Kabinetsformatie 2021

Henk J

Re: Kabinetsformatie 2021

Bericht door Henk J »

Ambtenaar schreef:
Henk J schreef: Dat is trouwens een misvatting, het stikstofdossier ontspint zich rondom de Natura2000 gebieden. Die ene kalkoenboer uitkopen zorgt voor minder stikstof op de Veluwe, niet voor geheel Nederland, terwijl de snelheidsverlaging wel op geheel Nederland effect heeft.
Klopt, maar het ging mij over de absolute uitstoot, niet over de depositie.
Wat mij betreft gaan we ook meer nadenken over welke natuur wij in Nederland willen behouden, i.p.v. maatregelen nemen die complete sectoren kunnen deporteren.
Wat mij betreft denken we juist na welk deel van de agrarische sector we willen behouden. Want dat een groot deel gesaneerd moet worden, lijkt me vrij helder.
De uitstoot wordt berekend en toegerekend aan de sectoren, bij het verkeer deugt dat niet zoals ik al aangaf.
Daarnaast lijkt het mij onverstandig een groot deel van de agrarische sector te saneren. In deze coronacrisis hebben we gezien dat we voor belangrijke zaken beter niet afhankelijk kunnen zijn van het buitenland. Ja, we exporteren veel voedsel, we importeren bijna net zoveel. Ik had gehoopt dat Schouten de plannen van het landbouwcollectief serieus zou nemen. Overigens is dit wel nogal off topic geworden zo.....
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Kan hier misschien een knipje in komen? Dan kan er elders over stikstof gesproken worden.
The Groom's still waiting at the altar
Henk J

Bericht door Henk J »

Bonny schreef:Kan hier misschien een knipje in komen? Dan kan er elders over stikstof gesproken worden.
Ik zal me inhouden, niet meer over stikstof praten. Nu weer over de formatie, ben benieuwd welke informateur er komt na de paasdagen.
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

Henk J schreef:
Bonny schreef:Kan hier misschien een knipje in komen? Dan kan er elders over stikstof gesproken worden.
Ik zal me inhouden, niet meer over stikstof praten. Nu weer over de formatie, ben benieuwd welke informateur er komt na de paasdagen.
de Koning, of Tjeenk Willink.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

De koning niet. D66 is min of meer aan zet, en die hadden per ongeluk voor de koning-motie gestemd. Ze hebben nog een stemverklaring afgegeven dat ze juist tegen hadden willen stemmen.
Ik denk Thom de Graaf.
Geytenbeekje

Zita schreef:De koning niet. D66 is min of meer aan zet, en die hadden per ongeluk voor de koning-motie gestemd. Ze hebben nog een stemverklaring afgegeven dat ze juist tegen hadden willen stemmen.
Ik denk Thom de Graaf.
Maar als je voor stemt kan je dan niet achteraf zeggen dat je tegen bent en dat dan ook in de handelingen opgenomen worden ?
DDD

Bericht door DDD »

Ambtenaar schreef:
pierre27 schreef: Ik deel je analyses Ambtenaar. Edith Schippers is al even uit beeld en heeft een goede baan in het bedrijfsleven. Ik dacht zelf aan Klaas Dijkhoff. Nietemin is de kans heel groot dat er een Rutte IV komt wat ook recht doet aan de uitslag van de verkiezingen. Even buiten de familieruzie om in Den Haag.
De reden dat ik Schippers noem, is dat ze al enige tijd op afstand staat en een hoge functie bekleedt bij DSM. Ze lijkt me uitermate geschikt om premier te worden op basis van haar CV. Of ze er zin in heeft, is een tweede. Heb je een hoop gezeur aan je hoofd en het verdient ook nog eens heel erg slecht.
Een minister president verdient uitstekend. Ik kom in mijn werk nogal veel bestuurders tegen, en zulke bijzondere talenten zijn dat gemiddeld niet. Dat geldt ook voor bestuurders van bedrijven en voor ministers. Ik heb met allemaal privé en zakelijk te maken, maar er zijn bosjes hoogleraren met meer talenten.

Het voornaamste onderscheid is mijns inziens de manier waarop zakelijke bestuurders zichzelf verkopen.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Zita schreef:De koning niet. D66 is min of meer aan zet, en die hadden per ongeluk voor de koning-motie gestemd. Ze hebben nog een stemverklaring afgegeven dat ze juist tegen hadden willen stemmen.
Ik denk Thom de Graaf.
Ik zat aan Pechtold te denken. Maar misschien is dat niet handig in verband met de problemen bij de instantie waarvan hij op dit moment directeur is.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Henk J

Bericht door Henk J »

Geytenbeekje schreef:
Ik denk Thom de Graaf.
Maar als je voor stemt kan je dan niet achteraf zeggen dat je tegen bent en dat dan ook in de handelingen opgenomen worden ?
De motie roept volgens mij om de rol van het staatshoofd mee te nemen in de overweging voor een nieuwe informateur. Niet dat de koning de nieuwe informateur moet worden.
Citaat uit de motie:
''verzoekt de Kamer, de formatie 2021, net als vorige, te laten evalueren en uitdrukkelijk in te gaan op de mogelijkheid om een "externe partij" te belasten met de eerste stappen in de kabinetsformatie, en daarbij uitdrukkelijk mee te nemen een mogelijke rol voor het boven de partijen staande staatshoofd,''
Dus de koning lijkt mij onwaarschijnlijk en ik vind het ook niet nodig. Gewoon een goede informateur uitzoeken.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Jantje schreef:
Ik denk Thom de Graaf.
Ik zat aan Pechtold te denken. Maar misschien is dat niet handig in verband met de problemen bij de instantie waarvan hij op dit moment directeur is.
Ze willen nu wel iemand met een zekere statuur. Dat is kereltje Pechtold niet helemaal. De verkenner moet wel politiek deskundig zijn, maar niet al te zeer in de dagelijkse politieke sleur betrokken. De koning, maar dan niet de koning.
Thom de Graaf is de onderkoning, als vice-voorzitter van de Raad van State. Daarom dacht ik aan hem.
Henk J

Bericht door Henk J »

Jantje schreef:
Ik denk Thom de Graaf.
Die is nog maar net weg, heeft nog geen hele grote afstand tot Den Haag. Zou verder wel een geschikte kandidaat, zeker iemand met enig gezag, maar dan moet hij eerst minstens tien jaar uit de kamer zijn.
Henk J

Bericht door Henk J »

Zita schreef:
Jantje schreef:
Ik denk Thom de Graaf.
Ze willen nu wel iemand met een zekere statuur. Dat is kereltje Pechtold niet helemaal. De verkenner moet wel politiek deskundig zijn, maar niet al te zeer in de dagelijkse politieke sleur betrokken. De koning, maar dan niet de koning.
Thom de Graaf is de onderkoning, als vice-voorzitter van de Raad van State. Daarom dacht ik aan hem.
Uit D66 huize is dat een goede kandidaat ja.
Geytenbeekje

Mwah, denk eerder aan een PvdA 'er/PVV'er
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Boris Dittrich.
Henk J

Bericht door Henk J »

Geytenbeekje schreef:Mwah, denk eerder aan een PvdA 'er/PVV'er
Een PVV'er? Vertel? Wie is geschikt uit die partij?
Plaats reactie