Volle avondmaalstafels

-DIA-
Berichten: 32817
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Volle avondmaalstafels

Bericht door -DIA- »

Simon schreef:
Marieke schreef:
Gabrielle schreef:
SecorDabar schreef:Zijn jullie het met de volgende stelling eens?

1. De scheiding loopt niet alleen door de wereld, ook door de kerk, en zelfs door de avondmaaltafels

2. De kerkeraad maakt zich zorgen dat er vrouwen met kortgeknipt haar en met make-up aan het heilig avondmaal zijn aangegaan

3. De kerkeraad verzoekt in de kerkbode dat men voortaan niet in vrijetijdskleding ten avondmaal gaat

4. uitwendige zaken doen niet ter zake, we leven in 2012, we hoeven dus niet in stemmige kleding ten avondmaal aan te gaan, want onder een zwart kostuum kan een onvernieuwd hart schuilen

Kunnen jullie dit bijbels onderbouwen in jullie meningsvorming ?
ik zou er nog een stelling bij willen maken :

De kerkenraad maakt zich ernstige zorgen over het feit dat het grootste deel van de gemeente niet aangaat.

in plaats van zich zorgen over bovengenoemde feiten te maken , zou ik dit toch wel het
grootste bezwaar vinden.
Maar helaas wordt dit vaak zelfs als een "goed" teken gezien, want stel je voor dat er
te veel tafels zijn.....
Niemand zal zeggen dat het een goed teken is als er slechts enkelen aangaan. Toch kan ik me voorzichtigheid zeker voorstellen omdat ook uit de Bijbel blijkt dat er velen gedronken en gegeten hebben, waarvan het einde de eeuwige dood is.
Ik heb pas een preek gehoord over 1 Korinthe 10 : 1 t/m 5, die me wat dat betreft zeer aangreep.
1 En ik wil niet, broeders, dat gij onwetende zijt, dat onze vaders allen onder de wolk waren, en allen door de zee doorgegaan zijn;

2 En allen in Mozes gedoopt zijn in de wolk en in de zee;

3 En allen dezelfde geestelijke spijs gegeten hebben;

4 En allen denzelfden geestelijken drank gedronken hebben; want zij dronken uit de geestelijke steenrots, die volgde; en de steenrots was Christus.

5 Maar in het meerder deel van hen heeft God geen welgevallen gehad; want zij zijn in de woestijn ter nedergeslagen.

En WEDEROM, lees je niet verder, net als vanmiddag na Paulus' ''ik ellendig mens''.
Je kunt niet teksten wegplukken zonder de context in ogenschouw te nemen, het volgende vers hier is: ''En deze dingen zijn geschied opdat wij geen lust tot het kwaad zouden hebben, zoals zij lust gehad hebben, en afgodendienaars en hoereerders werden.(vers 7)

Dat heeft niets met het ''gedenk Mij'' tijdens het avondmaal te maken.'

het versmallen van de toegangspoort met dit soort teksten in de rechterflank levert op dat niemand meer aan DURFT te gaan.
Dit is echt niet anders dan een geluid dat nog zuiver overkomt de kop in drukken. Hierin openbaart zich de vijandschap tegen vrije genade, anders
kan ik het niet zien.
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: Volle avondmaalstafels

Bericht door Simon »

Integendeel.
Een groot gedeelte van ons is lam gepreekt en is gewend geraakt aan preken die gericht zijn aan een onbekeerde meerderheid.
Dat werkt verharding / gewenning in de hand.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
-DIA-
Berichten: 32817
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Volle avondmaalstafels

Bericht door -DIA- »

Simon schreef:Integendeel.
Een groot gedeelte van ons is lam gepreekt en is gewend geraakt aan preken die gericht zijn aan een onbekeerde meerderheid.
Dat werkt verharding / gewenning in de hand.
Dat is niet waar. Het merendeel van de predikers zijn niet anders dan zachte heelmeesters. Een zuur gezicht kan er nog niet eens af. Als er Een is geweest
Die separerend preekte was het de Heere Jezus Zelf!
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Fjodor
Berichten: 2970
Lid geworden op: 11 jun 2009, 23:13

