilometer of 3) en zelfs dat ging probleemloos. Als ik zou merken dat mijn coordinatie slecht was of ik moeite zou hebben met normaal fietsen zou ik de volgende keer minder drinken.