Re: De ruiter op het zwarte paard....eindtijd - onze tijd?!
Geplaatst: 31 jul 2012, 23:19
Ze me maar in de hoek, meester, ik had wat anders waar ik in verdiept was....Simon schreef:En, hoe denk je er inmiddels over?

Ze me maar in de hoek, meester, ik had wat anders waar ik in verdiept was....Simon schreef:En, hoe denk je er inmiddels over?
Je hoeft me niet herhaaldelijk meester te noemen, hoor.-DIA- schreef:Ze me maar in de hoek, meester, ik had wat anders waar ik in verdiept was....Simon schreef:En, hoe denk je er inmiddels over?
Hmmm, deze post had ik helemaal over het hoofd gezien... Nu snap ik hoe de latere posts hierop inhaken...aboricultura schreef:Mijn oude leraaar zei wel eens: Je komt tegenwoordig mensen tegen die het allemaal precies weten ze weten heel goed hoe God een mens bekeert.
Als het zo ver met een mens is dan weet je het niet meer je word met je bekering professor in de weet niet kunde.
Hij haalde wel eens aan van ds Fraanje afgekeurd voor alle diensten maar de Koning neemt notitie van de zaak.
Ik kom hier ook wel eens mensen tegen ze redeneren de grootste stukken maar daar houd het mee op.
Weet je en daar sluit ik me zelf bij in ik wil het graag begrijpen maar mijn zelfde oude leraar zei: het is geen begripsleer maar een geloofsleer,
Daarom mensen wat heb je er aan als je overtuigd bent van de waarheid het brengt je er niet in de bijbel was er ook een die niet ver was van het koningrijk Gods.
Agrippa was ook bijna een christen geworden.
We moeten al onze bezwaren laten varen en ons werpen op het Woord psalm 119 Maak ons levend naar Uw Woord het woord der belofte en de God van het verbond.
Trouwens het gaat over de eintijd
Ik heb pas een bidstond gehoord voor het Joodse volk en daar werd gezegd da oa Zacharia 12 nog niet is vervuld het joodse volk zal tot bekering komen en dat zal tot zegen voor de heidenen mischien ook wel voor jou en mij als we die tijd mogen meemaken.
Zelf weet ik niet zo goed raad met deze dingen maar dat er in het middnen oosten en op de wereld raadselachtige dingen gebeuren dat is zeker.
Persoonlijk vind ik het voor mij en mijn familie belangrijker om mijn roeping en verkiezing vast te maken.
helaas doe ik dat ook te weinig ik las pas iets dat je elke keer opnieuw van de kant van de mens het verbond met God moet vernieuwen gelezen bij Petrus Immens.
Wij zijn allen gekocht en verkozen in Hem.-DIA- schreef:Hmmm, deze post had ik helemaal over het hoofd gezien... Nu snap ik hoe de latere posts hierop inhaken...aboricultura schreef:Mijn oude leraaar zei wel eens: Je komt tegenwoordig mensen tegen die het allemaal precies weten ze weten heel goed hoe God een mens bekeert.
Als het zo ver met een mens is dan weet je het niet meer je word met je bekering professor in de weet niet kunde.
Hij haalde wel eens aan van ds Fraanje afgekeurd voor alle diensten maar de Koning neemt notitie van de zaak.
Ik kom hier ook wel eens mensen tegen ze redeneren de grootste stukken maar daar houd het mee op.
Weet je en daar sluit ik me zelf bij in ik wil het graag begrijpen maar mijn zelfde oude leraar zei: het is geen begripsleer maar een geloofsleer,
Daarom mensen wat heb je er aan als je overtuigd bent van de waarheid het brengt je er niet in de bijbel was er ook een die niet ver was van het koningrijk Gods.
Agrippa was ook bijna een christen geworden.
We moeten al onze bezwaren laten varen en ons werpen op het Woord psalm 119 Maak ons levend naar Uw Woord het woord der belofte en de God van het verbond.
Trouwens het gaat over de eintijd
Ik heb pas een bidstond gehoord voor het Joodse volk en daar werd gezegd da oa Zacharia 12 nog niet is vervuld het joodse volk zal tot bekering komen en dat zal tot zegen voor de heidenen mischien ook wel voor jou en mij als we die tijd mogen meemaken.
