Levensloop of spaarloon?

Weet jij genoeg over de levensloopregeling om een afgewogen keuze te maken voor 1 januari 2006?

Ja! Ik weet er alles van
7
20%
Eh... ik heb er wel wat over gehoord
6
17%
Nee, ik vind dat ik onvoldoende ben voorgelicht
7
20%
Levensloop???!
7
20%
Voor mij toch niet relevant
8
23%

Totaal aantal stemmen: 35

Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

refo schreef:Onze dominee vindt de levensloopafkeurenswaardig. Ik denk alleen dat hij vooral op de klank van de naam afgaat. Het is gewoon sparen. Voor vrije dagen.
Ds. Clements leest de Elsevier; hij zal er dus wel meer van af weten...
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Ik houd er ook niet zo van, al lees ik de Elsevier zelden.
Zeker niet als ze het door je strot gaan duwen.
memento

Bericht door memento »

Sparen voor vrije tijd. Leuk hoor. Maar ik wil geen extra vrije tijd, en al zou ik dat willen, zou ik dat oplossen door een contract van minder uren per week te sluiten met mn baas. Dan spaar ik al die 'overuren' wel op. Voor zover ik kon berekenen haalde dat weinig verschil met de levensloop regeling, financieel gezien...

Ik wacht vol spanning op eerder-met-pensioen-sparen. AOW leeftijd wordt dan verhoogt naar 70 jaar, en mbv dat spaarplan kan je sparen voor een eerdere AOW-uitkering, i.e. eerder pensioen...
Petrus

Bericht door Petrus »

Ik wilde oprecht dat ik mócht sparen voor vrije tijd!!!

Ik heb nu immers alléén maar vrije tijd, en weet me er soms geen raad mee, en dat al 26 jaar lang...................
olfie

Bericht door olfie »

Petrus schreef:Ik wilde oprecht dat ik mócht sparen voor vrije tijd!!!

Ik heb nu immers alléén maar vrije tijd, en weet me er soms geen raad mee, en dat al 26 jaar lang...................
26 jaar :shock: ... Ik zit nu bijna een jaar thuis, maar vindt het ook al een hele tijd.
Tegenstrijdig trouwens, de een ziet uit naar even vakantie, en de ander zou juist graag wat kunnen gaan werken. :?
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
Vincent

Bericht door Vincent »

Petrus schreef:Ik wilde oprecht dat ik mócht sparen voor vrije tijd!!!

Dat kan ik mij voorstellen. Boeken lezen wordt je na verloop van tijd ook zat. Merk het zelf ook nu ik vakantie heb en geen colleges, echt saai soms.
Petrus

Bericht door Petrus »

het lijkt me heerlijk om gewoon te kúnnen en mógen werken!!!!

maar ja, als je het lijstje van wat nog (een beetje) normaal werkt in en aan m'n lijf bekijkt, is het wel een héél erg kort lijstje.

maar ik heb gelukkig m'n scootmobiel en m'n rolstoel, dus mobiel ben ik iig. met de scootmobiel samen met m'n hond Lady het bos in (en soms een hele troep everzwijnen of enkele herten tegenkomen), lekker in de volkomen (nou jaaaahhhh. volkomen....je wordt doof van het vogelgekwetter!!) natuurlijke stilte van het bos............óók héérlijk hoor!!
Plaats reactie