In zijn beleving zal hij het zelf gedaan hebben en achteraf zie je dan dat God het hem gegeven heeft.Afgewezen schreef:Dat is inderdaad wat ik bedoel te zeggen. En zeker, we mogen komen, maar... we komen niet!klaproos schreef:Bedoel je dan dat onze doodstaat en blindheid tussen Jezus en ons instaat?
Als je dat bedoelt dan moet ik zeggen: dat is niet waar want we mogen komen zoals we zijn.
Ik denk dat mensen vaak gaan zitten bidden en wachten omdat er steeds gezegd wordt dat je het niet kan, zodat ze het ook niet gaan proberen.
We moeten niet wachten, dat is waar, we moeten gaan. Maar hier zit nu het spanningsveld waar jij kennelijk geen oog voor hebt: we kunnen niet gaan. En als dat werkelijk beleefd wordt, dan heeft het weinig zin om te doen alsóf we kunnen gaan. "Doe nu die stap..." staat ergens in een versje. Maar hóé doe je die stap. Dat is nu het geheim waar onze ogen voor geopend moeten worden. Want ook het gaan tot Jezus om ons de ogen te láten openen, is een geloofsdaad en ligt dus niet in ons bereik.We moeten niet wachten totdat de Heilige Geest onze ogen opent om dan naar Jezus te gaan maar we moeten zo blind, goddeloos en verdorven als we zijn naar Hem toe, zodat Hij ons geneest, onze ogen opent en ons door het geloof het leven geeft.
Waarom denk je dat ik daar geen oog voor heb? Omdat ik de Bijbel naspreek die ondanks onze doodstaat ons wel continu oproept om te geloven? Ik denk dat als God Zelf dat doet wij het ook moeten doen.
En van wie had die man dat geloof?Jezus zei tegen de man met de verdorde hand dat hij zijn hand moest uitstrekken en Hij wist ook wel dat die man dat niet kon.
Maar die man geloofde Jezus en DOOR zijn gehoorzaamheid gaf God de kracht, dat valt tegelijk.
Het gezonde evenwicht.
Re: Het gezonde evenwicht.
Dat was de vraag niet.klaproos schreef:In zijn beleving zal hij het zelf gedaan hebben en achteraf zie je dan dat God het hem gegeven heeft.
> Edit. Ik zie dat je nog meer geantwoord hebt, maar je hebt wat ongelukkig gequoot. Ik ben het met je eens dat de Bijbel ons oproept tot geloof. Maar dat betekent nog niet dat we 'dus' ook geloven kunnen, als we maar de juist methode volgen.
maar je hebt wat ongelukkig gequoot. Klopt, ik ben nieuw en was het een beetje aan het uitproberen. Sorry hoor!!Afgewezen schreef:Dat was de vraag niet.klaproos schreef:In zijn beleving zal hij het zelf gedaan hebben en achteraf zie je dan dat God het hem gegeven heeft.
> Edit. Ik zie dat je nog meer geantwoord hebt, maar je hebt wat ongelukkig gequoot. Ik ben het met je eens dat de Bijbel ons oproept tot geloof. Maar dat betekent nog niet dat we 'dus' ook geloven kunnen, als we maar de juist methode volgen.
Je kan niet alleen zeggen dat het geloof van God is want iemand wie gelooft doet het toch echt zelf ondanks dat het ook 100% waar is dat God het werkt. Er zitten altijd twee kanten aan de zaak.
Als je in de Bijbel de oproep tot geloof leest staat er nooit bij MAAR WE KUNNEN HET NIET.
En daarom moeten wij dat ook niet doen, het verlamt je. Je komt er vanzelf wel achter als je iets niet kan en dan ga je om hulp roepen en God heeft belooft dat zoekers vinders zullen worden en dat bidders gegeven zal worden.