Voor de duidelijkheid: Dat bedoelde ik dus niet. En dat bedoelde degene waarvan het citaat is ook niet.refo schreef:Toch is het een interessante uitspraak van Dia. Hij bedoelt natuurlijk: in Spanje IS geen volk van God (meer).albion schreef:Orchidee schreef:Wat is dat nu weer voor een uitspraak...-DIA- schreef:
Nee, maar het is wel de praktijk... Eens zei iemand tegen een kind van God, die op vakantie naar Spanje ging: als je Gods volk daar tegenkomt, doe ze dan de groeten van mij... Meer niet.![]()
Wat is er mis mee om op vakantie naar Spanje te gaan![]()
Wat voor beeld heb je daarbij...er is meer te beleven dan alleen zonnebaden aan het strand hoor
De taak van de dominee is toch om de mensen het Evangelie (en de Wet) te prediken?
David verpoosde ook op het dak van zijn paleis (niks mis mee toch?). Hij had beter mee kunnen gaan met zijn leger. Nu viel hij in de zonde uit verveling.
Ik denk dat de roeping van een predikant toch een levenslang bezig zijn is in Gods Koninkrijk. Daarvoor krijgt hij ook de ondersteuning van de Geest mocht het hem te veel worden. Maar misschien is dat maar een gedachte kronkel van mij. Het zij zo.
Is dat zo? Zijn er landen waar geen 'volk van God' (meer) is?
Hij wil zeggen: Je bent innerlijk wel overuigd dat je daar aan het strand Gods volk niet tegenkomt,
met andere woorden: Hoor jij er dan wel te zijn???