Kerkdiensten

Genade door recht

Re: kerkdiensten?

Bericht door Genade door recht »

Jo-Ann schreef:
ggin schreef:Ook hiervoor geldt: i.v.m de groote en het vele werk.
Drogredenering.
4 zondagen per jaar x 2 diensten per zondag, zijn al minimaal 8 diensten per jaar. Is 24 diensten per 3 jaar.
Dit staat tegenover 1 dienst per 3 jaar in een kleine gemeente van deze dominee.
Dit zijn dan wel geen consulentsgemeenten, maar dat geldt ook niet voor de dominees die dan daarnaast ook nog op zondag of doordeweek in Opheusden voorgaan.
Het zal alle dominee's wel "rust" geven dat deze grote gemeente nu weer een eigen dominee krijgt.
En een andere dominee kan nu zijn vrije zondagen eerlijker over het geheel van de gemeenten verdelen.

En zo is het.

Het valt mij ook telkens weer op dat Heus het in dit topic consequent heeft over de doordeweekse diensten van Opheusden, terwijl hij de zondagse diensten niet meldt. Daardoor werden appels met peren vergeleken, want ggin ging vervolgens van een andere gemeente de diensten melden, maar dat overzicht bevatte juist zondagse beurten.

Maar goed, nu ds. Van Voorden naar Opheusden gaat wordt het misschien allemaal wat eerlijker en hoeven gemeenten hopelijk geen 3 jaar meer te wachten op een dominee.
Auto

Bericht door Auto »

Genade door recht schreef: Het valt mij ook telkens weer op dat Heus het in dit topic consequent heeft over de doordeweekse diensten van Opheusden, terwijl hij de zondagse diensten niet meldt. Daardoor werden appels met peren vergeleken, want ggin ging vervolgens van een andere gemeente de diensten melden, maar dat overzicht bevatte juist zondagse beurten.

Maar goed, nu ds. Van Voorden naar Opheusden gaat wordt het misschien allemaal wat eerlijker en hoeven gemeenten hopelijk geen 3 jaar meer te wachten op een dominee.
Ik wil hier even als Mod op reageren. Dat Heus hier alleen de doordeweekse diensten vermeld komt door de kaders die we gesteld hebben. Door de weekse diensten worden niet altijd centraal gepubliceerd en wijzigen nog al eens. Daarom mag het hier gepubliceerd worden.

Daarnaast is dit topic voor het aankondigen van diensten, maar blijkbaar vind iedereen het nog steeds leuk om off topic te gaan. Het verzoek dus om nu weer over te gaan naar het aankondigen van kerkdiensten.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

henriët schreef: Ik heb eea nog eens zitten doorlezen hier, en ik kan niet anders dan constateren dat er dringend een zeeer grote behoefte is aan nieuwe dominees, niet zomaar 1tje in een jaar of zo, maar gewoon eens dat er 20 worden aangenomen.....
Tja................................
ben het helemaal met je eens!
Genade door recht

Bericht door Genade door recht »

Auto schreef:
Genade door recht schreef: Het valt mij ook telkens weer op dat Heus het in dit topic consequent heeft over de doordeweekse diensten van Opheusden, terwijl hij de zondagse diensten niet meldt. Daardoor werden appels met peren vergeleken, want ggin ging vervolgens van een andere gemeente de diensten melden, maar dat overzicht bevatte juist zondagse beurten.

Ik wil hier even als Mod op reageren. Dat Heus hier alleen de doordeweekse diensten vermeld komt door de kaders die we gesteld hebben. Door de weekse diensten worden niet altijd centraal gepubliceerd en wijzigen nog al eens. Daarom mag het hier gepubliceerd worden.

Daarnaast is dit topic voor het aankondigen van diensten, maar blijkbaar vind iedereen het nog steeds leuk om off topic te gaan. Het verzoek dus om nu weer over te gaan naar het aankondigen van kerkdiensten.

