om ook nog even offtopic te gaan: laten we dan alstublieft eerst stoppen met het melden van het beroepingswerk, inclusief tweetallen. Die staan in het RD buitengewoon overzichtelijk vermeld. De doordeweekse preekbeurten op wat langere termijn wellicht wat minder overzichtelijk, vooral ook omdat die plaatsvinden in internetmijdende gemeenten.jvdg schreef:Eenieder die geïnteresseerd is in kerkdiensten heeft vele fora ten dienste, plus dat dat de diverse sites info verschaffen en ook het RD in haar rubriek hier melding van maakt.
Ik begrijp dan ook werkelijk niet dat het RF dan nog een extra toegevoegde waarde heeft.
De zoekers vinden het heus wel zonder RF.
Maar, ok, het kan ook geen kwaad, al zie ik het nut niet van deze extra mededelingen.
Kerkdiensten
Re: kerkdiensten?
even een vraagje: wie kan mij vertellen of gisteravond ds. Post in Stellendam is voorgegaan?
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Volgens refdag wel: http://www.kerktijden.nl/?zoek=kerkdiensten_binnenlandalbion schreef:even een vraagje: wie kan mij vertellen of gisteravond ds. Post in Stellendam is voorgegaan?
Je zoon zegt dat ie er geweest is maar jij gelooft het niet?albion schreef:even een vraagje: wie kan mij vertellen of gisteravond ds. Post in Stellendam is voorgegaan?
Aanstaande woensdag
gaat ds. L.W. van der Meij voor
in het kerkgebouw van de
Oud Gereformeerde Gemeente
Bevervoorde, te Rijssen.
De collecte is bestemd voor de SEZ
Aanvang half 8
in het kerkgebouw van de
Bevervoorde, te Rijssen.
Aanvang half 8
© -DIA- 33.999 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Jammer dat het zo ver weg is...-DIA- schreef:Aanstaande woensdag
in het kerkgebouw van de
Bevervoorde, te Rijssen.
Aanvang half 8
Welnee, het is maar een paar straatjes, en je staat voor de kerkdeur...Orchidee schreef:Jammer dat het zo ver weg is...-DIA- schreef:Aanstaande woensdag
in het kerkgebouw van de
Bevervoorde, te Rijssen.
Aanvang half 8
Erasmiaan schreef:Je zoon zegt dat ie er geweest is maar jij gelooft het niet?albion schreef:even een vraagje: wie kan mij vertellen of gisteravond ds. Post in Stellendam is voorgegaan?
Oei oei, die is wel Christelijk Gereformeerd hoor!-DIA- schreef:Aanstaande woensdag
in het kerkgebouw van de
Bevervoorde, te Rijssen.
Aanvang half 8
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA- schreef:Aanstaande woensdag
in het kerkgebouw van de
Bevervoorde, te Rijssen.
Aanvang half 8
ik hoop dat je een goede dienst hebt!!
Helaas ben ik verhinderd, het is anders maar een paar straatjes. Ik ben ongeveer even ver van huis die avond...-DIA- schreef:Aanstaande woensdag
in het kerkgebouw van de
Bevervoorde, te Rijssen.
Aanvang half 8
Erasmiaan schreef:Je zoon zegt dat ie er geweest is maar jij gelooft het niet?albion schreef:even een vraagje: wie kan mij vertellen of gisteravond ds. Post in Stellendam is voorgegaan?
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Ben jij zo kerkistisch dan?Hendrikus schreef:Oei oei, die is wel Christelijk Gereformeerd hoor!-DIA- schreef:Aanstaande woensdag
in het kerkgebouw van de
Bevervoorde, te Rijssen.
Aanvang half 8
-
Johannes 3:16
Jij wel toch?-DIA- schreef:Ben jij zo kerkistisch dan?Hendrikus schreef:Oei oei, die is wel Christelijk Gereformeerd hoor!-DIA- schreef:Aanstaande woensdag
in het kerkgebouw van de
Bevervoorde, te Rijssen.
Aanvang half 8
Nee hoor, helemaal niet.Johannes 3:16 schreef:Jij wel toch?-DIA- schreef:Ben jij zo kerkistisch dan?Hendrikus schreef:Oei oei, die is wel Christelijk Gereformeerd hoor!-DIA- schreef:Aanstaande woensdag
in het kerkgebouw van de
Bevervoorde, te Rijssen.
Aanvang half 8
In mei 1958 schreef ds. W.C. Lamain daar een behartigenswaardig artikel over in De Saambinder.
De kop erboven luidde: KERKELIJK of KERKISTICH.
Het eerste is goed, het tweede is duidelijk af te keuren.
Ik ben van harte lid van de Gereformeerde Gemeenten, maar ik weet ook dat de Kerk groter
is als aleen de Gereformeerde Gemeenten, en anderzijds is het ook weer niet alles Israël wat
Israël genoemd wordt... Ik zou bijna in de verleiding komen om dat lezenswaardige stukje van
wijlen ds. Lamain te plaatsen. Ik hoef er geen werk voor te doen, aangezien de hele tekst
op mijn pc staat...
ALs iemand er belangstelling voor heft wil ik het wel eens plaatsen.