Oorsieraden

Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Unionist schreef:Wel een vrouw, maar maakt dat iets uit? Mijn zoons mogen ook geen piercing.

Ik kan me gewoon niet voorsteellen dat het goed is om gaten in je lijf te boren. Dat past niet bij mijn idee van omgaan met je lichaam.
Ook al komt het in de Bijbel ook wel voor (bij slaven).
Of het goed is, weet ik niet. Al heb ik ergens wel eens een verhaal gelezen, dat zeelieden vroeger door oorbellen een beter gezichtsvermogen kregen.

Zelf zou ik het ook niet zo snel doen, meer vanwege het pingpongbal-argument (geen zin in onnodig pijn).
Maar om het nu direct als zonde te bestempelen. En bovendien: als je een dochter van 6, 7 (o.i.d.) heb, en zij wil het dolgraag en de hele klas heeft het (etc), dan zie ik geen reden om het te verbieden. Er zijn dan wel sterkere accenten in de opvoeding te leggen, dan de mug uitzuigen en de kameel doorzwelgen.

Of manifesteer ik dan een heel erg Eli-karakter? :wink:
edele strijdster

Bericht door edele strijdster »

Of moet je wachten tot die dochter van 6 of 7 jaar wat ouder is? 16 of 17? Dan kan ze de beslissing bewust nemen. Deze leeftijd lijkt me nog wel jong hoor! Om te beslissen of je wel of geen oorbellen wilt? Of zie ik dat verkeerd?

Hartelijke groeten, Edele Strijdster
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

In theorie heb je volkomen gelijk, ES. :wink:
De praktijk is echter wat weerbarstiger. 10 jaar achter lopen? 10 jaar gezeur over een bijzaakje?
Ik geloof niet of we de opvoeding die speerpunt willen gaan geven.

Overigens: de leeftijd van 6/7 ligt al ver achter haar, dus de beslissing is al jaren geleden gevallen. :D
edele strijdster

Bericht door edele strijdster »

haha dat wilde ik nu net horen! :wink:
Enne... je hoeft er geen tien jaar over te zeuren hoor!
Als ik van de kleine meisjes met oorbellen ziet, krijgt ik alleen bijna medelijden met ze.
Dank denk ik: "Wil je dit zelf, of vinden papa en mama het wel mooi bij je staan" :lol:
helma

Bericht door helma »

Unionist schreef:
pingpongbal schreef:Wat ik nou nooit begrijp is dat heel veel mensen oorbellen geen probleem vinden, maar zodra iemand een gaatje in z'n neus of wenkbrauw heeft... ooooooh dat is erg/zondig!!! Wat is dan het verschil? Ik heb zoiets van, als je oorbellen hebt moet je ook niks zeggen van mensen die 'neusbellen' :wink: hebben, of je nou een gaatje in je oor, in je lip, in je navel, in je wenkbrauw of in je neus maakt...

Ik heb trouwens geen oorbellen, ten eerste omdat ik geen zin heb om onnonig pijn te hebben, vind het gewoon een beetje eng (misschien een rare reden...) ik ga ook niet voor de lol naar de tandarts voor een mooie kroon... En ten tweede omdat ik er niet helemaal uit ben wat nou wel en niet goed is op dat gebied. En dan denk ik maar: bij twijfel -> niet doen.
Kan ik me in vinden. Ik vind het nogal wat om je lichaam te verminken om mooier te worden. En het principiële verschil tussen oorlel en navel of tong zie ik ook niet.
maar jij hebt gewoon een mooie vrouw!
ik voel me net iets minder stijf met oorbellen, iets meer gratie ofzo
het neemt een stukje onzekerheid weg
natuurlijk onzin, maar zo voelt het wel
Eva

Bericht door Eva »

Toch las ik ooit ergens in ezechiel de volgende tekst en daar hebben oorringen volgens mij geen negatieve klank:

Ez. 16:12 Desgelijks deed Ik een voorhoofdsiersel aan uw aangezicht, en oorringen aan uw oren, en een kroon der heerlijkheid op uw hoofd.
Gian

Bericht door Gian »

Spr 25:12 Een wijs bestraffer bij een horend oor, is een gouden oorsiersel, en een halssieraad van het fijnste goud.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
helma

Bericht door helma »

Eva schreef:Toch las ik ooit ergens in ezechiel de volgende tekst en daar hebben oorringen volgens mij geen negatieve klank:

Ez. 16:12 Desgelijks deed Ik een voorhoofdsiersel aan uw aangezicht, en oorringen aan uw oren, en een kroon der heerlijkheid op uw hoofd.

En dat wordt dus gezegd van de Heere Jezus. Dus kan je niet zeggen dat oorsierselen verkeerd zijn
Je moet al zo vaak 'nee' zeggen tegen je opgroeiende kinderen
laten we dan alsjeblieft niet moeilijk doen over dingen die Gods Woord niet verbiedt
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Eva schreef:Toch las ik ooit ergens in ezechiel de volgende tekst en daar hebben oorringen volgens mij geen negatieve klank:

eindelijk weer eens wijze huisvrouwen op het forum.
Die hebben we een poos gemist! :D
Marnix

Bericht door Marnix »

Hm tja... maar ook dat kent zijn relativering.

Zoals een gouden oorring door de neus van een varken, zo is een mooie vrouw zonder verstand :D

Maar goed, wat het argument van onterecht pijn doen en zo betreft, als je de tekst uit 1 Tim serieus neemt zijn kettingen, gevlochten haar, een broche of een mooie haarclip etc. ook geen optie :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Eva

Bericht door Eva »

Miscanthus schreef:

eindelijk weer eens wijze huisvrouwen op het forum.
Die hebben we een poos gemist! :D
:wink:
olfie

Bericht door olfie »

helma schreef: En dat wordt dus gezegd van de Heere Jezus. Dus kan je niet zeggen dat oorsierselen verkeerd zijn
laten we dan alsjeblieft niet moeilijk doen over dingen die Gods Woord niet verbiedt
En Hij was een man... dus...
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
Marnix

Bericht door Marnix »

helma schreef:

En dat wordt dus gezegd van de Heere Jezus. Dus kan je niet zeggen dat oorsierselen verkeerd zijn
Precies, als je dochter oorbellen wil en daarvoor wel twee gaatjes wil laten schieten, waarom zou je het dan onder het motto "het doet pijn" verbieden.... als ze dat er zelf voor over hebben....
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
helma

Bericht door helma »

olfie schreef:
helma schreef: En dat wordt dus gezegd van de Heere Jezus. Dus kan je niet zeggen dat oorsierselen verkeerd zijn
En Hij was een man... dus...
Hij was degene Die de versierselen aanbracht, niet die ze droeg.....
Tamarinde

Bericht door Tamarinde »

Eva schreef:

Ik wil niet muggezifterig doen maar er staat áán uw oren niét dóór uw oren heen. In de tijd van de bijbel waren oorringen een teken van slavernij.
Plaats reactie