Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
Dit topic gaat over de Gereformeerde Gemeenten, niet over de Gereformeerde Kerken Vrijgemaakt.
Ik ben in dit topic even verder gegaan: https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... =9&t=12635Erskinees schreef:Begint hier wel een maandelijks ritueel te worden. DDD stelt dat de GKV een gereformeerd of rechtzinnig kerkgenootschap zijn en vervolgens valt een kudde forummers hem daar weer op aan. Voorspelbaar.
Ik heb gisteren de bewuste Saambinder onder ogen gehad en vroeg me af: Jantje, mankeer jij iets aan je ogen?Jantje schreef:Er staat in de Saambinder dat er woensdag (dankdag) in Poortvliet, Scherpenisse en Sint-Philipsland een zekere dominee William Guthry voorgaat. Weet iemand wie dit is?
Het stond er echt Piet Puk, in dit geval had Jantje echt helemaal gelijk!Piet Puk schreef:Ik heb gisteren de bewuste Saambinder onder ogen gehad en vroeg me af: Jantje, mankeer jij iets aan je ogen?Jantje schreef:Er staat in de Saambinder dat er woensdag (dankdag) in Poortvliet, Scherpenisse en Sint-Philipsland een zekere dominee William Guthry voorgaat. Weet iemand wie dit is?
- Niet meer zo actief -
Volgens mij stond er: ds. C.WilliamGuthrie Sonnevelt en ds. E.WilliamGuthrie Bakker. Als je dan aan je ogen niks mankeert, dan twijfel ik of je verstandelijk beperkt(lees dus niet gehandicapt) bentMannetje schreef:Het stond er echt Piet Puk, in dit geval had Jantje echt helemaal gelijk!Piet Puk schreef:Ik heb gisteren de bewuste Saambinder onder ogen gehad en vroeg me af: Jantje, mankeer jij iets aan je ogen?Jantje schreef:Er staat in de Saambinder dat er woensdag (dankdag) in Poortvliet, Scherpenisse en Sint-Philipsland een zekere dominee William Guthry voorgaat. Weet iemand wie dit is?
Edit: excuus wanneer ik hier Jantje op een vervelende wijze zou hebben neergezet. Misschien beter om dit bericht weg te halen.
Laatst gewijzigd door Piet Puk op 10 dec 2018, 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- J.C. Philpot
Vind je dat zelf een liefdevolle manier van communicatie?Piet Puk schreef:Als je dan aan je ogen niks mankeert, dan twijfel ik of je verstandelijk beperkt(lees dus niet gehandicapt) bent
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Nee, maar is zo'n vraag niet medewerkers van de Saambinder onderuithalen, die per ongeluk teveel op Control+V hebben gedrukt?J.C. Philpot schreef:Vind je dat zelf een liefdevolle manier van communicatie?Piet Puk schreef:Als je dan aan je ogen niks mankeert, dan twijfel ik of je verstandelijk beperkt(lees dus niet gehandicapt) bent
Is jouw gevraag niet Jantje onderuithalen?Piet Puk schreef: Nee, maar is zo'n vraag niet medewerkers van de Saambinder onderuithalen, die per ongeluk teveel op Control+V hebben gedrukt?
- Niet meer zo actief -
- J.C. Philpot
Beste Piet,Piet Puk schreef:Nee, maar is zo'n vraag niet medewerkers van de Saambinder onderuithalen, die per ongeluk teveel op Control+V hebben gedrukt?
Ik probeer meestal van de goede intenties uit te gaan, dus ik ga er eerlijk gezegd vanuit dat Jantje niet die intentie heeft.
Als je bang bent dat deze vraag vervelend is voor de betreffende Saambinder medewerker, dan zou ik dat ook op die manier brengen naar Jantje toe.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
-
- Verbannen
Uiteraard heb ik een goede intentie. Hoe kun je daaraan twijfelen?!? 

Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Even hierheen verhuisd maar tjonge...toch weer het eind van een tijdperk. We vliegen als een schaduw heen, daar herinnert dit bericht me aan.Bezorgd schreef:Ds. J.J. van Eckeveld gaat per DV 09-04-2019 met emeritaat.
- Wandelende
- Inactief
Inderdaad, Roeline.Roeline schreef:Even hierheen verhuisd maar tjonge...toch weer het eind van een tijdperk. We vliegen als een schaduw heen, daar herinnert dit bericht me aan.Bezorgd schreef:Ds. J.J. van Eckeveld gaat per DV 09-04-2019 met emeritaat.
En al die jaren Zeist gediend.
260 beroepen verder.
(~)
Alleen al rondom deze dominee 260 kerkenraadsvergaderingen om tot een tweetal te komen. 260 mansledenvergaderingen. 260 beroepsbrieven. 260 keer drie meer of minder hoopvolle weken. 260 bedankjes. Menselijk gezien is dat beroepingswerk maar een vermoeiende bezigheid. Een kansspel, bijna.Wandelende schreef:Inderdaad, Roeline.Roeline schreef:Even hierheen verhuisd maar tjonge...toch weer het eind van een tijdperk. We vliegen als een schaduw heen, daar herinnert dit bericht me aan.Bezorgd schreef:Ds. J.J. van Eckeveld gaat per DV 09-04-2019 met emeritaat.
En al die jaren Zeist gediend.
260 beroepen verder.
Het bericht raakt me ook omdat er komende jaren heel wat broeders zullen volgen. Ds. Van Eckeveld staat voor een generatie (aanstaande) emeriti. Het stemt me weemoedig.
Laatst gewijzigd door Roeline op 10 dec 2018, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
En hij was een echte bruggenbouwer. De vraag is of die er nog zijn.