Re: Volle avondmaalstafels

Bericht door Fjodor »

-DIA- schreef:
Simon schreef:
Marieke schreef:
Niemand zal zeggen dat het een goed teken is als er slechts enkelen aangaan. Toch kan ik me voorzichtigheid zeker voorstellen omdat ook uit de Bijbel blijkt dat er velen gedronken en gegeten hebben, waarvan het einde de eeuwige dood is.
Ik heb pas een preek gehoord over 1 Korinthe 10 : 1 t/m 5, die me wat dat betreft zeer aangreep.
1 En ik wil niet, broeders, dat gij onwetende zijt, dat onze vaders allen onder de wolk waren, en allen door de zee doorgegaan zijn;

2 En allen in Mozes gedoopt zijn in de wolk en in de zee;

3 En allen dezelfde geestelijke spijs gegeten hebben;

4 En allen denzelfden geestelijken drank gedronken hebben; want zij dronken uit de geestelijke steenrots, die volgde; en de steenrots was Christus.

5 Maar in het meerder deel van hen heeft God geen welgevallen gehad; want zij zijn in de woestijn ter nedergeslagen.

En WEDEROM, lees je niet verder, net als vanmiddag na Paulus' ''ik ellendig mens''.
Je kunt niet teksten wegplukken zonder de context in ogenschouw te nemen, het volgende vers hier is: ''En deze dingen zijn geschied opdat wij geen lust tot het kwaad zouden hebben, zoals zij lust gehad hebben, en afgodendienaars en hoereerders werden.(vers 7)

Dat heeft niets met het ''gedenk Mij'' tijdens het avondmaal te maken.'

het versmallen van de toegangspoort met dit soort teksten in de rechterflank levert op dat niemand meer aan DURFT te gaan.
Dit is echt niet anders dan een geluid dat nog zuiver overkomt de kop in drukken. Hierin openbaart zich de vijandschap tegen vrije genade, anders
kan ik het niet zien.
Of het is onbegrip van mensen die elkaar niet begrijpen en de dingen niet in het juiste perspectief zien. Dat hoeft toch niet meteen vijandschap tegen vrije genade te zijn?
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
-DIA-
Berichten: 32817
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Volle avondmaalstafels

Bericht door -DIA- »

Fjodor schreef:
-DIA- schreef:
Simon schreef:
Marieke schreef:
Niemand zal zeggen dat het een goed teken is als er slechts enkelen aangaan. Toch kan ik me voorzichtigheid zeker voorstellen omdat ook uit de Bijbel blijkt dat er velen gedronken en gegeten hebben, waarvan het einde de eeuwige dood is.
Ik heb pas een preek gehoord over 1 Korinthe 10 : 1 t/m 5, die me wat dat betreft zeer aangreep.
1 En ik wil niet, broeders, dat gij onwetende zijt, dat onze vaders allen onder de wolk waren, en allen door de zee doorgegaan zijn;

2 En allen in Mozes gedoopt zijn in de wolk en in de zee;

3 En allen dezelfde geestelijke spijs gegeten hebben;

4 En allen denzelfden geestelijken drank gedronken hebben; want zij dronken uit de geestelijke steenrots, die volgde; en de steenrots was Christus.

