@Orgidee
dat was bij ons vroeger wel het geval als er iets was, boeiend of niet, de tv ging aan.
Erg naar voor contacten en creatieve vorming.
maar ook dit wil ik nog even kwijt, ik had het over mezelf en veroordeel geen mensen met open internet en/of TV
Ik heb heus wel mijn bedenkingen geen TV wel open internet, maar ik heb geen TV en gefilterd internet en ja, ben verder geen haar beter het is alleen een stuk bescherming, niets om een ander over te veroordelen.
Ik huur of koop wel eens een DVD en blijf dat bij de grens vandaan ik kies voor educatief en dan ben je er nog niet, daar zit net zo goed rotzooi bij bijv. evolutie theorie in natuurfilms, vloeken of lelijke woorden in intevieuws oid.
Eerst keek ik nooit als ik bij andere was en de TV stond aan, en dan voelde ik me zo braaf, maar nu kijk ik heus wel eens mee als er iet interessants is. die zenders met natuurfilms een apencreche of de dierenpolitie, archeologische vondsten enzo erg mooi allemaal en ik ben er minder braaf mee geworden. de Tollenaar naast de Farizeeër die zegt: Ik ben blij dat ik niet ben als mensen met TV of Open internet en niet als deze Farizeeër dat is beslist geen potje.
gr Samanthi
Little House on the Prairie
Re: Little House on the Prairie
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Hm ja, daar moet je inderdaad voor oppassen..... Sommige mensen zetten de tv uit verveling aan en gaan dan doelloos zitten zappen. Het is raadzaam als je een tv hebt, je wel aan te leren eerst te gaan bedenken wat je wil zien en hem dan pas aan te zetten om dat te gaan kijken.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Argumenten tegen TV gaan niet meer op sinds we met z'n allen op internet zitten.
Kan ook via uitzendinggemist.nl en andere gemist-sites. Kan je niet alleen kiezen wát je kijkt, maar ook wanneer je het kijkt.Marnix schreef:Hm ja, daar moet je inderdaad voor oppassen..... Sommige mensen zetten de tv uit verveling aan en gaan dan doelloos zitten zappen. Het is raadzaam als je een tv hebt, je wel aan te leren eerst te gaan bedenken wat je wil zien en hem dan pas aan te zetten om dat te gaan kijken.
Sommige TV-programma's zijn gewoon nuttig en leerzaam. Denk bv aan "Dubbeltje op zn kant". Of politieke debatten. Etc.
Klopt, dat kan ook! Gebruik het wel regelmatig inderdaad.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."