Ek sal dit later kry as ek weer by die huis is.proregno schreef:"Gereformeerd gezind in de zin van het publiek van dit forum zijn er niet veel in Zuid Afrika. Er is een Gereformeerde gemeente in Randburg, Johannesburg, dan is er een Gereformeerde Gemeente in Nederland in Silverton, Pretoria en inderdaad de Eben Haezer gemeente in Waverley, pretoria. Officieel zijn zij aangesloten bij de Nederduitsch Hervormde Kerk van Afrika, maar zij zijn Nederlandstalig en een beetje gericht op de Gereformeerde Bond in Nederland, waar dan ook wel de predikanten als zij die hebben vandaan komen."
Dankie vir die inligting, Astro.
Het iemand kontak inligting/besonderhede van die Geref Kerk in Nederland wat in Silverton is ?
Nuwe intekenaar
Re: Nuwe intekenaar
Atze
- MarthaMartha
gewoon blijven!!!proregno schreef:Ek sien nou een van die reëls vir refoforum is:
- lid te zijn van één van de bovengenoemde kerkgenootschappen.
Ek is nie lid van een van die kerke nie, maar wel van die Gereformeerde Kerke in Suid-Afrika. Moet ek afteken of kan ek nog lid bly ?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
We hebben een gedoogbeleid voor degenen die niet tot de doelgroep behoren. Dat kan je hier lezen: http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic.php?f=41&t=6463proregno schreef:Ek sien nou een van die reëls vir refoforum is:
- lid te zijn van één van de bovengenoemde kerkgenootschappen.
Ek is nie lid van een van die kerke nie, maar wel van die Gereformeerde Kerke in Suid-Afrika. Moet ek afteken of kan ek nog lid bly ?
Wanneer je je daar in kan vinden, kan je rustig blijven. Bovendien modereren we meer op inhoud van de postings dan op lidmaatschap van kerkverband.
Alleen krijg ik hoofdpijn van dat Zuid-Afrikaans, dus ik zal je posts niet lezen. 

Meen je dit nu echt?Afgewezen schreef:Alleen krijg ik hoofdpijn van dat Zuid-Afrikaans, dus ik zal je posts niet lezen.
Atze
Ja, dat meen ik serieus. Ik heb geen zin om posts in een andere taal te lezen, zelfs al lijkt het op het Nederlands.astroguy schreef:Meen je dit nu echt?Afgewezen schreef:Alleen krijg ik hoofdpijn van dat Zuid-Afrikaans, dus ik zal je posts niet lezen.
Ons is almal slim en meen gelyktydig almal die regte pad te kenne.
Advies: neem ons nie al te ernstig.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
refo schreef:Advies: neem ons nie al te ernstig.

- FlyingEagle
Geen idee, moet ik eens nakijken als ik bij mijn ouders ben.Tiberius schreef:Welke bijbel(vertaling) was dat?FlyingEagle schreef:Wij hadden thuis een zuid-afrikaanse bijbel, vonden we altijd prachtig als daar uit gelezen werd, en je kon het nog verstaan ook!
Dat slaat echt helemaal nergens op.Afgewezen schreef:Alleen krijg ik hoofdpijn van dat Zuid-Afrikaans, dus ik zal je posts niet lezen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
refo schreef:Ons is almal slim en meen gelyktydig almal die regte pad te kenne.

De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Taal is zeg maar mijn ding.
--------------
het is AFRIKAANS, "zuidafrikaans" zijn alle andere talen ook.Afgewezen schreef:Alleen krijg ik hoofdpijn van dat Zuid-Afrikaans, dus ik zal je posts niet lezen.
Zulu 24%,
Xhosa 18%,
Afrikaans 13%,
Noord-Sotho 9%,
Tswana 8%,
Engels 8%,
Zuid-Sotho 8%,
Tsonga 4%,
Swazi 3%,
Venda 2%,
Zuid-Ndebele
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Kerkgebou: Jasmynlaan 493, Silvertonastroguy schreef:Ek sal dit later kry as ek weer by die huis is.proregno schreef:"Gereformeerd gezind in de zin van het publiek van dit forum zijn er niet veel in Zuid Afrika. Er is een Gereformeerde gemeente in Randburg, Johannesburg, dan is er een Gereformeerde Gemeente in Nederland in Silverton, Pretoria en inderdaad de Eben Haezer gemeente in Waverley, pretoria. Officieel zijn zij aangesloten bij de Nederduitsch Hervormde Kerk van Afrika, maar zij zijn Nederlandstalig en een beetje gericht op de Gereformeerde Bond in Nederland, waar dan ook wel de predikanten als zij die hebben vandaan komen."
Dankie vir die inligting, Astro.
Het iemand kontak inligting/besonderhede van die Geref Kerk in Nederland wat in Silverton is ?
Lede: 83, dooplede: 103
Kontak: C. Lagemaat, tel 012 734-4470
epos: clagemaat@nes.co.za
L.W. Naberman, tel 012 808-5587
epos: bertus.naberman@za.behrgroup.com
Dienste: 9:00/16:00
Atze
Sorry hoor.Joannah schreef:het is AFRIKAANS, "zuidafrikaans" zijn alle andere talen ook.Afgewezen schreef:Alleen krijg ik hoofdpijn van dat Zuid-Afrikaans, dus ik zal je posts niet lezen.
Zulu 24%,
Xhosa 18%,
Afrikaans 13%,
Noord-Sotho 9%,
Tswana 8%,
Engels 8%,
Zuid-Sotho 8%,
Tsonga 4%,
Swazi 3%,
Venda 2%,
Zuid-Ndebele