'kHeb geloof ik nogal wat los gemaakt :wo kBen overigens niet de enige jongere in mijn kerk.
Tsja, misschien ben ik te makkelijk, ik weet het niet, wind me er niet zo over op. Zoals ik al een keer schreef was er een volwassen iemand die z'n mond opentrok (op een goede manier!) over het een en het ander. Ongewild gevolg was dat hij z'n attestatie thuis kreeg. Bezwaar bij de classis haalde niets uit want....... hij was geen lid meer dus werd z'n klacht niet behandeld! Dit is geloof ik 2x gebeurd (de 2e persoon heeft maar geen bezwaar aangetekend bij de classis). Sinds die tijd kijk ik nergens meer van op. Gelukkig is de kerkenraad pas terug gefloten door de synode omdat een kind niet gedoopt mocht worden omdat de vader een snor droeg. O ja, neem ook geen abonnement op Stichting De Tabernakel, want dat zijn 'dunne flutboekjes'.
Bezwaar is waarschijnlijk dat men bang is leden te krijgen met stemrecht die niet achter de (leer van) kerkenraad staan. Zo waren er een paar meiden die aan het avondmaal gingen (op en top refo's om te zien) die geweerd werden omdat ze te vaak naar de Herv. kerk gingen. Nu gaat er nog maar 1 jongere aan.
Heb er wel eens een goed gesprek met mijn predikant over gehad (en zei wel tich keer dat het gezellig was en ik nog eens langs moest komen - ja, Kislev is sympathiek hoor!

). Maar ds. was van mening dat het aanbod van bijv. Boston in deze tijd niet meer kon terwijl ik juist van mening ben dat het vandaag de dag zo noodzakelijk is.
Ik zit mijn tijd wel uit, maar het raakt me wel als ik zondag aan zondag al die gezinnen de banken in en uit zie schuiven. Merk dat veel trouwe gergemmers totaal niet weten wat standen in de genade zijn enzo. Vraag me dan of hoe ze in vredesnaam ooit de preek kunnen begrijpen (waarschijnlijk niet).
Sluit het overigens niet uit dat als ik komend seizoen toch op kom dagen bij belijdenis ik niet geweerd wordt, mede vanwege het feit dat ik goed met m'n ds. kan opschieten. Het is idd wel zo dat er bergen belijdeniscatechisanten zijn die het puur uit gewoonte doen en voor de rest zich nergens om bekommeren. Inderdaad die refo-café figuren etc.
[Aangepast op 19/8/03 door Kislev]