Gereformeerde Gemeenten

pierre27

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door pierre27 »

MGG schreef: Gisteren, 21:57
KB_ schreef: Gisteren, 20:25 Hopelijk sluit hij zich niet aan bij ds Bredeweg maar is dit gewoon einde van het ambt, mocht de classis dat noodzakelijk achten
Hij preekte daar eerder dit jaar wel. Die actie was redelijk typerend.
Volgens mij hebben deze predikanten altijd wel contact gehouden. Ds Bredeweg heb ik pas nog beluisterd in Achterberg.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Job

Bericht door Job »

Ambtenaar schreef: Gisteren, 22:19
De Rijssenaar schreef: Gisteren, 21:40 Ik ken het hele verhaal niet. Maar wat denkt het forum dan bijvoorbeeld van een David en een Salamo?
Als iemand besluit vreemd te gaan dan is dat volgens mij zelden in een opwelling. In de meeste gevallen is het een teken dat een relatie duurzaam is verstoord. Dan kun je wel met de vinger wijzen, maar dat vind ik nogal kort door de bocht.
Voordat in kerkelijk NL nu het verhaal de ronde gaat doen: hij is vreemd gegaan....daar is niets over bekend toch? Je brengt het hypothetisch ter sprake neem ik aan?
Job

Bericht door Job »

Amstelodamense schreef: Gisteren, 20:14
Bertiel schreef: Gisteren, 19:54 Te bizar voor woorden inderdaad.
Ik durf dat met een collega niet eens.
Stel je bent heel close, kent elkaar al jaren en er speelt iets (iets heel moois of juist verdriet/overlijden), dan hoeft dat niet perse ongepast te zijn toch? Maar goed, beetje off-topic
Wetend hoe gevoelig dit ligt: nooit maar dan ook nooit aan beginnen vanuit je rol als ambtsdrager. Geen compromissen op dit punt, veel te gevaarlijk. Behoedt u voor de schijn des kwaads. Ambtsdragers en andere gezagsdragers zijn al extreem kwetsbaar op dit punt; kwetsbare gemeenteleden eveneens.
Plaats reactie