Ik vind het ook complex maar breng ook wel het onderscheid tussen het werk van Jezus en de SV2027 aan. Het is gewoon ronduit een verkeerde uitspraak.Groepscirkel schreef: ↑Vandaag, 16:51Toch begrijp ik de gedachte van Terri wel, ik vind het heel complex. Je moet wel heel goed weten wat je zegt als je een vertaling van Gods Woord, op basis van één vertaald Bijbelboek, schaart onder duivelswerk. Dit is niet zomaar een oneens-verklaring of een pas-op-uitspraak ofzo.
Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Ik zou niet weten waarom er een appélzaak zou moeten komen. Bel hem op en zeg je ding, dat zal pas indruk maken.GG links schreef: ↑Vandaag, 16:54Zou een appélzaak kans maken. Hij is vermanenswaardig of heeft dat geen kans van slagen ?
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Omdat ik vind dat hij hier publiekelijk op moet terugkomen. Ik was van plan hem een mail te sturen maar zijn emailadres is blijkbaar niet openbaar.pierre27 schreef: ↑Vandaag, 16:56Ik zou niet weten waarom er een appélzaak zou moeten komen. Bel hem op en zeg je ding, dat zal pas indruk maken.GG links schreef: ↑Vandaag, 16:54Zou een appélzaak kans maken. Hij is vermanenswaardig of heeft dat geen kans van slagen ?
Nee, dat maakt het niet is mijn ervaring in correspondentie met dominees die scherpe stellingen innemen. Als iemand dergelijke zaken van de kansel verkondigd, is de kans heel klein dat wat dan ook indruk maakt.pierre27 schreef: ↑Vandaag, 16:56Ik zou niet weten waarom er een appélzaak zou moeten komen. Bel hem op en zeg je ding, dat zal pas indruk maken.GG links schreef: ↑Vandaag, 16:54Zou een appélzaak kans maken. Hij is vermanenswaardig of heeft dat geen kans van slagen ?
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat iedereen hier achter staat.Bobber schreef: ↑Vandaag, 14:21Wat bedoelt u precies met het vetgedrukte?Vrouwke schreef: ↑Vandaag, 10:34 Ik moet nog steeds denken aan dat "citaat" van die predikant. Misschien is het ook maar beter dat er geen naam aan gekoppeld is. Maar ik denk dat men hier niet als een blok achter staat. Maar dat men er veel eerder verlegen mee is. Dat vermoeden krijg ik in ieder geval als ik kerktijden.nl en kerkdiensgemist.nl vergelijk met het landelijk kerkblad. Tegelijk zijn er wel gedachten in te vinden die breder terug te vinden zijn in zowel de GG als in de GGiN. Maar het is hutspot. Een middelijke weg word verdacht gemaakt. Men zou dan niets kennen van Gods vreemde werk door de Wet waarmee Hij ons uit doet zien naar redding. Het Gods genade aanbod in het Woord wordt terzijde geschoven en een onmiddelijke uitredding komt daarvoor in de plaats. Gods gewone weg wordt verdacht gemaakt en Gods bijzondere weg komt daarvoor in de plaats. Hoe het kan, wordt hoe het moet. Maar volgens mij is dat niet naar het Woord. Alles bij elkaar doet het me terug denken aan (het einde) van het 3e hoofdstuk van HyperDordt. En dan vooral aan deze woorden: Ik pleit niet voor een bevindingloos christendom, integendeel. Maar ik aanvaard en erken dat sommige bevindingen die nu in de gereformeerde gezindte als buitengewoon geestelijk worden gewaardeerd, alleen maar kunnen voorkomen als er geen algemeen aanbod van genade is. Maar ook aan wat geschreven is rond bladzijde 227 en 228.
Ik kan het niet helemaal volgen.
Daarnaast zijn er verschillen in de informatie bij genoemde dingen. Alsof er dingen verwijderd zijn..
Ik probeer de discussie te volgen maar het lijkt of er dingen zijn weg gehaald. Het gaat eerst over een uitspraak van een ggin ds in een preek. En daarna opeens over een uitspraak van ds Beens. Over welke uitspraak van ds Beens hebben jullie het?