Oproep!

eilander
Moderator

Re: Oproep!

Bericht door eilander »

Afgewezen schreef:Aanvulling> Nu kun je van het opereren op een forum nog zeggen dat het om een verborgen zonde gaat, nl. die in de gemeente niet bekend is.
Maar als iemand iets publiceert, wordt dat natuurlijk wel moeilijker.
Ik vind het in deze niet zo relevant of het een verborgen zonde is, of niet. Het past toch niet om een (vermeende) zonde van persoon X te bespreken met een predikant (of persoon Y), terwijl je daarover niets tegen X gezegd hebt??

Een uitzondering zou kunnen zijn als het gaat om (vermoedens van) strafbare feiten. Maar daarover gaat hier allemaal niet.
Fjodor

Bericht door Fjodor »

Afgewezen schreef: Waarom? In Matth. 18 gaat het over verborgen zonden.
Dat zie ik niet staan..
Het gaat over zonden 'tegen u begaan'.

En ook al is dat 'tegen u' in deze situatie misschien niet direct toepasbaar, dan nog lijkt het me wel een heel verstandige gewoonte om dingen eerst met de 'verdachte' te bespreken. Of daar moeten weer grote bezwaren tegen zijn.
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Mara

Bericht door Mara »

eilander schreef:
Afgewezen schreef:Aanvulling> Nu kun je van het opereren op een forum nog zeggen dat het om een verborgen zonde gaat, nl. die in de gemeente niet bekend is.
Maar als iemand iets publiceert, wordt dat natuurlijk wel moeilijker.
Ik vind het in deze niet zo relevant of het een verborgen zonde is, of niet. Het past toch niet om een (vermeende) zonde van persoon X te bespreken met een predikant (of persoon Y), terwijl je daarover niets tegen X gezegd hebt??

Een uitzondering zou kunnen zijn als het gaat om (vermoedens van) strafbare feiten. Maar daarover gaat hier allemaal niet.
En hoe zit het met de 2 of 3 getuigen, waar in de Bijbel over gesproken wordt? Is dat in dit geval niet van toepassing?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
de vrouw van

Bericht door de vrouw van »

Afgewezen schreef:
de vrouw van schreef:Ik ga er liever niet over uitwijden hoe het ons gebracht is en die persoon had idd eerst naar ons moeten komen, en daarom zie ik dit wel degelijk als onterecht verraad...
Als je niet alles vertelt en ook niet vertelt om welke post het gaat, dan wordt het wel lastig.
Feit is dat je je op een forum in de openbaarheid begeeft, ook al is het anoniem. Dus je loopt het risico dat op een gegeven moment persoon A tegen persoon B zegt: kijk eens wat X allemaal post op RF...
Daar moet je tegen kunnen. En als iets echt uit zijn verband gehaald is, kunt je 't uitleggen.

Ik wijd daar niet over uit omdat geen dingen wil zeggen die anders over kunnen komen dan bedoeld.
Om welke post het gaat weet ik niet zo precies, ik kom hier pas sinds dit topic om het even extra te bekrachtigen, dus wellicht dat mijn man dat nog wil vertellen hier.
En dat mensen onderling praten over wat iemand op een forum zegt is logisch maar als gemeentelid dat tegen een dominee zeggen vind ik toch anders liggen...

Mara: dat weet diegene omdat ejvl de gebruikte afkorting van mijn man zijn naam is en dat diegene bij ons in de gemeente zit schijnbaar.
Lourens

Bericht door Lourens »

Hoe goed bedoeld, deze oproep, ik denk dat de bewuste persoon geen lid hoeft te zijn van het forum.
Iedereen kan, zonder in te loggen, de forumberichten lezen.

Log zelf maar eens uit en open het forum. Je kan alle berichten zien.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
ejvl

Bericht door ejvl »

Ik heb de vragen en opmerkingen zo goed mogelijk proberen te beantwoorden per PB aangezien ik met dit account niet meer wil posten, wellicht met een ander nog te registreren account wel. :super
Ik wil een ieder danken, vooral de beheerders en moderators van dit forum voor de bijdragen aangaande deze aak, al dan niet per PB!
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

ejvl schreef:Ik heb de vragen en opmerkingen zo goed mogelijk proberen te beantwoorden per PB aangezien ik met dit account niet meer wil posten, wellicht met een ander nog te registreren account wel. :super
Ik wil een ieder danken, vooral de beheerders en moderators van dit forum voor de bijdragen aangaande deze aak, al dan niet per PB!
En daarmee kan dit topic op slot. Als er nog zaken te melden zijn aan ejvl, kan dat via PB of via een moderator.
Gesloten