Zelf weet ik niet zo goed raad met deze dingen maar dat er in het middnen oosten en op de wereld raadselachtige dingen gebeuren dat is zeker.
Persoonlijk vind ik het voor mij en mijn familie belangrijker om mijn roeping en verkiezing vast te maken.
helaas doe ik dat ook te weinig ik las pas iets dat je elke keer opnieuw van de kant van de mens het verbond met God moet vernieuwen gelezen bij Petrus Immens.
Voor een heel groot deel kan ik hier van harte bijvallen. Je roeping en verkiezing vast maken las ik wat over. Dat kan dus alleen als een mens wedergeboren is. Ook al kan hij dat van zichzelf niet bezien. Daarop wordt hier gedoeld. Dan is het ook duizend maal beter om hiermee bezig te zijn als allerlei oppervlakkige en vaak ongeestelijke discussies.
Het citaat van Petrus Immens zou ik graag in een bredere context lezen. Want dat is mijn niet helemnaal duidelijk.
Dan zal ik in het licht van deze posting de volgende nog eens herlezen.
In de verklaring van Jesaja 24 door Mattew Henry wordt bij de laatsteSimon schreef:In Openbaring 6:14 en context staat hetzelfde als in Jesaja 24;18-22 en context.
Maar de kanttekenaren hebben dit alles in Jesaja grotendeels vergeestelijkt er er de angel uitgehaald.
De aarde zal wankelen en op haar fundamenten schudden.
Kijk maar eens na.
Simon schreef:Wij zijn allen gekocht en verkozen in Hem.-DIA- schreef:Hmmm, deze post had ik helemaal over het hoofd gezien... Nu snap ik hoe de latere posts hierop inhaken...aboricultura schreef:Mijn oude leraaar zei wel eens: Je komt tegenwoordig mensen tegen die het allemaal precies weten ze weten heel goed hoe God een mens bekeert.
Als het zo ver met een mens is dan weet je het niet meer je word met je bekering professor in de weet niet kunde.
Hij haalde wel eens aan van ds Fraanje afgekeurd voor alle diensten maar de Koning neemt notitie van de zaak.
Ik kom hier ook wel eens mensen tegen ze redeneren de grootste stukken maar daar houd het mee op.
Weet je en daar sluit ik me zelf bij in ik wil het graag begrijpen maar mijn zelfde oude leraar zei: het is geen begripsleer maar een geloofsleer,
Daarom mensen wat heb je er aan als je overtuigd bent van de waarheid het brengt je er niet in de bijbel was er ook een die niet ver was van het koningrijk Gods.
Agrippa was ook bijna een christen geworden.
We moeten al onze bezwaren laten varen en ons werpen op het Woord psalm 119 Maak ons levend naar Uw Woord het woord der belofte en de God van het verbond.
Trouwens het gaat over de eintijd
Ik heb pas een bidstond gehoord voor het Joodse volk en daar werd gezegd da oa Zacharia 12 nog niet is vervuld het joodse volk zal tot bekering komen en dat zal tot zegen voor de heidenen mischien ook wel voor jou en mij als we die tijd mogen meemaken.
Zelf weet ik niet zo goed raad met deze dingen maar dat er in het middnen oosten en op de wereld raadselachtige dingen gebeuren dat is zeker.
Persoonlijk vind ik het voor mij en mijn familie belangrijker om mijn roeping en verkiezing vast te maken.
helaas doe ik dat ook te weinig ik las pas iets dat je elke keer opnieuw van de kant van de mens het verbond met God moet vernieuwen gelezen bij Petrus Immens.
Voor een heel groot deel kan ik hier van harte bijvallen. Je roeping en verkiezing vast maken las ik wat over. Dat kan dus alleen als een mens wedergeboren is. Ook al kan hij dat van zichzelf niet bezien. Daarop wordt hier gedoeld. Dan is het ook duizend maal beter om hiermee bezig te zijn als allerlei oppervlakkige en vaak ongeestelijke discussies.
Het citaat van Petrus Immens zou ik graag in een bredere context lezen. Want dat is mijn niet helemnaal duidelijk.
