Leggings

pierre27

Re: RE: Re: Leggings

Bericht door pierre27 »

eilander schreef:
pierre27 schreef:Net als op andere gebieden liggen hier ook de standpunten fiks uit elkaar. De legging is voor mij minder dan een middelmatige zaak, de geest achter de wereld volgen in welk opzicht dan ook is een verwerpelijke geest. Opvoeding zegt veel in een en ander.
Een wijs woord. Ik sta hier niet zo stevig in als je nu zou denken, maar stel mij wel stevig op als het gaat om het verketteren van hen die daar moeite mee hebben.
Klopt helemaal, ik idem. Ik heb soort gelijke discussie al jaren geleden van heel dichtbij meegemaakt. Het goed verstaan van een ander is gewoon lastig voor velen, ook de intentie proeven van de ander en vice versa is lastig. Voor mij elke keer weer een les hoe dat te doen. Sommige dingen hebben gewoon niks te maken met verdraagzaamheid( de legging an sich wel) maar zoals ik al zei met een verwerpelijke geest.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
liz boer

Bericht door liz boer »

pierre27 schreef:
eilander schreef:
pierre27 schreef:Net als op andere gebieden liggen hier ook de standpunten fiks uit elkaar. De legging is voor mij minder dan een middelmatige zaak, de geest achter de wereld volgen in welk opzicht dan ook is een verwerpelijke geest. Opvoeding zegt veel in een en ander.
Een wijs woord. Ik sta hier niet zo stevig in als je nu zou denken, maar stel mij wel stevig op als het gaat om het verketteren van hen die daar moeite mee hebben.
Klopt helemaal, ik idem. Ik heb soort gelijke discussie al jaren geleden van heel dichtbij meegemaakt. Het goed verstaan van een ander is gewoon lastig voor velen, ook de intentie proeven van de ander en vice versa is lastig. Voor mij elke keer weer een les hoe dat te doen. Sommige dingen hebben gewoon niks te maken met verdraagzaamheid( de legging an sich wel) maar zoals ik al zei met een verwerpelijke geest.
zeiden ze...
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
pierre27

Bericht door pierre27 »

liz boer schreef:
pierre27 schreef:
eilander schreef:
zeiden ze...
Waar ben je nu eigenlijk op uit?
liz boer

Re: Leggings

Bericht door liz boer »

@ pierre Wat wil je nu eigenlijk?

Dat er wederzijds gelezen wordt...
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
pierre27

Bericht door pierre27 »

liz boer schreef:@ pierre Wat wil je nu eigenlijk?

Dat er wederzijds gelezen wordt...
Zeggen ze....
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Is dit nu de decadentie van de westerse samenleving? Of hoe moet ik dit duiden?
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

-DIA- schreef:Is dit nu de decadentie van de westerse samenleving? Of hoe moet ik dit duiden?
Dan komen er toch heel andere onderwerpen bij mij naar boven.
Adagio

Bericht door Adagio »

-DIA- schreef:Is dit nu de decadentie van de westerse samenleving? Of hoe moet ik dit duiden?
Ben je weer terug DIA? Misschien heb je nog een meditatie van ds. Lamain of dergelijke, uit de oude doos? Voor in het andere topic dan vanzelf.
pierre27

Bericht door pierre27 »

Adagio schreef:
Ben je weer terug DIA? Misschien heb je nog een meditatie van ds. Lamain of dergelijke, uit de oude doos? Voor in het andere topic dan vanzelf.
Ja zou prima passen in deze tijd!
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Het valt me op dat de topicstarter al een poos niet meer reageert...
- Niet meer zo actief -
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

Ik probeerde je reactie nog een keer goed te lezen. Heb ik je misschien verkeerd geïnterpreteerd? Ik vatte het nog minder dan een middelmatige zaak op als het tegenovergestelde. Dus juist heel belangrijk.

