Gereformeerde Gemeenten

Zita
Moderator

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Zita »

Dit topic gaat over de Gereformeerde Gemeenten, niet over de Gereformeerde Kerken Vrijgemaakt.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Erskinees schreef:Begint hier wel een maandelijks ritueel te worden. DDD stelt dat de GKV een gereformeerd of rechtzinnig kerkgenootschap zijn en vervolgens valt een kudde forummers hem daar weer op aan. Voorspelbaar.
Ik ben in dit topic even verder gegaan: https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... =9&t=12635
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Jantje schreef:Er staat in de Saambinder dat er woensdag (dankdag) in Poortvliet, Scherpenisse en Sint-Philipsland een zekere dominee William Guthry voorgaat. Weet iemand wie dit is?
Ik heb gisteren de bewuste Saambinder onder ogen gehad en vroeg me af: Jantje, mankeer jij iets aan je ogen?
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Piet Puk schreef:
Jantje schreef:Er staat in de Saambinder dat er woensdag (dankdag) in Poortvliet, Scherpenisse en Sint-Philipsland een zekere dominee William Guthry voorgaat. Weet iemand wie dit is?
Ik heb gisteren de bewuste Saambinder onder ogen gehad en vroeg me af: Jantje, mankeer jij iets aan je ogen?
Het stond er echt Piet Puk, in dit geval had Jantje echt helemaal gelijk!
- Niet meer zo actief -
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Mannetje schreef:
Piet Puk schreef:
Het stond er echt Piet Puk, in dit geval had Jantje echt helemaal gelijk!
Volgens mij stond er: ds. C.WilliamGuthrie Sonnevelt en ds. E.WilliamGuthrie Bakker. Als je dan aan je ogen niks mankeert, dan twijfel ik of je verstandelijk beperkt(lees dus niet gehandicapt) bent

Edit: excuus wanneer ik hier Jantje op een vervelende wijze zou hebben neergezet. Misschien beter om dit bericht weg te halen.
Laatst gewijzigd door Piet Puk op 10 dec 2018, 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Piet Puk schreef:Als je dan aan je ogen niks mankeert, dan twijfel ik of je verstandelijk beperkt(lees dus niet gehandicapt) bent
Vind je dat zelf een liefdevolle manier van communicatie?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

J.C. Philpot schreef:
Piet Puk schreef:Als je dan aan je ogen niks mankeert, dan twijfel ik of je verstandelijk beperkt(lees dus niet gehandicapt) bent
Vind je dat zelf een liefdevolle manier van communicatie?
Nee, maar is zo'n vraag niet medewerkers van de Saambinder onderuithalen, die per ongeluk teveel op Control+V hebben gedrukt?
Erskinees

Bericht door Erskinees »

:banghead
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Piet Puk schreef: Nee, maar is zo'n vraag niet medewerkers van de Saambinder onderuithalen, die per ongeluk teveel op Control+V hebben gedrukt?
Is jouw gevraag niet Jantje onderuithalen?
- Niet meer zo actief -
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Piet Puk schreef:Nee, maar is zo'n vraag niet medewerkers van de Saambinder onderuithalen, die per ongeluk teveel op Control+V hebben gedrukt?
Beste Piet,
Ik probeer meestal van de goede intenties uit te gaan, dus ik ga er eerlijk gezegd vanuit dat Jantje niet die intentie heeft.

Als je bang bent dat deze vraag vervelend is voor de betreffende Saambinder medewerker, dan zou ik dat ook op die manier brengen naar Jantje toe.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Uiteraard heb ik een goede intentie. Hoe kun je daaraan twijfelen?!? :tilt
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Roeline
Inactief

Bericht door Roeline »

Bezorgd schreef:Ds. J.J. van Eckeveld gaat per DV 09-04-2019 met emeritaat.
Even hierheen verhuisd maar tjonge...toch weer het eind van een tijdperk. We vliegen als een schaduw heen, daar herinnert dit bericht me aan.
Wandelende
Inactief

Bericht door Wandelende »

Roeline schreef:
Even hierheen verhuisd maar tjonge...toch weer het eind van een tijdperk. We vliegen als een schaduw heen, daar herinnert dit bericht me aan.
Inderdaad, Roeline.
En al die jaren Zeist gediend.
260 beroepen verder.
(~)
Roeline
Inactief

Bericht door Roeline »

Wandelende schreef:
Roeline schreef:
Inderdaad, Roeline.
En al die jaren Zeist gediend.
260 beroepen verder.
Alleen al rondom deze dominee 260 kerkenraadsvergaderingen om tot een tweetal te komen. 260 mansledenvergaderingen. 260 beroepsbrieven. 260 keer drie meer of minder hoopvolle weken. 260 bedankjes. Menselijk gezien is dat beroepingswerk maar een vermoeiende bezigheid. Een kansspel, bijna.

Het bericht raakt me ook omdat er komende jaren heel wat broeders zullen volgen. Ds. Van Eckeveld staat voor een generatie (aanstaande) emeriti. Het stemt me weemoedig.
Laatst gewijzigd door Roeline op 10 dec 2018, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

En hij was een echte bruggenbouwer. De vraag is of die er nog zijn.
Plaats reactie