De uitstoot wordt berekend en toegerekend aan de sectoren, bij het verkeer deugt dat niet zoals ik al aangaf.Ambtenaar schreef:Klopt, maar het ging mij over de absolute uitstoot, niet over de depositie.Henk J schreef: Dat is trouwens een misvatting, het stikstofdossier ontspint zich rondom de Natura2000 gebieden. Die ene kalkoenboer uitkopen zorgt voor minder stikstof op de Veluwe, niet voor geheel Nederland, terwijl de snelheidsverlaging wel op geheel Nederland effect heeft.Wat mij betreft denken we juist na welk deel van de agrarische sector we willen behouden. Want dat een groot deel gesaneerd moet worden, lijkt me vrij helder.Wat mij betreft gaan we ook meer nadenken over welke natuur wij in Nederland willen behouden, i.p.v. maatregelen nemen die complete sectoren kunnen deporteren.
Daarnaast lijkt het mij onverstandig een groot deel van de agrarische sector te saneren. In deze coronacrisis hebben we gezien dat we voor belangrijke zaken beter niet afhankelijk kunnen zijn van het buitenland. Ja, we exporteren veel voedsel, we importeren bijna net zoveel. Ik had gehoopt dat Schouten de plannen van het landbouwcollectief serieus zou nemen. Overigens is dit wel nogal off topic geworden zo.....