Dit is in de CGK ook vele malen gebeurd of geadviseerd om zo uit een onhoudbare situatie te geraken. Misschien binnen de GG uitzonderlijk maar in andere kerken vrij bekend.Ad Anker schreef: ↑Vandaag, 11:11 Het zal een constructie zijn die voor alle partijen het beste is. Er is hem emeritaat verleend. Dat impliceert dat dit gevraagd is. In dit geval betekent het dat er geen tuchtmaatregel of schorsing in het geding is. Het emeritaat is eervol. Dat is een signaal. Het is volgens mij ook zo dat een emerituspredikant verbonden blijft aan zijn gemeente, in de zin dat hij emerituspredikant van de gemeente van... blijft, al kan hij wel lid worden in een andere gemeente. Tenslotte is het mogelijk dat hij weer in volle actieve dienst treedt. Hij zal dan bij het aannemen van een beroep eerst losmaking moeten aanvragen van de classis en gemeente die hem emeriteerden. Mijn conclusie is dus dat hij ondanks het verleende emeritaat beroepbaar blijft. Zo maak ik het op uit wat ds. de Gier erover schrijft in het boek over de DKO.
Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Weet jij dit zeker of is het een vermoeden?
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Meest makkelijke manier om van een probleem af te komen. Koe en geit sparen heet dit. Mooi opgelost,Ad Anker schreef: ↑Vandaag, 11:11 Het zal een constructie zijn die voor alle partijen het beste is. Er is hem emeritaat verleend. Dat impliceert dat dit gevraagd is. In dit geval betekent het dat er geen tuchtmaatregel of schorsing in het geding is. Het emeritaat is eervol. Dat is een signaal. Het is volgens mij ook zo dat een emerituspredikant verbonden blijft aan zijn gemeente, in de zin dat hij emerituspredikant van de gemeente van... blijft, al kan hij wel lid worden in een andere gemeente. Tenslotte is het mogelijk dat hij weer in volle actieve dienst treedt. Hij zal dan bij het aannemen van een beroep eerst losmaking moeten aanvragen van de classis en gemeente die hem emeriteerden. Mijn conclusie is dus dat hij ondanks het verleende emeritaat beroepbaar blijft. Zo maak ik het op uit wat ds. de Gier erover schrijft in het boek over de DKO.
Dr van de Brink had een herseninfarct achter de rug. Is geen vergelijkbare casus
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gib dich zufrieden und sei stille
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gib dich zufrieden und sei stille