Het heeft geen zin. Criminelen, Illegalen, Teroristen zijn de knuffels van links. Wat dat aangaat snap ik de frustratie wel, no place to hide sinds Trump aan de macht is.refo schreef: ↑Vandaag, 17:09 Onder Obama werden jaarlijks 390.000 illegalen uitgezet van wie 195.000 veroordeelde criminelen, die in de meeste gevallen in de VS de wet hadden overtreden.
Vorig jaar: Onder de Amerikaanse president Joe Biden zijn in een jaar tijd 271.484 migranten het land uitgezet. Volgens de krant ‘The Washington Post’ is dat het hoogste aantal in tien jaar.
Presidentsverkiezingen USA 2024
Re: Presidentsverkiezingen USA 2024
Wat een onzin weer. Het gaat erom dat Trump niet veel bereikt met al zijn geschreeuw.
-
OnlineAmstelodamense
Canada bestaat dankzij VS... he is a complete lunatic.
https://www.npr.org/2025/11/09/nx-s1-55 ... t-accuraterefo schreef: ↑Vandaag, 17:09 Onder Obama werden jaarlijks 390.000 illegalen uitgezet van wie 195.000 veroordeelde criminelen, die in de meeste gevallen in de VS de wet hadden overtreden.
Vorig jaar: Onder de Amerikaanse president Joe Biden zijn in een jaar tijd 271.484 migranten het land uitgezet. Volgens de krant ‘The Washington Post’ is dat het hoogste aantal in tien jaar.
Als ik dit mag geloven zet Trump ondanks de extra show (en maatschappelijke onrust) en het vele extra geld voor ICE niet veel meer uit dan Obama.
Verder wordt in mijn link gesuggereerd dat wat jij "veroordeelde criminelen" noemt ook gaat over mensen die een verkeersboete hebben gekregen. Hoewel verkeersovertredingen niet niets zijn is crimineel wel een groot woord.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Als dat niet het geval was, zou Canada niet bezig zijn om minder afhankelijk te worden van de VS door handelsakkoorden met andere landen te sluiten. Er is een welbekende gezegde hier: Als Amerika kou vat dan krijgen wij de griep.
- Maanenschijn
Presidentsverkiezingen USA 2024
Het bestaansrecht is toch niet afhankelijkheid van (economische) verwevenheid?KDD schreef:Als dat niet het geval was, zou Canada niet bezig zijn om minder afhankelijk te worden van de VS door handelsakkoorden met andere landen te sluiten. Er is een welbekende gezegde hier: Als Amerika kou vat dan krijgen wij de griep.
Ik heb in de tijd dat ik in Canada woonde en werkte in mijn herinnering geen mensen ontmoet die liever Amerikaans waren dan Canadees. Ongetwijfeld zal dat per staat/provincie verschillen, maar ik woonde toen niet ver van de US-border en ben regelmatig in de States geweest. Ook later toen ik meermalen in Canada of de US ben geweest heb ik geen sentiment waargenomen in Canada om liever Amerikaans te zijn.
Laatst gewijzigd door Maanenschijn op 21 jan 2026, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
-
OnlineAmstelodamense
Wel bij mensen die alleen in euro's en dollars denken. Voor bepaalde mensen is dat de enige waarde die telt.Maanenschijn schreef: ↑Vandaag, 18:59Het bestaansrecht is toch niet afhankelijkheid van (economische) verwevenheid?KDD schreef:Als dat niet het geval was, zou Canada niet bezig zijn om minder afhankelijk te worden van de VS door handelsakkoorden met andere landen te sluiten. Er is een welbekende gezegde hier: Als Amerika kou vat dan krijgen wij de griep.
Het antwoord hangt af van de maatstaf die je hanteert. Volgens mij heeft een land bestaansrecht als het zichzelf economisch kan onderhouden en militair kan verdedigen. Er zijn andere criterium maar in deze allebei zijn we volledig afhankelijk van Amerika. De regering is nu hard bezig om het eerste te veranderen. Over de tweede zijn ze ook bezig maar dat wordt gewoon niks.Maanenschijn schreef: ↑Vandaag, 18:59Het bestaansrecht is toch niet afhankelijkheid van (economische) verwevenheid?KDD schreef:Als dat niet het geval was, zou Canada niet bezig zijn om minder afhankelijk te worden van de VS door handelsakkoorden met andere landen te sluiten. Er is een welbekende gezegde hier: Als Amerika kou vat dan krijgen wij de griep.
