De apostelen zijn geen kerkenraden. Stel je voor dat iemand vanwege een.snor dragen het Koninkrijk wordt toegesloten.
Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
-
De Rijssenaar
Je moet ook niet direct weglopen. M’n sociale omgeving zit ook in GerGem. Dus voel me hier ook mee verbonden.. Dus direct weglopen vind beetje zwak.. En zoals Wim zei, moet ik nog ff in schoolbanken zitten dus wel ook geen overhaaste stappen nemen. Gwn ff relaxed mee omgaan denk ikpierre27 schreef: ↑Vandaag, 07:49 Met alle respect Rijssenaar, waarom doe je jezelf dan nog zoveel verdriet om onder deze "dwaalleer" te blijven zitten? Geen haar op mijn hoofd zou eraan denken als ik er zoals jou in stond te blijven kerken op zulke plekken. Dan kun je wat ik begrijp in Rijssen op meerdere plekken terecht waar je wel de door jouw gewenste prediking kunt horen.
-
De Rijssenaar
Tis ook de discussie forum. Dus zeg gewoon wat ik denk en dan komt er vaak wel genoeg op af..Wim Anker schreef: ↑Vandaag, 08:14Op dit forum is dit verder irrelevant. Verder acteert @Rijssenaar niet als een vragende maar als een wetende die stelt dat de ander dwaalt. Dus zo mag het forum ook reageren.Groepscirkel schreef: ↑Vandaag, 08:00Zo ga je toch niet om met jonge doopleden?pierre27 schreef: ↑Vandaag, 07:49 Met alle respect Rijssenaar, waarom doe je jezelf dan nog zoveel verdriet om onder deze "dwaalleer" te blijven zitten? Geen haar op mijn hoofd zou eraan denken als ik er zoals jou in stond te blijven kerken op zulke plekken. Dan kun je wat ik begrijp in Rijssen op meerdere plekken terecht waar je wel de door jouw gewenste prediking kunt horen.
(Ik neem even aan dat Rijssenaar dooplid is)
Overigens is het ook zo warrig als het maar zijn kan.
Citaat: "[]Zelf de genade in Jezus mogen zien, maar door anderen, die dat zelf nog niet zien, []" terwijl een paar alinea' ervoor staat: "[]Ik denk niet dat ze (die anderen) dan onbekeerd zijn ofzo, []".
Mijn advies aan Rijssenaar zou zijn, ga eerst maar eens - jaren - studeren. Ga eerst maar als leerling in de (school)banken zitten. En kom ons dan onderrichten. Daar zie ik dan naar uit!
Ik heb jouw advies vanochtend ff ter harte genomen en ben in de schoolbanken van dit forum gaan zitten en heb de reacties van verschillende hoge heren, zoals jij, aanschouwd. Ik kom te conclusie dat er een hoop onzin gezegd word, maar dat er ook wel nuttige bijdragen zijn.
Wat is bv onzin?
- Dat ik direct ergens anders moet kerken. Dat was nou juist wat ik eerder hier gezegd dat dat DE reactie van gergemmers is als je met vragen of kritische bril kijkt. Dus Pierre, lees ff terug, je doet precies wat ik daar beschrijf
- Dat ik ALLEEN in de schoolbanken moet zitten en dus niet mag meepraten. Het onderwijs zit tegenwoordig anders in elkaar.. Maar slaat ook nergens op. Ja, ik moet veel leren.. Eens.. Maar mag ook gewoon dingen zeggen. Verder doet leeftijd er niet toe op dit forum.. gaat om inhoud
Wat is bv goed?
- Jouw opmerking over de warrigheid. Dat is wel tegenstrijdig op eerste gezicht.. maar kheb het natuurlijk over verschillende personen (bekeerden/onbekeerden).. en wil mensen, die zich voordoen als kind van God het vertrouwen geven dat ze het ook zijn. En ga dat niet aanvallen. Wel als ze naar mijn idee onjuiste dingen zeggen, daar reageer ik op inhoud. Ik denk dat kinderen van God ook kunnen dwalen.
-
De Rijssenaar
Welke GerGem zit je dan als ik vragen mag ?FlyingEagle schreef: ↑Vandaag, 08:51 Rijssenaar is jong en presenteert zichzelf als een gelovige. De Bijbel is duidelijk over jonge gelovigen. Ze moeten nog veel leren daarom vind ik de stelligheid in de uitspraken ook wat over de top. Kenmerk van geloof is ook bescheidenheid en open staan voor correctie.
@Rijssenaar, Ik herken best veel in de vragen die je stelt, die heb ik ook gehad toen ik jong was. En ik ben nog steeds van harte lid ik de kerk waarin ik geboren ben. Weliswaar in een andere gemeente en ik ben ook wel kritisch op sommige zaken maar het is gewoon mogelijk om zo in het kerkelijke leven te staan.