Vader, ik klaag u aan!

Matthijs

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje
Zoiets noemt men geestelijke manipulatie.
Mijn advies: Snel weg uit die kerk Kislev!

Een 'breekje' van Breekijzertje
Wolven zijn het, precies zoals ds. Hegger schreef.
Inderdaad, wolven zijn het dan. Echt ongelofelijk.

Ik ben toch echt niet nieuwsgierig in welke GG Kislev zit. Ik heb een vermoeden in de GG van "De Valk" of in Kootjebroek.

Dit slaat werkelijk waar nergens op. Ik kan me zo kwaad maken daarom. Zoiets zou op de voorpagina van het RD moeten staan en hopen dat de ogen dan open gaan en er achter komen dat ze blind zijn.
Liever Turks dan Paaps
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door Breekijzertje
Zoiets noemt men geestelijke manipulatie.
Mijn advies: Snel weg uit die kerk Kislev!

Wolven zijn het, precies zoals ds. Hegger schreef.
En dan vinden ze het nog gek ook dat de jeugd afhaakt............

En maar domme stukjes over absoluut niet terzake doende subjectieven in de kerkblaadjes blijven schrijven!

Lecram

Bericht door Lecram »

Het zou me niet verbazen dat als je Hotel Gorkum bezoekt, je gewoon belijdenis mag doen dan. Want dan ga je toch niet aan het HA. :(:(:(:(:(
Kotsneigingen krijg ik hiervan. Hiermee proberen ze diegenen die niet in hun denkbeelden passen gewoon te wippen. En dat wordt allemaal geaccepteerd. Wat is het verschil met de Roomse Inquisitie?
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Het zou me niet verbazen dat als je Hotel Gorkum bezoekt, je gewoon belijdenis mag doen dan. Want dan ga je toch niet aan het HA. :(:(:(:(:(
Kotsneigingen krijg ik hiervan. Hiermee proberen ze diegenen die niet in hun denkbeelden passen gewoon te wippen. En dat wordt allemaal geaccepteerd. Wat is het verschil met de Roomse Inquisitie?
Het verschil is dat de mensen alleen geestelijk "afgebrand" worden...........

refo

Bericht door refo »

Heeft iemand 'de geloofsleer' van C.A. van Dieren VDm al gelezen? Is tegelijk met boek van ds Hegger verschenen.
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door refo
Heeft iemand 'de geloofsleer' van C.A. van Dieren VDm al gelezen? Is tegelijk met boek van ds Hegger verschenen.
Nee, nog niet. Ik was wel van plan om deze week dat boek te kopen.
Liever Turks dan Paaps
refo

Bericht door refo »

Het lijkt me dat in dat boek uiteengezet wordt wat de GG precies vindt.
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door refo
Het lijkt me dat in dat boek uiteengezet wordt wat de GG precies vindt.
Zo'n idee kreeg ik ook na horen en zeggen.
Liever Turks dan Paaps
jacob

Bericht door jacob »

Kislev,

ik zou dit echt niet nemen. Het slaat werkelijk helemaal nergens op als je om die grond geen belijdenis mag doen. Het lijkt me verstandig om protest aan te tekenen.

Het word hoe langer hoe gekker geloof ik.
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door jacob
Kislev,

ik zou dit echt niet nemen. Het slaat werkelijk helemaal nergens op als je om die grond geen belijdenis mag doen. Het lijkt me verstandig om protest aan te tekenen.

Het word hoe langer hoe gekker geloof ik.
beste jacob,

Als Kislev nog verder teleurgesteld wil worden en tegen nog meer muren aan wil lopen is dat een goede tip, maar geloof me, dat haalt werkelijk niets uit. Dan zouden ze hun eigen ds. moeten laten vallen! Dan nog liever zo'n 'opstandig' lid.

Gelukkig maak ik zulke dingen in onze gemeente niet mee. Hopelijk is het een uitzondering.
jacob

Bericht door jacob »

nou volgens mij kan dit worden voorgelegd aan de classis. Deze zal dan met argumenten moeten komen waarom kislev geen belijdenis zou mogen doen.
Verder als hij dit hard speelt zullen ze snel inbinden denk ik.
Kislev

Bericht door Kislev »

'kHeb geloof ik nogal wat los gemaakt :wo kBen overigens niet de enige jongere in mijn kerk.