- Maanenschijn
Het hangt inderdaad van de definitie van bestaansrecht af. In mijn optiek heeft Monaco bestaansrecht, ondanks dat het militair afhankelijk is van Frankrijk. Puur op basis van de gevestigde historie en de keuze van de inwoners.KDD schreef:Het antwoord hangt af van de maatstaf die je hanteert. Volgens mij heeft een land bestaansrecht als het zichzelf economisch kan onderhouden en militair kan verdedigen. Er zijn andere criterium maar in deze allebei zijn we volledig afhankelijk van Amerika. De regering is nu hard bezig om het eerste te veranderen. Over de tweede zijn ze ook bezig maar dat wordt gewoon niks.Maanenschijn schreef: ↑Vandaag, 18:59Het bestaansrecht is toch niet afhankelijkheid van (economische) verwevenheid?KDD schreef:Als dat niet het geval was, zou Canada niet bezig zijn om minder afhankelijk te worden van de VS door handelsakkoorden met andere landen te sluiten. Er is een welbekende gezegde hier: Als Amerika kou vat dan krijgen wij de griep.
Ik denk overigens dat je Canada te kort doet om het militair en economisch geheel afhankelijk van de VS te beschouwen. Toen ik er woonde en werkte was dat in de agrarische sector. Toen, maar ook nu nog is de agrarische sector in Canada aanzienlijk economisch sterker dan in de States.
De Nederlandse economie is sterk verbonden aan die van Duitsland, maar dat is mijns inziens niet van belang voor onze nationale onafhankelijkheid.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
We zijn niet helemaal economisch afhankelijk en we kunnen trots zijn op ons soldaten (die hoefde tot nog toe geen 'pang pang' uit te roepen omdat ze geen kogels haddenMaanenschijn schreef: ↑Vandaag, 19:15Het hangt inderdaad van de definitie van bestaansrecht af. In mijn optiek heeft Monaco bestaansrecht, ondanks dat het militair afhankelijk is van Frankrijk. Puur op basis van de gevestigde historie en de keuze van de inwoners.KDD schreef:Het antwoord hangt af van de maatstaf die je hanteert. Volgens mij heeft een land bestaansrecht als het zichzelf economisch kan onderhouden en militair kan verdedigen. Er zijn andere criterium maar in deze allebei zijn we volledig afhankelijk van Amerika. De regering is nu hard bezig om het eerste te veranderen. Over de tweede zijn ze ook bezig maar dat wordt gewoon niks.Maanenschijn schreef: ↑Vandaag, 18:59Het bestaansrecht is toch niet afhankelijkheid van (economische) verwevenheid?KDD schreef: Als dat niet het geval was, zou Canada niet bezig zijn om minder afhankelijk te worden van de VS door handelsakkoorden met andere landen te sluiten. Er is een welbekende gezegde hier: Als Amerika kou vat dan krijgen wij de griep.
Ik denk overigens dat je Canada te kort doet om het militair en economisch geheel afhankelijk van de VS te beschouwen. Toen ik er woonde en werkte was dat in de agrarische sector. Toen, maar ook nu nog is de agrarische sector in Canada aanzienlijk economisch sterker dan in de States.
De Nederlandse economie is sterk verbonden aan die van Duitsland, maar dat is mijns inziens niet van belang voor onze nationale onafhankelijkheid.
Wat ik niet netjes vondt van Trumps speech is dat hij zei dat NATO nooit wat gedaan heeft voor Amerika terwijl er aardig wat soldaten van NATO landen gestorven waren in Afghanistan.
Artikel 5 (aanval op één is een aanval op allen)van de NAVO is slecht 1 keer ingezet en dat was na 9/11. Dus toen de VS werd aangevallen. Dat was Trump even vergeten.
Ik heb de speech van Trump in zijn geheel gevolgd. Het blijft een handelaar die met waarheden, halve en hele leugens dealtjes wil sluiten. Hij speelt op een heel ander speelveld dan ‘gewone’ politici. Ben benieuw wat Rutte vanavond gaat zeggen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Hier een check van de speech. Hangt idd van leugens en misleidende informatie aan elkaar. Schaamteloos.
https://www.nytimes.com/2026/01/21/us/p ... roid-share
https://www.nytimes.com/2026/01/21/us/p ... roid-share
Dit soort over the top Amerikaanse cultuur heeft trouwens ook wel een Zwitsers geurtje
https://youtu.be/p9lf76xOA5k?si=rUptPXaLJhmqrsrN
"Then he isn't safe?" said Lucy.
-
MGG
Het lijkt erop dat schreeuwen wel effectief is tegen gelukzoekers die illegaal de grens passeren.
https://nos.nl/artikel/2599033-minder-m ... -zuidgrens