Vandaar mijn reactie. Als dat klopt. Excuses!
Orchidee

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Leggings

Bericht door Orchidee »

Orchidee schreef:
Jantje schreef: Nee ik ook niet. Op de flyer met de verschillende uitnodigingen voor de jaaropeningen (in de kerk) van een onder onze gezindte breed gewaardeerde MBO-scholengemeenschap staat er bij de jaaropening van één locatie (die altijd plaatsvindt in een Veluws kerkgebouw) altijd: Op verzoek van de kerkenraad delen wij u mede dat het dragen van een legging in dit kerkgebouw niet is toegestaan.
Goed bezig! Echt een voorbeeld!Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Blote gebruinde benen en/of een natureltint panty onder een jurkje of rokje is ook véél aantrekkelijker en charmanter dan een legging!
Als je dat wil moet je zeker GEEN legging dragen!Afbeelding

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
pierre27

Bericht door pierre27 »

Lilian1975 schreef:

Ik probeerde je reactie nog een keer goed te lezen. Heb ik je misschien verkeerd geïnterpreteerd? Ik vatte het nog minder dan een middelmatige zaak op als het tegenovergestelde. Dus juist heel belangrijk.

Vandaar mijn reactie. Als dat klopt. Excuses!
Jij en wellicht anderen hebben het inderdaad dan verkeerd opgevat. De casus legging wel of niet is voor mij absoluut niet van het grootste belang dus meer een minder dan middelmatige zaak. Ik zeg nu niet dat ik het geheel een onbelangrijke zaak vind. Maar de geest achter veel veranderingen vind ik een geest die ik verwerpelijk vind.
Je excuses van harte aanvaard!
Laatst gewijzigd door pierre27 op 28 jun 2018, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Zeeuwse huisvrouw

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Leggings

Bericht door Zeeuwse huisvrouw »

Orchidee schreef:
Orchidee schreef:
Jantje schreef: Nee ik ook niet. Op de flyer met de verschillende uitnodigingen voor de jaaropeningen (in de kerk) van een onder onze gezindte breed gewaardeerde MBO-scholengemeenschap staat er bij de jaaropening van één locatie (die altijd plaatsvindt in een Veluws kerkgebouw) altijd: Op verzoek van de kerkenraad delen wij u mede dat het dragen van een legging in dit kerkgebouw niet is toegestaan.
Goed bezig! Echt een voorbeeld!Afbeelding

Blote gebruinde benen en/of een natureltint panty onder een jurkje of rokje is ook véél aantrekkelijker en charmanter dan een legging!
Als je dat wil moet je zeker GEEN legging dragen!Afbeelding

Nu lijkt het erop dat een en ander bespottelijk gemaakt wordt. Of lees ik dit verkeerd? Ik moet denken aan het werken in hogere beroepstakken, waar een panty en rok verplicht is, ook met zomerse temperaturen. Lijkt mij dat dit niet zo is om de vrouwen er aantrekkelijker en charmanter bij te laten lopen;)
pierre27

Bericht door pierre27 »

Jantje schreef:
eilander schreef:
GGotK schreef: Ja tuurlijk, we dragen leggings vanwege de zedigheid en de tegenstanders zetten we neer in de hoek van de Farizeeërs.
Het stoort mij inmiddels ook, moet ik zeggen. Iemand die een legging niet wil, is blijkbaar automatisch star, wettisch en leeg-orthodox. Die eenzijdigheid kan ik echt niet meemaken.
Nee ik ook niet. Op de flyer met de verschillende uitnodigingen voor de jaaropeningen (in de kerk) van een onder onze gezindte breed gewaardeerde MBO-scholengemeenschap staat er bij de jaaropening van één locatie (die altijd plaatsvindt in een Veluws kerkgebouw) altijd: Op verzoek van de kerkenraad delen wij u mede dat het dragen van een legging in dit kerkgebouw niet is toegestaan.
Blijkbaar wordt het door deze kerkenraad als een soort broek gezien. Kun je lang en breed over praten. Wij zijn blij dat we in dit grote kerkgebouw met de scholen mogen samenkomen, gezien we daar als gast zijn is het meer dan logisch dat er rekening gehouden wordt met deze opvatting van de kerkenraad. Kun of wil je dat niet is het beter niet te komen, om zo mensen niet zichtbaar tot ergernis te zijn.
Plaats reactie