Tsja, misschien ben ik te makkelijk, ik weet het niet, wind me er niet zo over op. Zoals ik al een keer schreef was er een volwassen iemand die z'n mond opentrok (op een goede manier!) over het een en het ander. Ongewild gevolg was dat hij z'n attestatie thuis kreeg. Bezwaar bij de classis haalde niets uit want....... hij was geen lid meer dus werd z'n klacht niet behandeld! Dit is geloof ik 2x gebeurd (de 2e persoon heeft maar geen bezwaar aangetekend bij de classis). Sinds die tijd kijk ik nergens meer van op. Gelukkig is de kerkenraad pas terug gefloten door de synode omdat een kind niet gedoopt mocht worden omdat de vader een snor droeg. O ja, neem ook geen abonnement op Stichting De Tabernakel, want dat zijn 'dunne flutboekjes'.

Bezwaar is waarschijnlijk dat men bang is leden te krijgen met stemrecht die niet achter de (leer van) kerkenraad staan. Zo waren er een paar meiden die aan het avondmaal gingen (op en top refo's om te zien) die geweerd werden omdat ze te vaak naar de Herv. kerk gingen. Nu gaat er nog maar 1 jongere aan.

Heb er wel eens een goed gesprek met mijn predikant over gehad (en zei wel tich keer dat het gezellig was en ik nog eens langs moest komen - ja, Kislev is sympathiek hoor! :D ). Maar ds. was van mening dat het aanbod van bijv. Boston in deze tijd niet meer kon terwijl ik juist van mening ben dat het vandaag de dag zo noodzakelijk is.

Ik zit mijn tijd wel uit, maar het raakt me wel als ik zondag aan zondag al die gezinnen de banken in en uit zie schuiven. Merk dat veel trouwe gergemmers totaal niet weten wat standen in de genade zijn enzo. Vraag me dan of hoe ze in vredesnaam ooit de preek kunnen begrijpen (waarschijnlijk niet).

Sluit het overigens niet uit dat als ik komend seizoen toch op kom dagen bij belijdenis ik niet geweerd wordt, mede vanwege het feit dat ik goed met m'n ds. kan opschieten. Het is idd wel zo dat er bergen belijdeniscatechisanten zijn die het puur uit gewoonte doen en voor de rest zich nergens om bekommeren. Inderdaad die refo-café figuren etc.

[Aangepast op 19/8/03 door Kislev]
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Is de kerk van Kislev een uitzondering?? Of zijn er meer van zulke opgeklutste kerken in de GG? Ik vind dit echt waanzinnig gewoon.

Ik wou dat ze allemaal een abonnement namen op de Tabernakel. Laatste keer een hele mooie preek van E. Erskine en dat keuren ze af!!?? Dat zijn juist preken met een zuivere leer.

Veel sterkte, Kislev!
Liever Turks dan Paaps
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Triest verhaal ja! Ik snap alleen niet dat je wel goed op kan schieten met de ds. maar hij zegt wel dat je geen belijdenis mag doen?? Heeft hij echt in je gezicht gezegd dat je het niet mag, of heeft hij je het afgeraden?

Pim.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
jacob

Bericht door jacob »

diepe zucht.

Allemaal wel aardig van die dominee maar hij onthoud je de mogelijkheid voor het aangaan aan het HA.

Wat mij betreft moeten zulke praktijken worden aangepakt. Waarom niet even een briefje naar de classis.
Stuur eerst een briefje naar de kerkeraad met jouw uiteenzetting. Want anders sturen je ze bij de classis direct weer terug. De kerkeraad zal dan genoodzaakt zijn om op je brief te reageren. Ook zullen ze moeten aangeven waarom jij geen belijdenis zou mogen doen. Verder is het voor hun onmogelijk te beoordelen met welke intentie jij op de vragen antwoord.

Doe jij verder geen ergelijk leven lijden dan kunnen ze je onmogelijk weren. Daarom je hebt m.i. een hele sterke zaak.

Een grote schande dat we in ger gem zover zijn gezakt.

Ik mag het misschien niet vragen maar wie is die "aardige" ds van jou?
Plaats reactie