Oké, dat wist ik niet. Het neemt natuurlijk niet weg dat er wel appels met peren zijn vergeleken - aangezien ggin wél zondagse diensten vermeldde - maar nogmaals: dit wist ik niet. Excuses, Heus.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Heus schreef:Doordeweekse kerkdiensten in D.V. april, te Opheusden:

Hersteld Hervormde Kerk, Hamsestraat 2:
vrijdag 2 april: 10.00 uur: kand. M. Diepeveen (Stellendam)(Goede Vrijdag)
vrijdag 2 april: 19.30 uur: ds. J.C. den Ouden (Goede Vrijdag)
maandag 5 april: 10.00 uur: kand W.J. van den Brink (Ede)(Tweede Paasdag)

Gereformeerde Gemeente, Reigerstraat 11:
vrijdag 2 april: 16.00 uur: ds. B.J. van Boven (De Valk-Wekerom)(Goede Vrijdag)
maandag 5 april: 19.00 uur: ds. B.J. van Boven (De Valk-Wekerom)(Tweede Paasdag)(Belijdenisdienst)
woensdag 14 april: 19.30: ds. M. Joosse (Hendrik-Ido-Ambacht)
dinsdag 27 april: 19.30: ds. J.J. van Eckeveld (Zeist)(Zendingsdienst)

Gereformeerde Gemeente in Nederland, Burgemeester Lodderstraat 43:
vrijdag 2 april: 19.30 uur: leesdienst (Goede Vrijdag)
maandag 5 april: 10.00 uur: leesdienst (Tweede Paasdag)
donderdag 29 april: 19.30 uur: ds. A. Schultink (Bruinisse)
Ik vraag me af wat ik als buitenstaander aan leesdiensten heb.
jvdg

Bericht door jvdg »

Eenieder die geïnteresseerd is in kerkdiensten heeft vele fora ten dienste, plus dat dat de diverse sites info verschaffen en ook het RD in haar rubriek hier melding van maakt.

Ik begrijp dan ook werkelijk niet dat het RF dan nog een extra toegevoegde waarde heeft.

De zoekers vinden het heus wel zonder RF.

Maar, ok, het kan ook geen kwaad, al zie ik het nut niet van deze extra mededelingen.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

jvdg schreef:Eenieder die geïnteresseerd is in kerkdiensten heeft vele fora ten dienste, plus dat dat de diverse sites info verschaffen en ook het RD in haar rubriek hier melding van maakt.

Ik begrijp dan ook werkelijk niet dat het RF dan nog een extra toegevoegde waarde heeft.

De zoekers vinden het heus wel zonder RF.

Maar, ok, het kan ook geen kwaad, al zie ik het nut niet van deze extra mededelingen.
om ook nog even offtopic te gaan: laten we dan alstublieft eerst stoppen met het melden van het beroepingswerk, inclusief tweetallen. Die staan in het RD buitengewoon overzichtelijk vermeld. De doordeweekse preekbeurten op wat langere termijn wellicht wat minder overzichtelijk, vooral ook omdat die plaatsvinden in internetmijdende gemeenten.
albion

Bericht door albion »

even een vraagje: wie kan mij vertellen of gisteravond ds. Post in Stellendam is voorgegaan?
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
freek

Bericht door freek »

albion schreef:even een vraagje: wie kan mij vertellen of gisteravond ds. Post in Stellendam is voorgegaan?
Volgens refdag wel: http://www.kerktijden.nl/?zoek=kerkdiensten_binnenland
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

albion schreef:even een vraagje: wie kan mij vertellen of gisteravond ds. Post in Stellendam is voorgegaan?
Je zoon zegt dat ie er geweest is maar jij gelooft het niet?
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Aanstaande woensdag
gaat ds. L.W. van der Meij voor
in het kerkgebouw van de
Oud Gereformeerde Gemeente
Bevervoorde, te Rijssen.
De collecte is bestemd voor de SEZ
Aanvang half 8
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Orchidee

Bericht door Orchidee »

-DIA- schreef:Aanstaande woensdag
in het kerkgebouw van de
Bevervoorde, te Rijssen.
Aanvang half 8
Jammer dat het zo ver weg is...
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Orchidee schreef:
in het kerkgebouw van de
Bevervoorde, te Rijssen.
Aanvang half 8
Jammer dat het zo ver weg is...
Welnee, het is maar een paar straatjes, en je staat voor de kerkdeur... :)
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
freek

Bericht door freek »

Erasmiaan schreef:
Je zoon zegt dat ie er geweest is maar jij gelooft het niet?
:haha
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

in het kerkgebouw van de
Bevervoorde, te Rijssen.
Aanvang half 8
Oei oei, die is wel Christelijk Gereformeerd hoor! :huhu