5 Maar in het meerder deel van hen heeft God geen welgevallen gehad; want zij zijn in de woestijn ter nedergeslagen.

En WEDEROM, lees je niet verder, net als vanmiddag na Paulus' ''ik ellendig mens''.
Je kunt niet teksten wegplukken zonder de context in ogenschouw te nemen, het volgende vers hier is: ''En deze dingen zijn geschied opdat wij geen lust tot het kwaad zouden hebben, zoals zij lust gehad hebben, en afgodendienaars en hoereerders werden.(vers 7)

Dat heeft niets met het ''gedenk Mij'' tijdens het avondmaal te maken.'

het versmallen van de toegangspoort met dit soort teksten in de rechterflank levert op dat niemand meer aan DURFT te gaan.
Dit is echt niet anders dan een geluid dat nog zuiver overkomt de kop in drukken. Hierin openbaart zich de vijandschap tegen vrije genade, anders
kan ik het niet zien.
Of het is onbegrip van mensen die elkaar niet begrijpen en de dingen niet in het juiste perspectief zien. Dat hoeft toch niet meteen vijandschap tegen vrije genade te zijn?
Elk mens is niet anders dan één bonk vijandschap. En soms voel je zo hoe dit openbaar komt. Betreffende persoon zal dat wellicht niet eens door hebben.
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9301
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Volle avondmaalstafels

Bericht door parsifal »

Ik geloof dat ik het voornamelijk met Gabrielle eens ben en ook wel met Simon. Als een groot deel van de gemeente niet aangaat is er iets goed mis. Als als antwoord daarop ook niet het "bekeert u" klinkt is het helemaal mis. Als iedereen aangaat kan het ook mis zijn, maar in zichzelf is dat niet mis. En ja juist degene die aangevochten wordt mag niet verzaken. Juist diegene heeft de tekenen die God gegeven heeft nodig.

En ja Dia, uit jouw posts krijg ik het idee dat het eigenlijk goed zou zijn als we de grootheid van Gods genade af en toe vergeten. Dat we zo af en toe door onze ellende het zicht op de genade behoren te verliezen. Dat noem ik vijandschap tegen vrije genade! Ja we zondigen en dat is vreselijk, maar die zonde maakt de genade niet minder en hoeft onze zekerheid dat we geborgen zijn in de Heere Jezus niet aan te tasten. Er is het gevaar dat we onze zonden gaan bagetaliseren, maar ik denk dat vrije genade het meest gezien wordt als we beseffen hoe vreselijk onze zonden zijn in combinatie met de wetenschap dat het kruis ruim voldoende is om hiervoor te betalen en dat wij deel mogen hebben aan deze genade. Dan is er dankbaarheid (en schuldbelijdenis) maar geen enkel excuus om niet de Heere Jezus te gehoorzamen en aan Zijn tafel te komen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Marieke
Berichten: 1317
Lid geworden op: 29 nov 2010, 22:47

Re: Volle avondmaalstafels

Bericht door Marieke »

Simon schreef:
Marieke schreef:
Gabrielle schreef:
SecorDabar schreef:Zijn jullie het met de volgende stelling eens?

1. De scheiding loopt niet alleen door de wereld, ook door de kerk, en zelfs door de avondmaaltafels

2. De kerkeraad maakt zich zorgen dat er vrouwen met kortgeknipt haar en met make-up aan het heilig avondmaal zijn aangegaan

3. De kerkeraad verzoekt in de kerkbode dat men voortaan niet in vrijetijdskleding ten avondmaal gaat

4. uitwendige zaken doen niet ter zake, we leven in 2012, we hoeven dus niet in stemmige kleding ten avondmaal aan te gaan, want onder een zwart kostuum kan een onvernieuwd hart schuilen

Kunnen jullie dit bijbels onderbouwen in jullie meningsvorming ?
ik zou er nog een stelling bij willen maken :

De kerkenraad maakt zich ernstige zorgen over het feit dat het grootste deel van de gemeente niet aangaat.

