Zondag schreef: ↑55 minuten geleden
Evangelist schreef: ↑59 minuten geleden
Wim Anker schreef: ↑Vandaag, 11:27Zondag schreef: ↑Vandaag, 11:23Ga je nog antwoorden geven? Je bent stellig en weet het beter. Maar je geeft geen antwoord.
Dat is ook mijn vraag. En ik wil ook graag een antwoord.
Nee, daar komt geen antwoord op. En ja, op dit ene punt ben ik stellig.
Mocht u het trouwens niet geloven - dat mag uiteraard - dan helpt ook eenvoudige lezing van het RD-bericht.
https://www.rd.nl/artikel/1129054-class ... -treedt-af
Twee citaten uit bovenstaande bericht:
1.
"De kerkenraad van de gereformeerde gemeente (gg) Tricht-Geldermalsen is afgetreden."
Lees: dus niet afgezet; anders had dat er gestaan.
2.
"De classis Utrecht heeft besloten de verantwoordelijkheid voor de gemeente over te nemen."
Lees: de classis moet handelen naar artikel 39, wanneer men constateert (!) dat er geen kerkenraad meer is.
DKO artikel 39:
"In plaatsen waar geen (volledige) kerkenraad (meer) is, wordt, zolang dit het geval is, door of namens de classis gedaan wat normaal gesproken de kerkenraad volgens de bepalingen van deze kerkorde opgedragen is te doen.”
Dat RD artikel is vaker besproken nu geweest. Maar u doet alsof u het weet vanuit een andere bron.
Ook papier is geduldig of daar de waarheid is staat is dus geen gegeven.
@Evangelist kan vast bevestigen dat hij zo stellig is op basis van deze artikelen of dat hij ook bevestiging heeft vanuit andere bronnen. (Zonder te noemen welke uiteraard).