Wat voor auto rijden wij?

jvdg

Bericht door jvdg »

Rens schreef:
Ballerina schreef:Geeneen, zolang ik mijn ov-kaart heb schaf ik geen auto aan. Als ik klaar ben met studeren neem ik een Kever. :)
veel studentikozer is de onverwoestbare en grandioze Deux Cheveau.....oftewel de Eend..............iets mooiers is er nooit meer nadien op de automarkt verschenen........

(je merkt, ik ben een "Eend-liefhebber pur sang")
Ja, twee paarden en een hangmat, gelardeerd met pook en een èchte handwijzer voor de richting.
Rens

Bericht door Rens »

jvdg schreef:
Rens schreef:
Ballerina schreef:Geeneen, zolang ik mijn ov-kaart heb schaf ik geen auto aan. Als ik klaar ben met studeren neem ik een Kever. :)
veel studentikozer is de onverwoestbare en grandioze Deux Cheveau.....oftewel de Eend..............iets mooiers is er nooit meer nadien op de automarkt verschenen........

Ja, twee paarden en een hangmat, gelardeerd met pook en een èchte handwijzer voor de richting.
en het rijdt MAGNIFIQUE..........of wil je soms het tegendeel beweren?? tja, je kúnt ietwat zeeziek worden, maar je went er snel aan, en dan wil je nooit meer iets anders
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
jvdg

Bericht door jvdg »

Rens schreef:
jvdg schreef:
Rens schreef:

en het rijdt MAGNIFIQUE..........of wil je soms het tegendeel beweren?? tja, je kúnt ietwat zeeziek worden, maar je went er snel aan, en dan wil je nooit meer iets anders
Mijn ervaringen zijn beperkt tot het meerijden in een Diane.

Geweldig!!!!
Duuk

Bericht door Duuk »

jakobmarin schreef:Ben nu bezig met een andere leasebak, wellicht wordt het deze:
Afbeelding
Afbeelding

Uiteraard met KIA's inmiddels bekend veel voor weinig :lol:
De eerste Kia die er fatsoenlijk uitziet. Succes ermee!
Duuk

Bericht door Duuk »

Ik rij momenteel (tijdelijk) hierin:

Afbeelding

Ik ben er niet uit welke leaseauto ik moet nemen. In september moet die besteld worden. :cry:

Of het wordt een 7 persoons met bijtelling, of een sedan zonder bijtelling. In ieder geval een diesel en automaat. Zelf schakelen heb ik geen zin meer in.

Iemand een suggestie.

In ieder geval geen:
Opel
SUV
Cabrio
Koreaan (mag niet)
Busje (Espace-achtig, S-max gaat nog net)

Prijs: rond de 45.000 euro
jvdg

Bericht door jvdg »

Duuk schreef:Of het wordt een 7 persoons met bijtelling, of een sedan zonder bijtellng.
Zònder bijtelling?

Hoe?

Vertel!
Duuk

Bericht door Duuk »

jvdg schreef:
Duuk schreef:Of het wordt een 7 persoons met bijtelling, of een sedan zonder bijtellng.
Zònder bijtelling?

Hoe?

Vertel!
Gewoon, niet prive gebruiken, dus km's bijhouden.
jvdg

Bericht door jvdg »

Duuk schreef:
jvdg schreef:
Zònder bijtelling?

Hoe?

Vertel!
Weet ik, maar besef je wel hoe moeilijk dat is?
En dan ook nog eerlijk zijn.
Duuk

Bericht door Duuk »

jvdg schreef:
Duuk schreef:
jvdg schreef:
Zònder bijtelling?

Hoe?

Vertel!
Ik doe het dit jaar ook al. Alles moet inderdaad kloppen, tankbeurten, servicebeurten enz.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Duuk schreef:Iemand een suggestie.
Is dit niet wat? :mrgreen:
Gefotografeerd vóór je hotel...

Afbeelding
Rens

Bericht door Rens »

Duuk schreef:
jvdg schreef:
Ik doe het dit jaar ook al. Alles moet inderdaad kloppen, tankbeurten, servicebeurten enz.
je moet een compleet aparte boekhouding bijhouden..........dat kost flink wat tijd en overzicht.........zóveel, dat je geen tijd overhoudt om er nog privé mee te rijden :mrgreen: :mrgreen:
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Rens schreef:
Duuk schreef:
jvdg schreef:
je moet een compleet aparte boekhouding bijhouden..........dat kost flink wat tijd en overzicht.........zóveel, dat je geen tijd overhoudt om er nog privé mee te rijden :mrgreen: :mrgreen:
Op zich valt dat wel mee, hoor.
Ik heb het zelf ook jarenlang bijgehouden, maar ik had gewoon een PDA'tje (klein computertje) met daarop een programmaatje waar je makkelijk de KM-standen kan ingeven en welke rit het is.
Nooit geen problemen mee gehad.
Duuk

Bericht door Duuk »

Hendrikus schreef:
Duuk schreef:Iemand een suggestie.
Is dit niet wat? :mrgreen:
Gefotografeerd vóór je hotel...

Afbeelding
Maar dan wel met eigen chauffeur :mrgreen:
Duuk

Bericht door Duuk »

Tiberius schreef:
Rens schreef:
Duuk schreef:
jvdg schreef:
Op zich valt dat wel mee, hoor.
Ik heb het zelf ook jarenlang bijgehouden, maar ik had gewoon een PDA'tje (klein computertje) met daarop een programmaatje waar je makkelijk de KM-standen kan ingeven en welke rit het is.
Nooit geen problemen mee gehad.
Ik bewaar ook alle tankbonnetjes die ik verwerk. Die extra administratie heb ik er wel voor over om per maand zo'n 500 euro te besparen.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Duuk schreef:Ik bewaar ook alle tankbonnetjes die ik verwerk.
Ondanks dat ik nu volledig bijtelling heb, doe ik dat nog steeds.
Dat moet voor de bedrijfsadministratie.
Maar dat is ook niet zo lastig: ik gooi gewoon alle bonnetjes in het dashboardkastje en eens per drie maanden (of als het kastje niet meer dicht wil) overhandig ik ze aan de boekhouder.
Plaats reactie