in plaats van zich zorgen over bovengenoemde feiten te maken , zou ik dit toch wel het
grootste bezwaar vinden.
Maar helaas wordt dit vaak zelfs als een "goed" teken gezien, want stel je voor dat er
te veel tafels zijn.....
Niemand zal zeggen dat het een goed teken is als er slechts enkelen aangaan. Toch kan ik me voorzichtigheid zeker voorstellen omdat ook uit de Bijbel blijkt dat er velen gedronken en gegeten hebben, waarvan het einde de eeuwige dood is.
Ik heb pas een preek gehoord over 1 Korinthe 10 : 1 t/m 5, die me wat dat betreft zeer aangreep.
1 En ik wil niet, broeders, dat gij onwetende zijt, dat onze vaders allen onder de wolk waren, en allen door de zee doorgegaan zijn;

2 En allen in Mozes gedoopt zijn in de wolk en in de zee;

3 En allen dezelfde geestelijke spijs gegeten hebben;

4 En allen denzelfden geestelijken drank gedronken hebben; want zij dronken uit de geestelijke steenrots, die volgde; en de steenrots was Christus.

5 Maar in het meerder deel van hen heeft God geen welgevallen gehad; want zij zijn in de woestijn ter nedergeslagen.

En WEDEROM, lees je niet verder, net als vanmiddag na Paulus' ''ik ellendig mens''.
Je kunt niet teksten wegplukken zonder de context in ogenschouw te nemen, het volgende vers hier is: ''En deze dingen zijn geschied opdat wij geen lust tot het kwaad zouden hebben, zoals zij lust gehad hebben, en afgodendienaars en hoereerders werden.(vers 7)

Dat heeft niets met het ''gedenk Mij'' tijdens het avondmaal te maken.'

het versmallen van de toegangspoort met dit soort teksten in de rechterflank levert op dat niemand meer aan DURFT te gaan.
Juist wel in z'n verband gelezen! De predikant die dit uitlegde is een zeer begaafd theologisch exegeet, dus ik heb wat dat betreft een hogere pet van hem op dan de vaak eenzijdige blik die jij op de Bijbel werpt.
Het gaat niet om hetzelfde zitten aan de tafel, maar wel om de betekenis van het avondmaal. Ook deze mensen meenden dat ze dronken en aten uit Christus, lees de kanttekeningen maar eens goed na en de verklaringen. Toch had de Heere in hen geen welgevallen.
Dit is niet om de genade te versmallen, maar om voorzichtigheid te bieden.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23902
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Volle avondmaalstafels

Bericht door refo »

Een zeer begaafd theologisch exegeet. Ik ben wel benieuwd wie die titel draagt?

Die mensen dachten niet alleen dat ze dronken uit de Steenrots, maar dat deden ze ook werkelijk. Dat staat er.

Als je 1 Kor 10 nog wat verder leest zul je zien dat het Paulus niet om minder volle avondmaalstafels gaat, maar dat de gemeente van Korinthe, die wat Paulus betreft alle terecht aan het avondmaal gaan, aan Israel een voorbeeld dienen te nemen. Dan volgen er wat voorbeelden en vragen die vooral in een zendingsgemeente leven. Maar niet een ter discussie stelen van volle avaondmaalstafels.
Marieke
Berichten: 1317
Lid geworden op: 29 nov 2010, 22:47

Re: Volle avondmaalstafels

Bericht door Marieke »

refo schreef:Een zeer begaafd theologisch exegeet. Ik ben wel benieuwd wie die titel draagt?

Die mensen dachten niet alleen dat ze dronken uit de Steenrots, maar dat deden ze ook werkelijk. Dat staat er.

Als je 1 Kor 10 nog wat verder leest zul je zien dat het Paulus niet om minder volle avondmaalstafels gaat, maar dat de gemeente van Korinthe, die wat Paulus betreft alle terecht aan het avondmaal gaan, aan Israel een voorbeeld dienen te nemen. Dan volgen er wat voorbeelden en vragen die vooral in een zendingsgemeente leven. Maar niet een ter discussie stelen van volle avaondmaalstafels.
Iets beter lezen, het gaat er mij niet om te pleiten voor minder volle avondmaalstafels, maar wel dat het Bijbels is dat er velen menen in Christus te zijn, maar het niet zijn.
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: Volle avondmaalstafels

