Klopt helemaal, ik idem. Ik heb soort gelijke discussie al jaren geleden van heel dichtbij meegemaakt. Het goed verstaan van een ander is gewoon lastig voor velen, ook de intentie proeven van de ander en vice versa is lastig. Voor mij elke keer weer een les hoe dat te doen. Sommige dingen hebben gewoon niks te maken met verdraagzaamheid( de legging an sich wel) maar zoals ik al zei met een verwerpelijke geest.eilander schreef:Een wijs woord. Ik sta hier niet zo stevig in als je nu zou denken, maar stel mij wel stevig op als het gaat om het verketteren van hen die daar moeite mee hebben.pierre27 schreef:Net als op andere gebieden liggen hier ook de standpunten fiks uit elkaar. De legging is voor mij minder dan een middelmatige zaak, de geest achter de wereld volgen in welk opzicht dan ook is een verwerpelijke geest. Opvoeding zegt veel in een en ander.
Leggings
Re: RE: Re: Leggings
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
zeiden ze...pierre27 schreef:Klopt helemaal, ik idem. Ik heb soort gelijke discussie al jaren geleden van heel dichtbij meegemaakt. Het goed verstaan van een ander is gewoon lastig voor velen, ook de intentie proeven van de ander en vice versa is lastig. Voor mij elke keer weer een les hoe dat te doen. Sommige dingen hebben gewoon niks te maken met verdraagzaamheid( de legging an sich wel) maar zoals ik al zei met een verwerpelijke geest.eilander schreef:Een wijs woord. Ik sta hier niet zo stevig in als je nu zou denken, maar stel mij wel stevig op als het gaat om het verketteren van hen die daar moeite mee hebben.pierre27 schreef:Net als op andere gebieden liggen hier ook de standpunten fiks uit elkaar. De legging is voor mij minder dan een middelmatige zaak, de geest achter de wereld volgen in welk opzicht dan ook is een verwerpelijke geest. Opvoeding zegt veel in een en ander.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Waar ben je nu eigenlijk op uit?liz boer schreef:zeiden ze...pierre27 schreef:Klopt helemaal, ik idem. Ik heb soort gelijke discussie al jaren geleden van heel dichtbij meegemaakt. Het goed verstaan van een ander is gewoon lastig voor velen, ook de intentie proeven van de ander en vice versa is lastig. Voor mij elke keer weer een les hoe dat te doen. Sommige dingen hebben gewoon niks te maken met verdraagzaamheid( de legging an sich wel) maar zoals ik al zei met een verwerpelijke geest.eilander schreef:Een wijs woord. Ik sta hier niet zo stevig in als je nu zou denken, maar stel mij wel stevig op als het gaat om het verketteren van hen die daar moeite mee hebben.pierre27 schreef:Net als op andere gebieden liggen hier ook de standpunten fiks uit elkaar. De legging is voor mij minder dan een middelmatige zaak, de geest achter de wereld volgen in welk opzicht dan ook is een verwerpelijke geest. Opvoeding zegt veel in een en ander.
Re: Leggings
@ pierre Wat wil je nu eigenlijk?
Dat er wederzijds gelezen wordt...
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Zeggen ze....liz boer schreef:@ pierre Wat wil je nu eigenlijk?
Is dit nu de decadentie van de westerse samenleving? Of hoe moet ik dit duiden?
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Dan komen er toch heel andere onderwerpen bij mij naar boven.-DIA- schreef:Is dit nu de decadentie van de westerse samenleving? Of hoe moet ik dit duiden?
Ben je weer terug DIA? Misschien heb je nog een meditatie van ds. Lamain of dergelijke, uit de oude doos? Voor in het andere topic dan vanzelf.-DIA- schreef:Is dit nu de decadentie van de westerse samenleving? Of hoe moet ik dit duiden?
Ja zou prima passen in deze tijd!Adagio schreef:Ben je weer terug DIA? Misschien heb je nog een meditatie van ds. Lamain of dergelijke, uit de oude doos? Voor in het andere topic dan vanzelf.-DIA- schreef:Is dit nu de decadentie van de westerse samenleving? Of hoe moet ik dit duiden?
Het valt me op dat de topicstarter al een poos niet meer reageert...
- Niet meer zo actief -
pierre27 schreef:Net als op andere gebieden liggen hier ook de standpunten fiks uit elkaar. De legging is voor mij minder dan een middelmatige zaak, de geest achter de wereld volgen in welk opzicht dan ook is een verwerpelijke geest. Opvoeding zegt veel in een en ander.
