Wat ontzettend moeilijk Edelweiss! Heel verdrietig dat oorlog ook zo'n impact heeft op families.Edelweiss schreef:@elbert: dank voor je uitgebreide reactie. Ik geloof met de huidige gang van zaken ook niet direct in een directe ontmoeting. De Russen zijn meesters in brain gymnastics, en Trump/de EU zijn (nog) niet toegerust om daar mee om te gaan.
@Maanenschijn: het zijn indringende maar terechte vragen, en ik ben het van harte met je eens dat we de mensen daar in de steek laten.
De situatie en de ontwikkelingen nemen hier in de privésfeer een steeds grotere rol in in de verhoudingen met de schoonfamilie. Hoewel wij de afspraak hebben om niet over de situatie te praten (simpelweg omdat er geen fantsoenlijk gesprek mogelijk is), lukt het ze niet om zich hieraan te houden. Vorig jaar hadden wij een meisje uit Oekraine in huis en de opmerkingen over haar waren werkelijk te laag voor woorden. Het contact ging daardoor tijdelijk op een laag pitje; later werden de banden weer wat aangehaald - maar inmiddels is het contact verbroken na een aantal heel nare incidenten die voor ons de druppel waren. We zagen geen andere uitweg, maar ik vind het loodzwaar, vooral voor mijn man.
Veel wijsheid en sterkte toegewenst!