Bericht door Simon »

Marieke schreef: Juist wel in z'n verband gelezen! De predikant die dit uitlegde is een zeer begaafd theologisch exegeet, dus ik heb wat dat betreft een hogere pet van hem op dan de vaak eenzijdige blik die jij op de Bijbel werpt.
Het gaat niet om hetzelfde zitten aan de tafel, maar wel om de betekenis van het avondmaal. Ook deze mensen meenden dat ze dronken en aten uit Christus, lees de kanttekeningen maar eens goed na en de verklaringen. Toch had de Heere in hen geen welgevallen.
Dit is niet om de genade te versmallen, maar om voorzichtigheid te bieden.
Nee, wij moeten eens afleren om in iemand ander's hart denken te kunnen kijken.
God had geen welgevallen in hen, opmdat hij hun hart doorzag.
Die hoogmoed van ''grote begaafdheid'' moet wat minder worden.
Het woord zegt het al, het is een gave.
Van de Geest.
Jij hoort dus nooit een hoge pet op te hebben van iemand, maar van Degene die door hem Zijn Woord doorgeeft.
En bovendien weten we niet hoe de wind waait, laat staan hoe God met iedereen weer anders werkt.
Verdraagzaamheid en verscheidenheid.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Volle avondmaalstafels

Bericht door Desiree »

Ik zou met dit onderwerp heel voorzichtig zijn... en echt nadenken dat je je handen niet brandt aan Zijn kinderen.

De tafel is van de Heere, en Hij duldt niet dat er niet recht met Zijn tafel wordt omgegaan. Onlangs begreep ik dat heel goed. Ik ben niet bang voor God maar toen zat ik te trillen... God is zo'n almachtig God... Hij is echt God en geen mens. De tafel is van Hem... een dominee is een dienaar van Hem.

Ga eerlijk met jezelf om.. en leg je problemen van het Heilig Avondmaal aan Hem voor. Brand je niet aan een ander.. tenzij hij/zij een ergerlijk leven leiden.. dan die persoon vermanen etc.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23902
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Volle avondmaalstafels

Bericht door refo »

Desiree schreef:Ik zou met dit onderwerp heel voorzichtig zijn... en echt nadenken dat je je handen niet brandt aan Zijn kinderen.

De tafel is van de Heere, en Hij duldt niet dat er niet recht met Zijn tafel wordt omgegaan. Onlangs begreep ik dat heel goed. Ik ben niet bang voor God maar toen zat ik te trillen... God is zo'n almachtig God... Hij is echt God en geen mens. De tafel is van Hem... een dominee is een dienaar van Hem.

Ga eerlijk met jezelf om.. en leg je problemen van het Heilig Avondmaal aan Hem voor. Brand je niet aan een ander.. tenzij hij/zij een ergerlijk leven leiden.. dan die persoon vermanen etc.
De Heere vindt het niet zo erg dat een zondaar aanzit. Feitelijk gaat geen mens 'recht met Zijn tafel om'. Maar dat is voor Hem niet erg. De andere aanzittenden zijn degenen die het erg vinden.

Eigenlijk zou men voorafgaand aan het Avondmaal elkaar de voeten moeten wassen. Dan zouden zulke problemen vast minder geweest zijn.
-DIA-
Berichten: 32817
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Volle avondmaalstafels

Bericht door -DIA- »

refo schreef:
Desiree schreef:Ik zou met dit onderwerp heel voorzichtig zijn... en echt nadenken dat je je handen niet brandt aan Zijn kinderen.

De tafel is van de Heere, en Hij duldt niet dat er niet recht met Zijn tafel wordt omgegaan. Onlangs begreep ik dat heel goed. Ik ben niet bang voor God maar toen zat ik te trillen... God is zo'n almachtig God... Hij is echt God en geen mens. De tafel is van Hem... een dominee is een dienaar van Hem.

