Ja, twee paarden en een hangmat, gelardeerd met pook en een èchte handwijzer voor de richting.Rens schreef:veel studentikozer is de onverwoestbare en grandioze Deux Cheveau.....oftewel de Eend..............iets mooiers is er nooit meer nadien op de automarkt verschenen........Ballerina schreef:Geeneen, zolang ik mijn ov-kaart heb schaf ik geen auto aan. Als ik klaar ben met studeren neem ik een Kever.
(je merkt, ik ben een "Eend-liefhebber pur sang")
Wat voor auto rijden wij?
en het rijdt MAGNIFIQUE..........of wil je soms het tegendeel beweren?? tja, je kúnt ietwat zeeziek worden, maar je went er snel aan, en dan wil je nooit meer iets andersjvdg schreef:Ja, twee paarden en een hangmat, gelardeerd met pook en een èchte handwijzer voor de richting.Rens schreef:veel studentikozer is de onverwoestbare en grandioze Deux Cheveau.....oftewel de Eend..............iets mooiers is er nooit meer nadien op de automarkt verschenen........Ballerina schreef:Geeneen, zolang ik mijn ov-kaart heb schaf ik geen auto aan. Als ik klaar ben met studeren neem ik een Kever.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Mijn ervaringen zijn beperkt tot het meerijden in een Diane.Rens schreef:en het rijdt MAGNIFIQUE..........of wil je soms het tegendeel beweren?? tja, je kúnt ietwat zeeziek worden, maar je went er snel aan, en dan wil je nooit meer iets andersjvdg schreef:Ja, twee paarden en een hangmat, gelardeerd met pook en een èchte handwijzer voor de richting.Rens schreef:veel studentikozer is de onverwoestbare en grandioze Deux Cheveau.....oftewel de Eend..............iets mooiers is er nooit meer nadien op de automarkt verschenen........Ballerina schreef:Geeneen, zolang ik mijn ov-kaart heb schaf ik geen auto aan. Als ik klaar ben met studeren neem ik een Kever.
Geweldig!!!!
Ik rij momenteel (tijdelijk) hierin:

Ik ben er niet uit welke leaseauto ik moet nemen. In september moet die besteld worden.
:
Of het wordt een 7 persoons met bijtelling, of een sedan zonder bijtelling. In ieder geval een diesel en automaat. Zelf schakelen heb ik geen zin meer in.
Iemand een suggestie.
In ieder geval geen:
Opel
SUV
Cabrio
Koreaan (mag niet)
Busje (Espace-achtig, S-max gaat nog net)
Prijs: rond de 45.000 euro

Ik ben er niet uit welke leaseauto ik moet nemen. In september moet die besteld worden.

Of het wordt een 7 persoons met bijtelling, of een sedan zonder bijtelling. In ieder geval een diesel en automaat. Zelf schakelen heb ik geen zin meer in.
Iemand een suggestie.
In ieder geval geen:
Opel
SUV
Cabrio
Koreaan (mag niet)
Busje (Espace-achtig, S-max gaat nog net)
Prijs: rond de 45.000 euro
Ik doe het dit jaar ook al. Alles moet inderdaad kloppen, tankbeurten, servicebeurten enz.jvdg schreef:Weet ik, maar besef je wel hoe moeilijk dat is?Duuk schreef:Gewoon, niet prive gebruiken, dus km's bijhouden.jvdg schreef:Zònder bijtelling?Duuk schreef:Of het wordt een 7 persoons met bijtelling, of een sedan zonder bijtellng.
Hoe?
Vertel!
En dan ook nog eerlijk zijn.
je moet een compleet aparte boekhouding bijhouden..........dat kost flink wat tijd en overzicht.........zóveel, dat je geen tijd overhoudt om er nog privé mee te rijden :mrgreen: :mrgreen:Duuk schreef:Ik doe het dit jaar ook al. Alles moet inderdaad kloppen, tankbeurten, servicebeurten enz.jvdg schreef:
Weet ik, maar besef je wel hoe moeilijk dat is?
Moderatorbericht:
Op zich valt dat wel mee, hoor.Rens schreef:je moet een compleet aparte boekhouding bijhouden..........dat kost flink wat tijd en overzicht.........zóveel, dat je geen tijd overhoudt om er nog privé mee te rijden :mrgreen: :mrgreen:Duuk schreef:Ik doe het dit jaar ook al. Alles moet inderdaad kloppen, tankbeurten, servicebeurten enz.jvdg schreef:
Ik heb het zelf ook jarenlang bijgehouden, maar ik had gewoon een PDA'tje (klein computertje) met daarop een programmaatje waar je makkelijk de KM-standen kan ingeven en welke rit het is.
Nooit geen problemen mee gehad.
Ik bewaar ook alle tankbonnetjes die ik verwerk. Die extra administratie heb ik er wel voor over om per maand zo'n 500 euro te besparen.Tiberius schreef:Op zich valt dat wel mee, hoor.Rens schreef:je moet een compleet aparte boekhouding bijhouden..........dat kost flink wat tijd en overzicht.........zóveel, dat je geen tijd overhoudt om er nog privé mee te rijden :mrgreen: :mrgreen:Duuk schreef:Ik doe het dit jaar ook al. Alles moet inderdaad kloppen, tankbeurten, servicebeurten enz.jvdg schreef:
Ik heb het zelf ook jarenlang bijgehouden, maar ik had gewoon een PDA'tje (klein computertje) met daarop een programmaatje waar je makkelijk de KM-standen kan ingeven en welke rit het is.
Nooit geen problemen mee gehad.
Ondanks dat ik nu volledig bijtelling heb, doe ik dat nog steeds.Duuk schreef:Ik bewaar ook alle tankbonnetjes die ik verwerk.
Dat moet voor de bedrijfsadministratie.
Maar dat is ook niet zo lastig: ik gooi gewoon alle bonnetjes in het dashboardkastje en eens per drie maanden (of als het kastje niet meer dicht wil) overhandig ik ze aan de boekhouder.