Dan zal ik in het licht van deze posting de volgende nog eens herlezen.
Dat dienen we te bevestigen, vast te maken.
Of hoor je liever; ''Beter 1000 keer twijfelen dan dat je te vroeg gelooft" ?
Dan heeft Henry dus gelijk en de kanttekenaren niét.-DIA- schreef:In de verklaring van Jesaja 24 door Mattew Henry wordt bij de laatsteSimon schreef:In Openbaring 6:14 en context staat hetzelfde als in Jesaja 24;18-22 en context.
Maar de kanttekenaren hebben dit alles in Jesaja grotendeels vergeestelijkt er er de angel uitgehaald.
De aarde zal wankelen en op haar fundamenten schudden.
Kijk maar eens na.
verzen wel verwezen naar de dag van Christus' wederkomst.
Het lijkt erop dat in Openbaring 6 hierop wordt teruggegrepen.
En daar lees ik inderdaad niet over in de kanttekeningen.
Waarom niet, weet ik niet, maar de kanttekenaren zullen daar
wel een reden voor hebben gehad.
Wat de apostel ons zegt in Rom 11:29 is het tweede gedeelte, na de komma, in een heel andere context-DIA- schreef:Simon schreef:Wij zijn allen gekocht en verkozen in Hem.-DIA- schreef:Hmmm, deze post had ik helemaal over het hoofd gezien... Nu snap ik hoe de latere posts hierop inhaken...aboricultura schreef:Mijn oude leraaar zei wel eens: Je komt tegenwoordig mensen tegen die het allemaal precies weten ze weten heel goed hoe God een mens bekeert.
Als het zo ver met een mens is dan weet je het niet meer je word met je bekering professor in de weet niet kunde.
Hij haalde wel eens aan van ds Fraanje afgekeurd voor alle diensten maar de Koning neemt notitie van de zaak.
Ik kom hier ook wel eens mensen tegen ze redeneren de grootste stukken maar daar houd het mee op.
Weet je en daar sluit ik me zelf bij in ik wil het graag begrijpen maar mijn zelfde oude leraar zei: het is geen begripsleer maar een geloofsleer,
Daarom mensen wat heb je er aan als je overtuigd bent van de waarheid het brengt je er niet in de bijbel was er ook een die niet ver was van het koningrijk Gods.
Agrippa was ook bijna een christen geworden.
We moeten al onze bezwaren laten varen en ons werpen op het Woord psalm 119 Maak ons levend naar Uw Woord het woord der belofte en de God van het verbond.
Trouwens het gaat over de eintijd
Ik heb pas een bidstond gehoord voor het Joodse volk en daar werd gezegd da oa Zacharia 12 nog niet is vervuld het joodse volk zal tot bekering komen en dat zal tot zegen voor de heidenen mischien ook wel voor jou en mij als we die tijd mogen meemaken.
Zelf weet ik niet zo goed raad met deze dingen maar dat er in het middnen oosten en op de wereld raadselachtige dingen gebeuren dat is zeker.
Persoonlijk vind ik het voor mij en mijn familie belangrijker om mijn roeping en verkiezing vast te maken.
helaas doe ik dat ook te weinig ik las pas iets dat je elke keer opnieuw van de kant van de mens het verbond met God moet vernieuwen gelezen bij Petrus Immens.
Voor een heel groot deel kan ik hier van harte bijvallen. Je roeping en verkiezing vast maken las ik wat over. Dat kan dus alleen als een mens wedergeboren is. Ook al kan hij dat van zichzelf niet bezien. Daarop wordt hier gedoeld. Dan is het ook duizend maal beter om hiermee bezig te zijn als allerlei oppervlakkige en vaak ongeestelijke discussies.
Het citaat van Petrus Immens zou ik graag in een bredere context lezen. Want dat is mijn niet helemnaal duidelijk.
Dan zal ik in het licht van deze posting de volgende nog eens herlezen.
Dat dienen we te bevestigen, vast te maken.
Of hoor je liever; ''Beter 1000 keer twijfelen dan dat je te vroeg gelooft" ?