Ga eerlijk met jezelf om.. en leg je problemen van het Heilig Avondmaal aan Hem voor. Brand je niet aan een ander.. tenzij hij/zij een ergerlijk leven leiden.. dan die persoon vermanen etc.
De Heere vindt het niet zo erg dat een zondaar aanzit. Feitelijk gaat geen mens 'recht met Zijn tafel om'. Maar dat is voor Hem niet erg. De andere aanzittenden zijn degenen die het erg vinden.

Eigenlijk zou men voorafgaand aan het Avondmaal elkaar de voeten moeten wassen. Dan zouden zulke problemen vast minder geweest zijn.
Maar het gebeurt ook, ik weet voorbeelden te noemen, maar dat kan ik hier niet
openbaar doen, dat de Tafel des Heeren zo verontreinigd wordt, dat Gods ware volk van de Tafel moet afblijven. Dat er duidelijk een ban in het leger is. Dit is werkelijkheid. En of dat erg is... ik denk dat er moeilijk woorden te vinden zijn om uit te drukken hoe erg dit is.
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Gabrielle
Berichten: 1055
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:12

Re: Volle avondmaalstafels

Bericht door Gabrielle »

-DIA- schreef:
refo schreef:
Desiree schreef:Ik zou met dit onderwerp heel voorzichtig zijn... en echt nadenken dat je je handen niet brandt aan Zijn kinderen.

De tafel is van de Heere, en Hij duldt niet dat er niet recht met Zijn tafel wordt omgegaan. Onlangs begreep ik dat heel goed. Ik ben niet bang voor God maar toen zat ik te trillen... God is zo'n almachtig God... Hij is echt God en geen mens. De tafel is van Hem... een dominee is een dienaar van Hem.

Ga eerlijk met jezelf om.. en leg je problemen van het Heilig Avondmaal aan Hem voor. Brand je niet aan een ander.. tenzij hij/zij een ergerlijk leven leiden.. dan die persoon vermanen etc.
De Heere vindt het niet zo erg dat een zondaar aanzit. Feitelijk gaat geen mens 'recht met Zijn tafel om'. Maar dat is voor Hem niet erg. De andere aanzittenden zijn degenen die het erg vinden.

Eigenlijk zou men voorafgaand aan het Avondmaal elkaar de voeten moeten wassen. Dan zouden zulke problemen vast minder geweest zijn.
Maar het gebeurt ook, ik weet voorbeelden te noemen, maar dat kan ik hier niet
openbaar doen, dat de Tafel des Heeren zo verontreinigd wordt, dat Gods ware volk van de Tafel moet afblijven. Dat er duidelijk een ban in het leger is. Dit is werkelijkheid. En of dat erg is... ik denk dat er moeilijk woorden te vinden zijn om uit te drukken hoe erg dit is.
En dan nog zul je toch moeten aangaan.
Je gaat niet aan om te laten zien dat je het met iedereen eens bent, nee, Avondmaal is
iets tussen God en jou !
Hij roept jou, en hoe het met die ander is heeft daar niets mee van doen.
De Heere Jezus heeft het zelf ingesteld : Doe dat tot Mijn gedachtenis....
wie zijn wij dan om op anderen te letten of te oordelen, dat gaat ons niet aan.
(Bovendien liet Jezus Judas ook aanzitten.)
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Volle avondmaalstafels

Bericht door Desiree »

de gedachten gaan een beetje door elkaar heen. tja, ik wilde zelf ook niet te duidelijk zijn.. dus krijg je dat.

Zondaren worden genodigd, dat is het. Ik wist het, maar toch is het weer een eye-opener. Maar je kunt elkaar wel missen, begrijp je. Als 1 lid lijdt, lijden alle leden...

Boven, over de tafel des Heere op aarde heen, daar woont ook God en straks brengt Hij al Zijn kinderen thuis, wat zal dat 'zalig' zijn.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Plaats reactie