Gereformeerde Gemeenten

DDD

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door DDD »

BewaarhetPand schreef: Vandaag, 16:54
Bertiel schreef: Vandaag, 16:50 dat kan hij prima door hier een account aan te maken
Hij heeft hopelijk wel betere dingen te doen.
Dat betwijfel ik. Het zou heel goed zijn.
DDD

Bericht door DDD »

BewaarhetPand schreef: Vandaag, 16:58
GG links schreef: Vandaag, 16:54
BewaarhetPand schreef: Vandaag, 16:49
GG links schreef: Vandaag, 16:47

Er is er 1 begonnen met verketteren en dat is dhr. Beens. En ja dan krijg je daarop repliek.
Echter kan ds. Beens zich hier niet verdedigen en ben ik van mening dat er toch wel heel extreme uitspraken over hem gedaan worden.
Zondag kan hij weer een uurtje los gaan. Wat hij zegt valt ook niet te verdedigen.
Je kunt met hem in gesprek gaan. Zijn telefoonnummer staat op de website der Gereformeerde Gemeenten.
Dat heet stalking. Dat nummer staat er niet om hem telefonisch te informeren over mijn inzichten hoor. Dat zou wat zijn, als iedereen dat ging doen.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

pierre27 schreef: Vandaag, 17:51
Bertiel schreef: Vandaag, 16:50 dat kan hij prima door hier een account aan te maken
Dat lijkt me ook. Dan zou ik hem echt voor gek verklaren als hij dat zou doen.
Jij, Pierre?
pierre27

Bericht door pierre27 »

Tiberius schreef: Vandaag, 18:29
pierre27 schreef: Vandaag, 17:51
Dat lijkt me ook. Dan zou ik hem echt voor gek verklaren als hij dat zou doen.
Jij, Pierre?
Ja ik, ik adviseer dat geen predikant te doen.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
GGotK

Bericht door GGotK »

mvdb schreef: Gisteren, 21:18
GGotK schreef: Gisteren, 19:20 We mogen ook blij zijn dat er nog dominees als deze in de GG zijn. De gemiddelde kerkganger in Kootwijkerbroek denkt trouwens wat genuanceerder over deze zaken. Iedere GG'er met wat historisch besef zou het in ieder geval eens kunnen zijn met de strekking van het verhaal van ds Beens. Nochtans is het jammer dat deze dominee zijn vaak mooie preken zo laat verstikken door een paar zeer ondoordachte uitspraken.
Om welke reden vind jij dat we blij mogen zijn met dominees zoals ds. Beens?
Allereerst omdat dominees als genoemde een bepaalde stroming binnen de GG vertegenwoordigen, waar ik me in hoofdlijnen bij 'thuis' voel. Ik hoor regelmatig preken van deze dominee en de meeste van zijn preken gaan niet gepaard met zulke verregaande uitspraken zoals genoemd in het voorbeeld; er is toch een behoorlijke mate van 'cherry picking' hier op dit forum. Daarnaast ben ik het eens met het moraal van zijn verhaal in het bewuste stukje preek: de vrees voor 'theologenpreken', het promoten van jongs af aan dagelijks een uurtje onderwijzen uit/ lezen in Gods Woord, het gevaar van de doopvisie van bijvoorbeeld ds van Vlastuin, het te pas en onpas gebruiken van preken/citaten van puriteinen (ook door dominees uit de rechterflank trouwens) etc. Daarnaast komen er onder zijn prediking ook nog (jonge) mensen tot bekering en wordt ook uit dit volk nog nieuwe arbeiders uitgestoten tot de oogst/wijngaard. Laat onverlet dat ik het soms niet eens ben met de mening en/of toon van deze dominee. Ik wil de uitspraken van hem niet bagatelliseren, maar wie de kleine kerkhistorie kent, leert om te relativeren en iets in perspectief te zien.
pierre27

Bericht door pierre27 »

GGotK schreef: 48 minuten geleden
GGotK schreef: Gisteren, 19:20 We mogen ook blij zijn dat er nog dominees als deze in de GG zijn. De gemiddelde kerkganger in Kootwijkerbroek denkt trouwens wat genuanceerder over deze zaken. Iedere GG'er met wat historisch besef zou het in ieder geval eens kunnen zijn met de strekking van het verhaal van ds Beens. Nochtans is het jammer dat deze dominee zijn vaak mooie preken zo laat verstikken door een paar zeer ondoordachte uitspraken.
Allereerst omdat dominees als genoemde een bepaalde stroming binnen de GG vertegenwoordigen, waar ik me in hoofdlijnen bij 'thuis' voel. Ik hoor regelmatig preken van deze dominee en de meeste van zijn preken gaan niet gepaard met zulke verregaande uitspraken zoals genoemd in het voorbeeld; er is toch een behoorlijke mate van 'cherry picking' hier op dit forum. Daarnaast ben ik het eens met het moraal van zijn verhaal in het bewuste stukje preek: de vrees voor 'theologenpreken', het promoten van jongs af aan dagelijks een uurtje onderwijzen uit/ lezen in Gods Woord, het gevaar van de doopvisie van bijvoorbeeld ds van Vlastuin, het te pas en onpas gebruiken van preken/citaten van puriteinen (ook door dominees uit de rechterflank trouwens) etc. Daarnaast komen er onder zijn prediking ook nog (jonge) mensen tot bekering en wordt ook uit dit volk nog nieuwe arbeiders uitgestoten tot de oogst/wijngaard. Laat onverlet dat ik het soms niet eens ben met de mening en/of toon van deze dominee. Ik wil de uitspraken van hem niet bagatelliseren, maar wie de kleine kerkhistorie kent, leert om te relativeren en iets in perspectief te zien.
Dank voor deze post!
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
MrNuwenspete

Bericht door MrNuwenspete »

GGotK schreef: 48 minuten geleden
Vraag uit interesse, wat is er mis met te pas en onpas gebruiken van citaten/preken van puriteinen?
CvdW

Bericht door CvdW »

mark1985 schreef: Vandaag, 16:01 Is vertaling zonder woorden te veranderen
Wyf wordt vrouw.

Maar we zijn er allemaal druk mee.
Inclusief myself.
En genoemde dominee wordt verketterd em veracht.
Maar zijn sterven zal erven zijn en voor ons...
Ik stel de vraag voorzichtig: Waar is de laatste zin op gebouwd?
Plaats reactie