Ik probeerde je reactie nog een keer goed te lezen. Heb ik je misschien verkeerd geïnterpreteerd? Ik vatte het nog minder dan een middelmatige zaak op als het tegenovergestelde. Dus juist heel belangrijk.
Vandaar mijn reactie. Als dat klopt. Excuses!
Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Leggings
Blote gebruinde benen en/of een natureltint panty onder een jurkje of rokje is ook véél aantrekkelijker en charmanter dan een legging!Orchidee schreef:Goed bezig! Echt een voorbeeld!Jantje schreef: Nee ik ook niet. Op de flyer met de verschillende uitnodigingen voor de jaaropeningen (in de kerk) van een onder onze gezindte breed gewaardeerde MBO-scholengemeenschap staat er bij de jaaropening van één locatie (die altijd plaatsvindt in een Veluws kerkgebouw) altijd: Op verzoek van de kerkenraad delen wij u mede dat het dragen van een legging in dit kerkgebouw niet is toegestaan.
Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Als je dat wil moet je zeker GEEN legging dragen!

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Jij en wellicht anderen hebben het inderdaad dan verkeerd opgevat. De casus legging wel of niet is voor mij absoluut niet van het grootste belang dus meer een minder dan middelmatige zaak. Ik zeg nu niet dat ik het geheel een onbelangrijke zaak vind. Maar de geest achter veel veranderingen vind ik een geest die ik verwerpelijk vind.Lilian1975 schreef:pierre27 schreef:Net als op andere gebieden liggen hier ook de standpunten fiks uit elkaar. De legging is voor mij minder dan een middelmatige zaak, de geest achter de wereld volgen in welk opzicht dan ook is een verwerpelijke geest. Opvoeding zegt veel in een en ander.
Ik probeerde je reactie nog een keer goed te lezen. Heb ik je misschien verkeerd geïnterpreteerd? Ik vatte het nog minder dan een middelmatige zaak op als het tegenovergestelde. Dus juist heel belangrijk.
Vandaar mijn reactie. Als dat klopt. Excuses!
Je excuses van harte aanvaard!
Laatst gewijzigd door pierre27 op 28 jun 2018, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Leggings
Nu lijkt het erop dat een en ander bespottelijk gemaakt wordt. Of lees ik dit verkeerd? Ik moet denken aan het werken in hogere beroepstakken, waar een panty en rok verplicht is, ook met zomerse temperaturen. Lijkt mij dat dit niet zo is om de vrouwen er aantrekkelijker en charmanter bij te laten lopen;)Orchidee schreef:Blote gebruinde benen en/of een natureltint panty onder een jurkje of rokje is ook véél aantrekkelijker en charmanter dan een legging!Orchidee schreef:Goed bezig! Echt een voorbeeld!Jantje schreef: Nee ik ook niet. Op de flyer met de verschillende uitnodigingen voor de jaaropeningen (in de kerk) van een onder onze gezindte breed gewaardeerde MBO-scholengemeenschap staat er bij de jaaropening van één locatie (die altijd plaatsvindt in een Veluws kerkgebouw) altijd: Op verzoek van de kerkenraad delen wij u mede dat het dragen van een legging in dit kerkgebouw niet is toegestaan.
Als je dat wil moet je zeker GEEN legging dragen!
Blijkbaar wordt het door deze kerkenraad als een soort broek gezien. Kun je lang en breed over praten. Wij zijn blij dat we in dit grote kerkgebouw met de scholen mogen samenkomen, gezien we daar als gast zijn is het meer dan logisch dat er rekening gehouden wordt met deze opvatting van de kerkenraad. Kun of wil je dat niet is het beter niet te komen, om zo mensen niet zichtbaar tot ergernis te zijn.Jantje schreef:Nee ik ook niet. Op de flyer met de verschillende uitnodigingen voor de jaaropeningen (in de kerk) van een onder onze gezindte breed gewaardeerde MBO-scholengemeenschap staat er bij de jaaropening van één locatie (die altijd plaatsvindt in een Veluws kerkgebouw) altijd: Op verzoek van de kerkenraad delen wij u mede dat het dragen van een legging in dit kerkgebouw niet is toegestaan.eilander schreef:Het stoort mij inmiddels ook, moet ik zeggen. Iemand die een legging niet wil, is blijkbaar automatisch star, wettisch en leeg-orthodox. Die eenzijdigheid kan ik echt niet meemaken.GGotK schreef: Ja tuurlijk, we dragen leggings vanwege de zedigheid en de tegenstanders zetten we neer in de hoek van de Farizeeërs.