Hier zegt ds. Kersten het volgende over:
Er wordt gevraagd wat 2 Petr. 1 : 10 bedoelt: Daarom, broeders, benaarstigt u te meer, om uwe roeping en verkiezing vast te maken. Geldt dit ook onherborenen, die leven onder het Evangelie? Antwoord. De roeping waar hiervan sprake is, is de krachtdadige roeping, die in de wedergeboorte geschiedt, uitwendig door het Woord en inwendig door de herscheppende genade van de Heilige Geest.
Van deze roeping gewaagt ook vs. 3, als daar staat: Die ons geroepen heeft tot heerlijkheid en deugd. Deze krachtdadige, wederbarende roeping is een gevolg en bewijs van de eeuwige uitverkiezing ter zaligheid. Dit vastmaken ziet vanzelfsprekend niet daarop, dat de roeping en verkiezing bij God zouden vastgemaakt dienen te worden, want Zijn genadegiften en roeping zijn onberouwelijk, Rom. 11 : 29.
Maar dat de roepingen en genadegiften Gods onberouwelijk zijn staat toch vast? In welke context dan ook? In God is geen verandering, noch schaduw van omkering.Simon schreef: Wat de apostel ons zegt in Rom 11:29 is het tweede gedeelte, na de komma, in een heel andere context
:het gaat nl over de joden aan het einde der dagen:
Rom11;29:Zij zijn naar het Evangelie vijanden om uwentwil, naar de verkiezing zijn zij geliefden om der vaderen wil, want de genadegaven en de roeping Gods zijn onberouwelijk.
In dié context dus.
Wat hier gebeurd is het aan elkaar plakken van 2 schriftgedeelten, waardoor de betekenis verandert.
Rom 11;29 's context wijst naar het verbond dat God met de vaderen van het volk Israel (!) gesloten heeft, dáárover heeft Hij geen berouw, en gegeven is gegeven, zeg maar.Erasmiaan schreef:Maar dat de roepingen en genadegiften Gods onberouwelijk zijn staat toch vast? In welke context dan ook? In God is geen verandering, noch schaduw van omkering.Simon schreef: Wat de apostel ons zegt in Rom 11:29 is het tweede gedeelte, na de komma, in een heel andere context
:het gaat nl over de joden aan het einde der dagen:
Rom11;29:Zij zijn naar het Evangelie vijanden om uwentwil, naar de verkiezing zijn zij geliefden om der vaderen wil, want de genadegaven en de roeping Gods zijn onberouwelijk.
In dié context dus.
Wat hier gebeurd is het aan elkaar plakken van 2 schriftgedeelten, waardoor de betekenis verandert.
Lees de tekst eens goed. Paulus bouwt een redenatie op. Paulus stelt vast dat het joodse volk naar de verkiezing beminden om der vaderen wil zijn. Waarom? Omdat (dat is dus een vaststaand gegeven) de roepingen en genadegiften Gods onberouwelijk zijn. Die zijn altijd onberouwelijk, in welke context dan ook. Dus, volgens Paulus, ook in deze context. Jij belijdt toch ook met de Dordtse Leerregels, op grond van de Bijbel (onder andere deze tekst) dat er geen afval der heiligen is, dat de genade onverliesbaar is?Simon schreef:Rom 11;29 's context wijst naar het verbond dat God met de vaderen van het volk Israel (!) gesloten heeft, dáárover heeft Hij geen berouw, en gegeven is gegeven, zeg maar.Erasmiaan schreef:Maar dat de roepingen en genadegiften Gods onberouwelijk zijn staat toch vast? In welke context dan ook? In God is geen verandering, noch schaduw van omkering.Simon schreef: Wat de apostel ons zegt in Rom 11:29 is het tweede gedeelte, na de komma, in een heel andere context
:het gaat nl over de joden aan het einde der dagen:
Rom11;29:Zij zijn naar het Evangelie vijanden om uwentwil, naar de verkiezing zijn zij geliefden om der vaderen wil, want de genadegaven en de roeping Gods zijn onberouwelijk.
In dié context dus.
Wat hier gebeurd is het aan elkaar plakken van 2 schriftgedeelten, waardoor de betekenis verandert.